Emisja spalin w samochodach Citroena także pod kontrolą. Laboratorium badające pojazdy wykazało ponad 7-krotne przekroczenie norm emisji tlenków azotu w modelu C4 Cactus. Co na to francuski producent?
Jeszcze nie ostygła informacja o oskarżeniach przeciwko Renault, a wyjaśnienia musi składać już kolejny francuski producent. Tym razem wątpliwości pojawiły się odnośnie silników Diesla Citroena. Francuski dziennik Le Parisien, poinformował o przekroczeniu dopuszczalnej wartości emisji spalin w modelu C4 Cactus Blue HDI 100. Opisując nieprawidłowości powołano się na badania przeprowadzone przez Wspólne Centrum Badawcze Komisji Europejskiej.
Testy zostały przeprowadzone w warunkach drogowych, w okresie letnim, we Włoszech i Hiszpanii. Zgodnie z wynikami, na które powołuje się Le Parisien, Citroen C4 Cactus Blue HDI 100 emitował 585 mg tlenku azotu na każdy kilometr trasy, czyli ponad 7 razy więcej niż obiecuje producent. Zgodnie z danymi Citroena, wartość nie powinna przekraczać 80 mg/km.
Niepokojące dane uzyskano również w testach laboratoryjnych wykonanych poza normalnymi temperaturami (od 17 do 23 stopni). Zarejestrowano wówczas trzykrotnie wyższą emisję tlenków azotu niż jest to dozwolone.
Grupa PSA wysłała wiceprezesa, Christiana Chapelle, do Włoch, aby wyjaśnił nieprawidłowości. Rzecznik PSA odpiera zarzuty: „Jesteśmy zaskoczeni wynikami i protokołem, które nie były konsultowane z PSA. Zwłaszcza, że podobne pojazdy z takimi samymi silnikami testowały francuskie władze, a uzyskane rezultaty były w pełni zgodne z przepisami”.
Najnowsze komentarze