W 100% elektryczny, dwumiejscowy i zeroemisyjny czterokołowiec, bliźniak Citroëna Ami, trafił do oferty w Holandii. Został tan wyceniony na 8.449 euro. Co ciekawe Ami, które powstało pierwsze, jeszcze w Holandii nie jest oferowane.
Opel sprawia, że mobilność bezemisyjna jest bardziej atrakcyjna niż kiedykolwiek. Nowy Opel Rocks-e – w pełni elektryczny, kompaktowy dwumiejscowy samochód o wyjątkowym designie, praktycznym wnętrzu i bardzo niskich kosztach eksploatacji – trafił do oferty w cenie od 8.499 euro. To sprawia, że Opel Rocks-e jest znacznie tańszy niż tradycyjny kompaktowy samochód miejski. Model można również sfinansować płacąc od 89 euro miesięcznie, co jest konkurencyjne w przypadku abonamentu. Ponadto istnieje również możliwość zawarcia prywatnej dzierżawy przez Internet dla Rocks-e.
Wraz z Rocks-e Opel wkracza do segmentu elektrycznych samochodów miejskich. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na indywidualną, zrównoważoną i przystępną cenowo mobilność w dużych miastach. Ta tak zwana SUM (Sustainable Urban Mobility) wypełnia lukę między skuterem a tradycyjnym samochodem miejskim. Nie tylko dzięki atrakcyjnej cenie zakupu, ale także dzięki niskim kosztom eksploatacji i temu, że Rocks-e może jeździć każdy, kto ukończył 16 lat (zależnie od przepisów krajowych), posiadający – w Holandii – kartę motorowerową lub prawo jazdy kategorii B.
75 bezemisyjnych kilometrów miejskich
Opel Rocks-e osiąga prędkość maksymalną 45 km/h, dzięki czemu jest zgodny z przepisami UE dotyczącymi lekkich czterokołowców. Akumulator o pojemności 5,5 kWh można w pełni naładować w około 4 godziny z domowego gniazdka 220 V (prędkość ładowania 1,8 kW). Pełna bateria zapewnia zasięg do 75 kilometrów (wg cyklu WLTP). Trzymetrowy kabel do ładowania jest schowany w drzwiach pasażera i można go łatwo wyciągnąć i podłączyć do gniazdka elektrycznego obok pojazdu. Opcjonalnie dostępny jest adapter do ładowania z wtyczką typu 2 w publicznym punkcie ładowania AC.
Poręczny i praktyczny
Opel Rocks-e oferuje miejsce dla dwóch pasażerów. Mały Opel jest wyjątkowo łatwy w manewrowaniu dzięki swojej skromnej długości 2,41 metra i bardzo małemu promieniowi skrętu wynoszącym 7,2 metra. Dzięki praktycznemu przedziałowi pasażerskiemu z poręcznymi przedziałami bagażowymi, Rocks-e oferuje wystarczającą ilość miejsca do przechowywania różnych rzeczy.
Trzy wersje
Podstawowa wersja Opla Rocks-e (od 8.499 euro) ma standardowo reflektory LED, kierunkowskazy LED i panoramiczny dach. Wersje Tekno i Klub o wyjątkowo efektownym wyglądzie są dostępne od 9.299 euro lub 99 € miesięcznie. Te wersje mają kołpaki kół „x-Style”, czarne paski na drzwiach i kolorowe detale. Dzięki uchwytowi na smartfona na konsoli środkowej i opcjom łączności modele Opel Rocks-e Klub i Rocks-e Tekno są również gotowe do obsługi systemów multimedialnych.
Holandia jest drugim po Niemczech krajem, w którym Opel Rocks-e jest wprowadzany na rynek. Dzięki najlepszej infrastrukturze ładowania w Europie i wielu obszarom miejskim Holandia oferuje idealny klimat, dzięki któremu Opel Rocks-e z pewnością odniesienie tam sukces. Dostawy rozpoczną się jeszcze w II kwartale br.
Zobacz też Opla Rocks-e dla fanów Borussi Dortmund
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze