W zeszłym roku Opel osiągnął dobre wyniki w Niemczech w trudnym otoczeniu gospodarczym: według wstępnych danych wewnętrznych marki zarejestrowano prawie 175.000 samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych producenta z Rüsselsheim, co oznacza wzrost o 6,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Udział w rynku wzrósł do 5,6% (w 2023 roku wynosił 5,3%).
Samochody dostawcze Opla były ważnym czynnikiem tego wzrostu. Przy ponad 26.000 sprzedanych egzemplarzy Combo, Vivaro i Movano wynik z poprzedniego roku został przekroczony aż o 40%. Udział w rynku w segmencie lekkich samochodów dostawczych wzrósł znacząco, o ponad dwa punkty procentowe, do 9,1%. W ubiegłym roku Opel zwiększył także sprzedaż samochodów osobowych. Według Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA) 147.833 nowych rejestracji zapewniło udział w rynku samochodów osobowych na poziomie 5,2% (w roku 2023 było to 5,1%).
„W 2024 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki na naszym ważnym niemieckim rynku krajowym. Było to spowodowane przede wszystkim naszym atrakcyjnym portfolio lekkich pojazdów użytkowych i naszą bestsellerową Astrą. To utwierdza nas w przekonaniu o dobrze obranym kursie i daje nam dodatkowy wiatr w żagle, aby pewnie rozpocząć nowy rok – z ponownie udoskonaloną Mokką, nową, szczególnie przyjazną rodzinom Fronterą i Grandlandem, naszym nowym, topowym SUV-em” – mówi szef marki Opel w Niemczech, Patrick Dinger.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze