wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Opel Mokka czy Volkswagen T-Cross? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 20/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-17
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
225 10
3
201
UDOSTĘPNIEŃ
671
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Renault Arkana po teście długodystansowym. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2022

Opel Mokka broni honoru francuskich koncernów motoryzacyjnych na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. To marka niemiecka, ale od kilku lat należy do PSA, dlatego o niej piszemy i po trosze traktujemy jako „swoją”, francuską.


AUTO ŚWIAT nr 24 (1300) z 14.VI.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,8 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C8, Jumpy, Saxo, 208, 807, Espace, Megane, Talisman, Duster, Sandero, Crossland, Grandland, Mokka

 

Dacię Duster wspomina Redaktor Sewastianowicz we „wstępniaku” opublikowanym na stronie 3.

Po czym rozpoznać poliftingowego Grandlanda? Po element stylistyczny pomiędzy przednimi reflektorami noszący nazwę Opel Wizor. Pojawił się już w mniejszych modelach, jak Mokka, czy Crossland (wkrótce test na naszych łamach), a teraz trafił też do Grandlanda. Wygląda to dobrze – tak przynajmniej sugerowali niektórzy moi znajomi, gdy przed kilkoma dniami jeździłem Crosslandem. Grandlanda opisuje Redaktor Sękalski na stronie 13. i zwraca uwagę na duże zmiany we wnętrzu tego kompaktowego SUV-a. Docenia również bogate wyposażenie samochodu (sporo ciekawych opcji) oraz szeroką gamę jednostek napędowych. Opel pod skrzydłami PSA nabrał wiatru w żagle!

Najnowsza Mokka stanęła w szranki z Volkswagenem T-Cross. To materiał z Niemiec, a znajdziecie go na stronach 16-19. Nie ma co ukrywać – Volkswagen wygrał i to było łatwiejsze do przewidzenia, niż to, czy nasza reprezentacja na Euro 2020 będzie zwyciężać, czy przegrywać.

Niemalże od początku AUTO ŚWIAT wychwala Volkswagena. Auto krótsze od Opla (o 4,3 cm), węższe (o 3,1 cm), mające mniejszy rozstaw osi (o 0,6 cm, ale jednak), a jedynie wyższe (o 5,0 cm) jest podobno dużo bardziej przestronne. Ma nawet o ponad 100 litrów większy bagażnik! Jakim cudem Volkswagen to robi??? Co ciekawe mimo większej wysokości miejsca nad głowami kierowcy i pasażera z przodu jest w Oplu tylko o 0,5 cm mniej, a na kanapie nawet o 3,0 cm więcej!

Volkswagen pali nieco więcej od Opla i wyraźnie gorzej hamuje, Opel ma też zauważalnie lepsze wyposażenie seryjne w porównywalnych wersjach. Jakim więc cudem Volkswagen mógł wygrać to starcie? Zwyczajnie – bo jest Volkswagenem. O przestronności już pisałem, ale naprawdę nie umiem zrozumieć, jakim cudem auto węższe o bite 3 cm nagle zyskuje na szerokości wewnątrz aż 5,5-6,0 cm! I to w dużej mierze oceną tej przestronności T-Cross wygrał porównanie. W innych kategoriach różnice były niewielkie i wahały się raz w jedną, raz w drugą stronę. Wyraźnie widać, że Redaktor Krasnodębski bardzo się starał, by Opel przegrał to porównanie.

Sedany nie są dziś wersjami pierwszego wyboru, ale na rynku są takie modele, które są naprawdę ciekawe. Przykładem jest Renault Megane Grandcoupe, którego test znajdziecie na stronach 20-21. Auto ma ładną sylwetkę zbliżoną do liftbacka, a teraz przeszło jeszcze facelifting. Nie bez racji jest stwierdzenie, że przypomina większego Talismana. Co się zmieniło poza pewnymi elementami na zewnątrz? Szybciej działają multimedia, pojawiły się nowe elementy wyposażenia, w tym ekran LCD zamiast klasycznych zegarów. Obsługa jest prosta, bagażnik duży, wnętrze przestronne, zawieszenie komfortowe. Niezbyt dobrze oceniono przekładnię dwusprzęgłową EDC, spalanie (szczególnie na autostradach) i mało sportowy styl jazdy. Ostatecznie oceniono Megane Grandcoupe na 4 w sześciostopniowej skali).

