W październikowych danych sprzedażowych z rynku niemieckiego Opel ma 6,8-procentowy udział w tymże rynku. Opel Corsa jest również najlepiej sprzedającym się małym samochodem w październiku. Wygląda na to, że ubiegłotygodniowe protesty pracowników niemieckich zakładów miały wyłącznie podłoże ekonomiczne. Oczywiście jesteśmy w stanie to zrozumieć, niemniej jednak nie pierwsze to, i nie ostatnie fabryki, w których zwalnia się ludzi, albo w trudnych czasach obniża ich wynagrodzenia, nierzadko przy tym oczekując od nich mniej pracy (na przykład cztery zamiast pięciu dni w tygodniu).
Firma zaprezentowała też projekt nowej siedziby w Rüsselsheim.
Opel konsekwentnie kontynuuje swoją ścieżkę wzrostu na ważnym, macierzystym niemieckim rynku i trzynasty miesiąc z rzędu zwiększa swój udział w tymże rynku. Według wstępnych danych za październik marka zwiększyła swój udział w rynku do ponad 6,8% dzięki 12.200 nowo zarejestrowanymi samochodom w dziesiątym miesiącu roku. Oznacza to, że już od roku udział w rynku jest wyższy niż w tych samych miesiącach ubiegłego roku. Wyniki od początku roku pokazują również, że rozwój ten wpisuje się w wyraźną tendencję wzrostową: od stycznia do końca października zarejestrowano w Niemczech około 134.000 nowych pojazdów Opla. W poprzednim roku w tym samym okresie było to około 112.000 sztuk. Udział w rynku za pierwsze dziesięć miesięcy roku wynosi 6,1%, a więc prawie 1,3 punktu procentowego więcej, niż rok temu za ten sam okres.
„Nasza nowa oferta w połączeniu z wysoką jakością produktów jest bardzo dobrze przyjmowana na rynku i przekonuje naszych klientów. Dane dotyczące udziału w rynku nadal wyraźnie wskazują na wzrost i chcemy kontynuować ten rozwój w pozostałych miesiącach roku” – powiedział szef Opla w Niemczech, Andreas Marx.
Pozytywny trend wspierają atrakcyjne modele z różnymi wariantami napędu w różnych klasach pojazdów. Corsa nadal wnosi znaczący wkład w całą sprzedaż. Szósta generacja bestsellerowego małego samochodu od początku roku znalazła w Niemczech prawie 40.000 nabywców. Corsa jest więc nadal najpopularniejszym małym samochodem w Niemczech. Książki zamówień na Mokkę są również dobrze wypełnione. Druga generacja kompaktowego SUV-a, dostępna w salonach od marca, została już dostarczona do ponad 20.000 klientów. W październiku Mokka znalazła się w pierwszej trójce w całym segmencie SUV-ów.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Opel
Najnowsze komentarze