Grupa PSA poddała elektryfikacji kolejny model. Po Peugeot e-Traveller i Citroenie e-Spacetourer przyszła kolej na Zafirę-e Life. Samochód jest dostępny w trzech wariantach długości: Compact, Long lub Extra Long i może przewieźć maksymalnie 9 osób.
Napęd Opla Zafiry-e Life pochodzi od silnika, który generuje 100 kW (136 KM) mocy i 260 Nm momentu obrotowego. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 130 km/h.
Podobnie jak w przypadku modeli Citroena i Peugeota, klienci mają do wyboru dwa rodzaje akumulatorów litowo-jonowych, w zależności od potrzeb. Bateria o pojemności 75 kWh pozwala na pokonanie 330 km. Wersja z akumulatorem o pojemności 50 kWh ma zasięg 230 km w cyklu WLTP.
Akumulatory umiejscowiono pod przestrzenią ładunkową bez straty pojemności bagażnika względem wersji spalinowej. Każdy Opel Zafira-e Life jest przystosowany do ładowania za pomocą terminala Wall Box, szybkiej ładowarki lub w razie potrzeby kabla do ładowania z domowego gniazdka.
Przy użyciu publicznej stacji ładowania (100 kW) prądem stałym (DC), ładowanie akumulatora 50 kWh do 80% trwa tylko około 30 minut (około 45 minut dla akumulatora 75 kWh). Zafira-e Life może być wyposażona w trójfazową ładowarkę o mocy 11 kW lub jednofazową o mocy 7,4 kW.
Opel oferuje w modelu Zafira-e Life elektryczne drzwi przesuwne, skórzane fotele i panoramiczny dach. Wśród systemów wspomagania prowadzenia znajdziemy wyświetlacz typu head-up, ostrzeżenie przed kolizją, kamerę cofania, częściowo adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu i ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy. Na pokładzie zainstalowano duży ekran dotykowy z systemem multimedialnym kompatybilnym z Apple CarPlay i Android Auto.
Przyjmowanie zamówień na Opla Zafirę-e rozpocznie się latem, a pierwsze dostawy są planowane na dalszą część roku.
Najnowsze komentarze