Wiadomości

Jak nie dać się oszukać. Co należy sprawdzić kupując używany samochód?

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-28
Renault Twingo 30-lecie we Francji
Wiadomości

Renault świętuje 30 lat Twingo na wielkim festiwalu motoryzacji we Francji. Kiedy się odbędzie?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Wiadomości

Stellantis ogłasza kolejne zmiany w zespole kierowniczym

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-30
Wiadomości

Wywiad: Dacia to wielka przygoda, świetni ludzie i znakomita zabawa. Rozmawiamy z Markiem Mielczarkiem z Dacia Klub Polska

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-30
Citroen

Citroën świętuje 75. urodziny swojego najbardziej kultowego modelu: 2 CV

autor Tomasz Nowicki
2023-09-25
Wiadomości

Dacia ma 8 milionów klientów. Historia sukcesu marki trwa!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-28
Wiadomości

Podwójne punkty dla zespołu BWT Alpine F1 Team w Grand Prix Japonii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-25

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Bestseller w segmencie małych samochodów: Opel prezentuje nową Corsę

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-24
w Wiadomości, Opel
Czas czytania 9 minut
289 9
A A
6
  • Mały i charakterny: z przednim pasem Opel Vizor i nową stylistyką tylnej części nadwozia

  • Cyfrowy i intuicyjny: kokpit oparty na platformach Snapdragon® Cockpit firmy Qualcomm Technologies Inc. 1, nowy system informacyjno-rozrywkowy z dużym, 10-calowym, kolorowym ekranem dotykowym

  • Jeszcze większa precyzja: nowe oświetlenie Intelli-Lux LED®

  • Corsa Electric: nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW/156 KM i zasięgu do 402 kilometrów (w cyklu WLTP2)

  • Hybryda dla wszystkich: nowa Corsa to pierwszy Opel z 48-woltowym układem hybrydowym

Nadchodzi nowy Opel Corsa – i to jeszcze w tym roku. Jeszcze bardziej śmiały, jeszcze bardziej poruszający, jeszcze bardziej intuicyjny w obsłudze i z zupełnie nowym napędem elektrycznym i hybrydowym. Dzięki tej nowości, tradycyjnie już mocna oferta Opla w segmencie małych samochodów wejdzie na wyższy poziom.

Nowa Corsa zachwyca nową stylistyką, w tym charakterystycznym pasem przednim Opel Vizor oraz napisem Opel umieszczonym na samym środku tyłu. Zaawansowane technologie sprawiają, że tym nowym modelem podróżuje się przyjemniej. Nowa Corsa oferuje jako opcję w pełni cyfrowy kokpit oparty na platformie Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm Technologies1 z nowym, intuicyjnym systemem informacyjno-rozrywkowym i 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym. Również nieoślepiające reflektory pikselowe Intelli-Lux LED®, które Corsa wprowadziła do segmentu małych samochodów w 2019 roku, są jeszcze lepsze i bardziej precyzyjne – teraz składają się z 14 elementów LED. Ponadto najnowsza odsłona bestsellera w segmencie małych samochodów może pochwalić się ukrytą pod maską, zaawansowaną technologią. Corsa Electric oferuje teraz większą moc i lepszy akumulator zapewniający zasięg do 402 kilometrów według cyklu WLTP2. Prawdziwą nowością są także pozostałe napędy. Corsa jest pierwszym modelem Opla, który będzie dostępny jako hybryda z układem 48-woltowym. Nowa Corsa oferuje więc klientom bezkonkurencyjny w tym segmencie wybór napędów, od czysto elektrycznego, poprzez hybrydowe, aż po wysokowydajne silniki spalinowe.

„Opel Corsa jest bestsellerem od ponad 40 lat. W ostatnich dwóch latach był również najlepiej sprzedającym się małym samochodem w Niemczech, a w 2021 roku najlepiej sprzedającym się samochodem w Wielkiej Brytanii. Dla nas ten sukces jest potwierdzeniem sensu naszej pracy i stanowi dodatkową motywację do jeszcze większego wysiłku w przyszłości. Nowa Corsa jest jeszcze bardziej nowoczesna, jeszcze bardziej poruszająca i jeszcze lepsza. Dzięki niezwykłej stylistyce, najnowocześniejszym technologiom, wcześniej dostępnym tylko w pojazdach wyższych klas, oraz nowej, lokalnie bezemisyjnej technologii elektrycznej i hybrydowej chcemy zainspirować klientów i pokazać im, czego mogą dziś oczekiwać od małego samochodu” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny marki Opel.