Kolejny test francuskiego samochodu AUTO ŚWIAT opublikował na stronie 27. Redaktor Kamiński opisał tam Peugeota 208 GT. Mimo zobowiązujących literek w nazwie pod maską pracują tylko trzy cylindry, ale to całkiem pracowite tłoki. Generują 130 KM, co w połączeniu z niewielką masą własną auta (1.158 kg) zapewnia naprawdę niezła dynamikę. Setkę auto osiąga po 8,7 sekundy, a rozpędza się do – nie inaczej! – 208 km/h. Taka przyjemność kosztuje wprawdzie nieco ponad 100.000 zł, ale są ludzie gotowi wydać taką kasę na samochód segmentu B. Niektórzy wydają jeszcze więcej! Dodajmy, że seryjnie z silnikiem współpracuje 8-biegowy automat, a spalanie okazuje się całkiem rozsądne (7,2 l/100 km). W połączeniu z dobrym prowadzeniem i zwrotnością oraz bogatym wyposażeniem 208-ka GT prezentuje się naprawdę ciekawie. AUTO ŚWIAT ocenił ją na 4+.

Kawałek Dacii Sandero widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 30.

W dziale Auta używane na stronach 46-51 AUTO ŚWIAT prezentuje kilkanaście dużych vanów dzieląc je z uwagi na ceny na rynku wtórnym. Wśród nich jest Peugeot 807 (i wzmianka o Citroënie C8), a także Renault Espace. Peugeota nawet chwalą narzekając głównie na przesuwane elektrycznie drzwi boczne. Ja w swoim nie mam najmniejszych problemów z tym elementem. A że samochody te mają już z reguły swoje lata, więc pewne niedomagania mogą się pojawiać. To jednak wciąż naprawdę ciekawa propozycja w tym segmencie. Z kolei Espace (pokazano generację III) jest nadzwyczaj przestronnym samochodem (a przecież jest jeszcze wersja Grand!), funkcjonalnym i bogato wyposażonym. To także bardzo dobra propozycja na bliższe i dalsze wojaże! To w zakresie do 15.000 zł.

Jeśli dysponujecie budżetem dwukrotnie większym, to możecie się rozglądać m.in. między IV generacją Espace, a np. Citroënem Jumpy kombi. Tego pierwszego kupicie np. z 2012 roku i jeszcze Wam zostanie kasa, drugiego – z 2010 roku i też jeszcze koło 5.000 zł powinno Wam zostać. Szeroka gama silników w Espace i niebagatelna przestronność w Citroënie, to główne zalety tych modeli.

W przedziale cenowym do 50.000 zł aut francuskich nie pokazano.

To był mój pierwszy własny samochód. Citroën Saxo. Jak ten czas leci. Dziś test tego autka przypomina się w dziale Z naszego archiwum sprzed ćwierćwiecza zamieszczonym na stronie 56.!

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208807Auto ŚwiatC8CitroenCrosslandDaciaDusterEspaceGrandlandJumpyMeganeMokkaOpelPeugeotRenaultSanderoSaxoTalismanużywane
Udostepnij80Tweet50Udostepnij14
Poprzedni

Citroëny C3 Rally2 wystartują w 77. Rajdzie Polski

Następny

Najgorzej jest w piątek! Jak bezpiecznie wyjechać na weekend?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Renault

Najgorzej jest w piątek! Jak bezpiecznie wyjechać na weekend?

Używany VW Golf, Opel Astra, czy Peugeot 308? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 24/2021

Russelsheim, DS 4, Opel Astra

Zakład w Rüsselsheim gotowy na DS 4 i Opla Astrę

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomek - Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Romekkk - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Krzysiek - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.