Nowe modele, elektryfikacja gamy i redukcja kosztów działalności a przede wszystkim osiągnięcie zysków, to główne powody do zadowolenia po przejęciu Opla przez PSA. Wzrost jest zauważalny i stały.
W Oplu, po okresie zmian, rośnie pewność siebie: „Nasz powrót na rynek został dobrze przygotowany. Rozwijamy się w sposób opłacalny i zrównoważony”, powiedział dyrektor generalny Opla Michael Lohscheller w Rüsselsheim. W pierwszej połowie roku producent samochodów przekazał około 700 milionów euro na wynik operacyjny Grupy PSA. Był to wzrost o 40 procent w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
Opel dołączył do PSA w sierpniu 2017 r. Od amerykańskiego producenta samochodów General Motors (GM). Grupa z tradycyjnymi markami Peugeot i Citroën zainicjowała następnie trudny etap restrukturyzacji. Warto przypomnieć, że Opel od lat przynosił straty.
Od czasu przejęcia przez PSA, Opel zmniejszył zatrudnienie. Prawie 6200 pracowników wybrało przepisy dotyczące zwolnień lub przejścia na emeryturę. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku zysk netto grupy PSA wzrósł do 2,1 mld euro, czyli o 335 mln euro więcej niż wcześniej.
Najnowsze komentarze