Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Opel Mokka – jeden z najciekawszych modeli w segmencie na rynku! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 06/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-08
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
143 1
A A
0

Warto przeczytać!

Renault Laguna Grandtour i Peugeot 5008. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 05/2023

Renault Austral ze świetnym wynikiem! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 02/2023

Test Renault Australa. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 01-02/2023

Jest co czytać. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2023

AUTO MOTO datowane na czerwiec pokazało na okładce małe fotki Peugeota 2008 oraz Opla Mokki. To jedyne zaprezentowane na tytułowej stronie samochody produkowane przez francuskie koncerny motoryzacyjne. Niewiele, ale może w środku pisma będzie jeszcze coś ciekawego. Sprawdźmy!

 

AUTO MOTO nr 06 (301) z VI.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4 Picasso, C5 X, DS3, DS 3, 107, 208, 2008, 308, 3008, 508, RCZ, Kadjar, Logan, Sandero, Mokka

 

O dwugwiazdkowym wyniku Dacii Logan/Sandero w teście zderzeniowym EuroNCAP AUTO MOTO wspomina na stronie 10. Na szczęście pokrótce wyjaśniono, dlaczego Dacia uzyskała tak mizerny wynik.

Wśród Premier miesiąca na stronach 12-13 AUTO MOTO wymienia Citroëna C5 X.

Opel Mokka, to model opracowany już pod skrzydłami PSA. Z tego względu znajduje się w sferze naszych zainteresowań, może odrobinę pobocznych, bo Opel marką francuską nie jest, ale jednak jest to model z wieloma francuskimi genami. Na stronach 16-20 czerwcowego AUTO MOTO opublikowano test najnowszej generacji tego samochodu napędzanego silnikiem 1.2 Turbo 130 współpracującym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią. Zdaniem Redaktora Laski jest to auto wyraziste i warte uwagi.

Autor pisze, że kokpit jest ciekawie zaprojektowany i dobrze zmontowany, choć marudzi trochę na jakość materiałów wykończeniowych. Jego obsługa jest intuicyjna, a wyposażenie może być całkiem bogate. Sterowanie skrzynią jest analogiczne, jak w Citroënie ë-C4. Kamera cofania oferuje przeciętnej jakości obraz, nie jest też czteroobiektywowa, a jedynie aproksymuje obraz z dwóch kamer. Nieźle za to wypada przestronność (należy pamiętać, że obecna Mokka, to segment B-SUV, techniczny bliźniak Peugeota 2008), choć podobno trochę brakuje miejsca na nogi pasażerów II rzędu. Wkrótce będę miał okazję sprawdzić to osobiście.

Redaktor Laska twierdzi, że za niskie są otwory drzwiowe, a za wysokie – progi, co jednak korzystnie wpłynęło na sztywność nadwozia. Dość wysoko zlokalizowano też próg bagażnika, za to jego pojemność – 350 litrów – okazuje się całkiem duża. Mokka dobrze się prowadzi, PSA bowiem zastosowało dla niemieckich modeli znaczącą kurację odchudzającą. W zakrętach Opel okazuje się dość neutralny i stabilny, ale nie pozbawia pasażerów komfortu, nawet w wersji GS Line.

Trzycylindrowy silnik pochodzi od PSA i okazuje się żwawy, ma doskonałe reakcje na gaz, płynnie rozwija moc i to już od niskich obrotów, a przy tym wszystkim okazuje się oszczędny. Sprzeciw osób o wrażliwym słuchu może budzić jedynie jego dźwięk. Skrzynia okazuje się znakomitym rozwiązaniem do miejskiego z założenia SUV-a, choć mogłaby mieć żywsze reakcji na kickdown.

Niestety ceny nie są najniższe na rynku (startują z poziomu 89.750 zł), ale przynajmniej po części tłumaczy je bogate wyposażenie. Ostateczna nota w AUTO MOTO, to 4,5 gwiazdki. W tekście wspomniano Peugeota 2008.

Trzy miejskie SUV-y stanęły w szranki w porównawczym teście opublikowanym na stronach 34-40. Materiał pochodzi z Niemiec, a konkurują w nim Ford Puma, Peugeot 2008 i volkswagen T-Cross. Mają silniki o mocach z przedziału 110-130 KM. Volkswagen ma 110-konną jednostkę, bo do wyboru jest albo taka, albo 150-konna. Z drugiej zaś strony odbija się to trochę na cenie.