Odważny, czysty, pełen emocji: nowy design Corsy z Opel Vizor

Doskonałe proporcje i precyzja w najdrobniejszych szczegółach, a wszystko to „wpasowane” w śmiałą i przejrzystą sylwetkę – oto nowy Opel Corsa. Dzięki projektantom ten bestseller wśród małych samochodów stał się jeszcze bardziej nowoczesny i bardziej stylowy. Elementem najbardziej przykuwającym wzrok stał się niepowtarzalny Opel Vizor, charakterystyczny przedni pas samochodu, który zdobi wszystkie nowe modele Opla. Czarna osłona pokrywa przód Corsy i płynnie łączy w jedną całość osłonę chłodnicy, reflektory LED oraz centralnie umieszczony emblemat błyskawicy Opel Blitz. W zależności od poziomu wyposażenia, logo marki z przodu i z tyłu występuje w przyciągającym wzrok kolorze czarnym lub w matowym, satynowym srebrze. „Wloty powietrza” w dolnej części przedniego zderzaka są optycznie większe i bardziej niż dotychczas zaznaczone, dzięki czemu Corsa wydaje się być mocniej osadzona na drodze.

Również widok boczny nowej Corsy zachwyca charakterystycznymi liniami. „Przełamujący się” słupek C sprawia wrażenie, jakby dach, który dostępny jest w kolorze czarnym (w zależności od poziomu wyposażenia), unosił się nad samochodem. Tylna część nadwozia jest również wyrazista: nazwa Corsa pojawia się teraz (tak, jak to miało miejsce po raz pierwszy kilka miesięcy temu w limitowanej edycji „Opel Corsa 40”) na środku pokrywy tylnej. I wreszcie, lakier Grafik Grey, dostępny po raz pierwszy w Corsie, pomaga nowemu modelowi zabłysnąć nowym blaskiem.

Intuicyjny i skoncentrowany na tym, co najważniejsze: nowy design kokpitu

Dzięki licznym nowościom, również we wnętrzu Corsy panuje nowoczesna atmosfera. Jest to zasługą zarówno nowych wzorów tapicerki foteli, jak i nowego designu dźwigni zmiany biegów i kierownicy. Jednak absolutną gwiazdą wnętrza – zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym – jest opcjonalny, w pełni cyfrowy kokpit z nowym systemem multimedialnym. Zintegrowana platforma Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm Technologies1 oferuje ulepszoną grafikę, multimedia, rozpoznawanie obrazów i możliwości oferowane przez sztuczną inteligencję (AI), zapewniając bardziej zintegrowany, zawierający kontekstowe informacje, adaptacyjny system kokpitu, który może ewoluować, dostosowując się do preferencji i upodobań pasażerów.

Podobnie jak podczas rozwoju najnowszej generacji Astry, również w tym przypadku zastosowano zasadę „Detoks na maksa”: system nawigacji oferuje usługi online, system rozpoznawania poleceń głosowych „Hey Opel” oraz bezprzewodowe aktualizacje (over-the-air). Ponadto wyświetlacze 10-calowego kolorowego ekranu dotykowego systemu nawigacji i multimediów oraz wyświetlacz informacyjny kierowcy są jeszcze bardziej przejrzyste, dzięki czemu wszystkie ważne informacje można przejrzeć w ułamku sekundy. Oferowane nowości na tym jednak się nie kończą. Po raz pierwszy, smartfony kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto można podłączyć, a także naładować, za pomocą systemów multimedialnych samochodu – w obu przypadkach bezprzewodowo.

Jeszcze większa precyzja: reflektory matrycowe Intelli-Lux LED® z 14 elementami LED

Już od 2019 roku, adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory Intelli-Lux LED® potwierdzają, że dzięki Corsie innowacje z wyższych segmentów są teraz dostępne dla każdego. Inżynierowie nieustannie pracują nad dalszym rozwojem, a nowa Corsa czerpie korzyści z ich zaangażowania. Łącznie 14 zamiast ośmiu indywidualnie sterowanych elementów LED zwiększa przyjemność z jazdy oraz bezpieczeństwo, automatycznie dostosowując wiązkę światła do sytuacji na drodze z jeszcze większą precyzją niż wcześniej.

Dostępnych jest też wiele innych najnowocześniejszych systemów wspomagania kierowcy, dzięki którym jazda i wykonywanie manewrów parkowania są bardziej relaksujące. Bogata oferta obejmuje nową, panoramiczną kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system Flank Guard wspomagający parkowanie i manewrowanie, a także system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i systemem wykrywania pieszych.

