Już 30 listopada ostatni Opel Astra V generacji zjedzie z linii montażowej fabryki w Gliwicach. Do produkcji następcy wybrano zakład w Russelsheim w Niemczech.
Fabryka w Gliwicach zajmuje się montażem Astry od 1998 roku, ale wspólna historia kompaktu i polskiego zakładu dobiega końca. Jak informuje „Gazeta Wyborcza” Opel już zaczął wygaszanie produkcji. Ostatni egzemplarz wyjedzie z Gliwic 30 listopada tego roku.
Opel Astra V generacji zadebiutował w 2015 roku i został bardzo dobrze przyjęty na rynku. Już w momencie premiery dziennikarze motoryzacyjni okrzyknęli Astrę Samochodem Roku 2016. 2016 to także szczytowy okres produkcji modelu, która osiągnęła poziom 201 tys. egzemplarzy. W kolejnych latach wolumeny malały. W 2017 roku powstało 165 tys. sztuk, w 2018 roku 107 tys., a w 2019 z Gliwic wyjechało 93 tys. pojazdów. Ubiegłoroczna produkcja, która ucierpiała z powodu pandemii wyniosła zaledwie 46 tys. egzemplarzy.
Zobacz także: Peugeot 3008, 5008 i Opel Grandland będą produkowane w Sochaux także na nocnej zmianie
Astra numer 6
Opel Astra VI generacji powstanie na nowej platformie EMP2 koncernu Stellantis, która jest wspólna z Peugeot 308 oraz DS 4. Płyta podłogowa umożliwi zastosowanie napędu hybrydowego typu plug-in. W planach jest również wersja elektryczna. Nowa Astra razem z kompaktem DS Automobiles będą produkowane w Niemczech w zakładzie w Russelsheim.
Stellantis nie zamierza rezygnować z produkcji w Gliwicach. Obok zakładu, który montował Astrę powstaje druga fabryka, która skorzysta z niektórych przestrzeni dotychczasowego obiektu. Z taśm zjadą bliźniacze pojazdy dostawcze Stellantis: Opel Movano, Citroen Jumper, Peugeot Boxer i Fiat Ducato. Pierwszy prototypowy egzemplarz Boxera prezentowaliśmy już we wrześniu tego roku. Seryjny montaż ruszy w przyszłym roku.
Najnowsze komentarze