Peugeot jest dużo przestronniejszy od Forda, ale też dużo mniej przestronny od Volkswagena, choć T-Cross jest o niemal 20 cm krótszy od 2008. Jak to się dzieje? Także na szerokość minimalnie szersza 2008-ka okazuje się dużo węższa w środku od Volkswagena. Czy niemiecka marka zakrzywia czasoprzestrzeń?

Pomarudzono trochę na i-Cockpit®, który podobno może zostać przysłonięty przez wieniec kierownicy (jeśli się ją źle ustawi, to jest to niewykluczone) i na szerokie progi, za to pochwalono efekt 3D zegarów. Stwierdzono, że fotele mają ograniczony zakres regulacji. A w Volkswagenie mają nieograniczony? Na szczęście te same fotele pochwalono za świetne wyprofilowanie i miękkie obicia. Peugeot jest samochodem komfortowym, dobrze wyciszonym i świetnie wygasza niepożądane ruchy nadwozia, bez względu na prędkość.

Pochwalono francuski silnik PureTech za dynamikę i oszczędność. Skrzyni biegów zarzucono brak precyzji prowadzenia lewarka. Hamulce francuskiego samochodu okazują się najskuteczniejsze. I cóż z tego, skoro Peugeot ostatecznie przegrał starcie z obydwoma niemieckimi rywalami. Najwięcej punktów stracił za łatwość obsługi, pojemność bagażnika, wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, ergonomię, prowadzenie w zakrętach, prowadzenie w slalomie, układ kierowniczy, jazdę po prostej, cenę i wyposażenie. Ostateczny dorobek Peugeota to 3.093 punkty wobec 3.111 Forda i 3.162 Volkswagena.

W dziale Używane AUTO MOTO zaprezentowało – na stronach 46-55 – kilkanaście modeli 10-letnich, które świetnie przeszły próbę czasu. Znalazły się w tym gronie trzy auta francuskie: Citroën DS3 i Peugeoty 508 i RCZ. Ten pierwszy, to dość niszowy model, ale okazał się trwały i solidny, a do tego do dziś wygląda świetnie. Po wydzieleniu marki DS Automobiles oferowany był jako DS 3. Samochód bazuje na Citroënie C3, ale jest bardziej efektowny i lepiej wykończony. Potencjalne problemy mogą generować silniki 1.6 VTi/THP.

W przypadku Peugeota 508 I generacji najlepiej szukać wersji z dwulitrowym dieslem pod maską. To ogólnie dobry, solidny samochód, przestronny i dobrze wyglądający. Lepiej unikać silników 1.6 VTi/THP. RCZ z kolei, to auto, w którym można wziąć silnik 1.6 THP, ale tylko w wyższych specyfikacjach mocy. Diesla też warto. RCZ powstał w oparciu o Peugeota 308 I generacji, ale jest bez porównania bardziej stylowy.

Peugeota 208 I generacji widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 56., a Renault Kadjara i Peugeota 3008 I generacji na fotce na stronie 59.

Na stronach 62- AUTO MOTO pisze o nieudanych skrzyniach biegów. Podaje też ranking układów przeniesienia napędu wg Warranty Direct. Francuskie marki wypadają w nim całkiem dobrze: Peugeot uzyskał 2,07%, Citroën 2,38%, a Renault 2,56% (im niższy wskaźnik, tym lepiej). Dla porównania – Volkswagen ma 6,04%, Škoda 6,17%, a Kia 7,65%. W materiale o skrzyniach skrytykowano m.in. zautomatyzowane przekładnie ETG w autach PSA (spotykane m.in. w Citroënie C4 Picasso, czy Peugeocie 107) i wiele innych tego typu przekładni.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w szóstym tegorocznym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 10720082083008308508AUTO MOTOC3C4 PicassoC5 XCitroenDaciaDS 3DS AutomobilesDS3KadjarLoganMokkaOpelPeugeotRCZRenaultSanderoużywane
Udostepnij50Tweet31Udostepnij9
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more