Większa moc, większa wydajność: Corsa Electric z ulepszonym akumulatorem i nowym silnikiem

Do 2028 roku, Opel zamierza stać się w Europie marką w pełni elektryczną. Już teraz 12 modeli jest zelektryfikowanych – a Corsa była pionierem w demokratyzacji napędów w pełni elektrycznych w gamie Opla. Nie dziwi zatem fakt, że Corsa-e zdobyła w 2020 roku „Złotą Kierownicę”3. W pełni elektryczna jazda w przypadku Opla Corsy oznacza lokalnie bezemisyjną jazdę bez żadnych kompromisów – zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i podróży dla przyjemności. Nowa Corsa Electric przenosi doświadczenia z jazdy na wyższy poziom, oferując większy wybór, większą moc, ulepszony akumulator i większy zasięg.

Corsa Electric będzie oferowana w dwóch wariantach napędu elektrycznego: bestseller wśród małych samochodów będzie dostępny w wersji o mocy 100 kW/136 KM z jeszcze lepszym zasięgiem wynoszącym do 357 km2, a także w wersji o mocy 115 kW/156 KM z zasięgiem do 402 km według cyklu WLTP2. Corsa Electric jest zatem nie tylko bardzo wydajna – dzięki napędowi elektrycznemu i momentowi obrotowemu wynoszącemu 260 Nm zapewnia również, w każdym przypadku, czystą przyjemność z jazdy. A kiedy trzeba doładować Corsę Electric, ładowanie akumulatora nie zajmuje dużo czasu. „Zatankowanie” energii do 80 procent pojemności akumulatora na szybkiej stacji ładowania trwa około 30 minut (20-80%)4.

Nowości w gamie napędów oferują również radość z dynamicznej jazdy połączonej z odpowiedzialnością: po raz pierwszy marka Opel zaoferuje klientom możliwość przejścia na napęd hybrydowy z układem 48-woltowym. Silniki o mocy 74 kW/100 KM i 100 kW/136 KM są wyposażone w nową automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W przyszłości, uzupełnią one szeroką gamę ekonomicznych wariantów jednostek napędowych, od wysoce wydajnych silników spalinowych po w pełni elektryczną Corsę Electric, konsekwentnie kontynuując elektryfikację marki.

[1] Produkty marki Snapdragon są produktami firmy Qualcomm Technologies, Inc. i/lub jej spółek zależnych. Snapdragon jest znakiem towarowym lub zarejestrowanym znakiem towarowym firmy Qualcomm Incorporate.  

[2]  Zasięg określony zgodnie z metodologią badania procedury WLTP (R (WE) nr 715/2007, R (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zakres może się różnić w warunkach codziennej eksploatacji i zależy od różnych czynników, w szczególności od indywidualnego stylu jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej, stosowania ogrzewania i klimatyzacji oraz wstępnego nagrzewania. Samochód jeszcze niedostępny.

[3] AUTO BILD and BILD am SONNTAG nr 45/2020, kategoria „Małe samochody”.

[4] Wartości wstępne. Samochód nie jest jeszcze dostępny.

 

 

źródło: Opel Polska

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.5 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia na drugim, Peugeot na czwartym miejscu. Lista TOP 15 najchętniej kupowanych aut elektrycznych we Francji – pierwsza połowa 2023

2023-09-30

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

2023-09-28

Opel Mokka: Doskonały towarzysz na Międzynarodowy Dzień Kawy

2023-09-27

Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

2023-09-27
Tagi: CorsaOpel
Udostepnij102Tweet64Udostepnij18
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?

    3093 udostępnienia
    Udostepnij 1237 Tweet 773
  • Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408

    8429 udostępnienia
    Udostepnij 3372 Tweet 2107
  • Peugeot i Citroën zapłacą za problem z AdBlue. Zwycięstwo konsumentów we Włoszech

    3569 udostępnienia
    Udostepnij 1428 Tweet 892
  • Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji

    919 udostępnienia
    Udostepnij 368 Tweet 230

Testy samochodów

DS - testy i opinie

Test: DS4 Crossback 1.2 PureTech 130 KM – wartość dodana. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-05-18
Citroen Grand C4 Spacetourer
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Grand C4 Spacetourer 2.0 BlueHDi 150 KM – przestronny, komfortowy i… lepszy niż SUV. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-11-12
Testy

Test: Alpine A110 GT – 300 KM zwinnej radości Grand Touring. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-10-14
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane Grandtour GT 205 EDC – radość z każdego kilometra. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-02-16
Opel Vivaro-e
Opel

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-19

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

Zobacz też

Nowy DS 8 – francuska limuzyna na zdjęciach szpiegowskich

WRC: Po pierwszym etapie Rajdu Japonii

Dacia Logan Prestige z automatyczną klimatyzacją

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.