W nowym, 2022 roku Opel nadal rozwija się na ważnym niemieckim rynku macierzystym. Według Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA) w styczniu producent osiągnął nieznacznie większy udział w rynku wynoszący 6,1 procent przy około 11.200 nowo zarejestrowanych samochodach osobowych – to o 9 procent więcej sprzedanych pojazdów w porównaniu ze styczniem 2021 roku. Dzięki temu Opel zwiększa swój udział w tamtejszym rynku 16. miesiąc z rzędu. Bardzo dobry był również trend sprzedaży samochodów osobowych z napędem akumulatorowym.
„Po znacznym wzroście w zeszłym roku, w 2022 roku mamy nadzieję kontynuować ten trend. Wyraźnie widać, że nasze modele są bardzo dobrze przyjmowane przez klientów” — mówi dyrektor generalny Opel Germany, Andreas Marx. – „Jesteśmy szczególnie zadowoleni z dużego udziału pojazdów z napędem elektrycznym. To wyraźnie pokazuje, że przyszłość mobilności jest elektryczna”.
Opel Corsa w znacznym stopniu przyczynił się do udanych wyników. Najlepiej sprzedający się mały samochód w Niemczech w 2020 i 2021 roku ponownie osiągnął doskonałe rezultaty w styczniu tego roku z ponad 4.000 nowych rejestracji. Ponad jedna czwarta wszystkich nowych rejestracji przypadła już na całkowicie elektrycznego Opla Corsę‑e. Podobny sukces odniósł Opel Mokka-e – i tutaj wariant z napędem akumulatorowym stanowi ponad 25 procent rejestracji Mokki.
Opel oczekuje dalszych dobrych wyników, a sukcesu upatruje w nowej Astrze i Astrze Sports Tourer, czyli praktycznej wersji kombi.
Tutaj napisaliśmy o tym, jak w styczniu Opel sprzedawał się w Polsce.
Z kolei tutaj sprawdzisz ofertę na samochody Opla w naszym kraju.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze