Opel zaprezentował model dostawczy Vivaro-e, który będzie dzielił technologię z Peugeot e-Expert oraz elektryczną wersją Citroena Jumpy. Producent rozpocznie przyjmowanie zamówień latem 2020 roku.
Opel rozszerza ofertę pojazdów elektrycznych. Oprócz Corsy-e i zapowiadanej elektrycznej Mokki, w gamie wkrótce znajdziemy również dostawczy model Vivaro-e. Niemiecki producent należący do Grupy PSA zapowiada, że do 2024 roku zelektryfikuje wszystkie pojazdy osobowe i dostawcze. Elektrycznej wersji doczeka się również model Combo-e.
Podobnie jak pojazdy Citroena i Peugeota, Opel Vivaro-e będzie oferowany w dwóch wersjach różniących się zasięgiem. Wariant z akumulatorem o pojemności 50 kWh potrafi przejechać do 230 km. Dla firm, które pokonują większe dystanse, Opel proponuje zestaw baterii o pojemności 75 kWh, które pozwolą na przejechanie do 330 km na jednym ładowaniu. Dane są zgodnie z cyklem WLTP. Akumulatory umieszczono pod częścią transportową. Opel Vivaro-e przewiezie ładunki o masie do 1.275 kg. Dla porównania, wersja z 2-litrowym silnikiem Diesla ma ładowność do 1.405 kg.
Napęd Vivaro-e pochodzi od silnika elektrycznego, który generuje 136 KM mocy oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojazd rozwija prędkość maksymalną 130 km/h. Akumulatory można ładować z dowolnego gniazdka. Na stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW można napełnić 80% akumulatora o pojemności 50 kWh w czasie 30 minut. W przypadku wariantu o pojemności 75 kWh zajmie to 45 minut.
Opel Vivaro-e w wersji S mierzy 4,6 m długości i dzięki niewielkiemu promieniowi skrętu wynoszącemu 11,3 m łatwo zaparkować nim w mieście. Model bez problemu wjedzie również na parking podziemny o wysokości ograniczonej do 1,9 m. Pojemność ładunkowa wynosi od 4,6 m3 do 5,1 m3. Maksymalna długość przewożonych materiałów może sięgać 3,32 m.
Pozostałe wersje to M (średnia) i L (duża) o długości 4,95 m oraz 5,3 m. Większe pojazdy oferują przestrzeń ładunkową 5,8 oraz 6,6 m3 i przewiozą przedmioty o długości do 3,67 i 4,02 m.
Opel Vivaro-e został wyposażony w liczne systemy wspomagające bezpieczeństwo. Oprócz wyświetlacza Head-up i czujników parkowania pojazd posiada: system utrzymania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, system ostrzegający o obiektach w martwym polu, system ostrzegający przed kolizją i asystent hamowania awaryjnego. W modelu zainstalowano również kamerę cofania, która przekazuje obraz na 7-calowy ekran dotykowy.
Najnowsze komentarze