Z linii montażowych zakładu w Eisenach w Niemczech wyjechał pierwszy hybrydowy Opel Grandland X. Model będzie powstawał równolegle z wersją benzynową i dieslem.
Sześć miesięcy po uruchomieniu produkcji pierwszego Opla Grandlanda X rozpoczął się montaż hybrydowej wersji pojazdu. Niemiecki bliźniak Peugeota 3008 Hybrid4 powstaje w zakładzie w Eisenach w Niemczech. Egzemplarz, który zainaugurował produkcję jest wersją Ultimate w czerwonej wersji nadwozia z czarną maską i dachem. Napęd pojazdu pochodzi od jednostki benzynowej 1.6 połączonej z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc Grandlanda X Hybrid4 wynosi 221 kW (300 KM). Napęd jest przekazywany na wszystkie koła.
Opel Grandland X Hybrid4 zgodnie z procedurą WLTP1 zużywa średnio 1,4 l/100 km przy emisji CO2 wynoszącej 32–29 g/km. Nowy SUV jest w stanie pokonać dystans do 59 kilometrów w trybie elektrycznym.
„To wspaniały dzień zarówno dla Eisenach, jak i dla Opla ponieważ dziś oficjalnie rozpoczyna się produkcja pierwszej montowanej w Niemczech hybrydy marki” – powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny Opla. – „Grandland X Hybrid4 stanowi kolejny krok w rozwoju zakładu w Eisenach, który przeszedł drogę od miejsca produkcji samochodów kompaktowych po zakład, w którym powstają kompaktowe, ultranowoczesne, hybrydowe SUV-y”.
Opel Grandland X Hybrid4 wraz z wersjami z tradycyjnym napędem są równolegle produkowane na tej samej linii w Eisenach. Produkcją hybrydowego Grandlanda X z napędem na przednie koła zajmie się fabryka w Turyngii.
Najnowsze komentarze