Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Osobisty trener bezpieczeństwa w samochodach Renault. Na czym to polega?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2024-05-15
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 5 minut
228
A A
0
Osobisty coach na drogach od Renault 3 Wiadomości

Renault od ponad 50 lat podejmuje działania na rzecz zwiększania bezpieczeństwa na drogach. Ich owocem są coraz bardziej zaawansowane technologie wspomagania prowadzenia.

Zwiększanie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez rozwój zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i wyposażenia bezpieczeństwa: Renault przez ponad 50 lat zarejestrowało ponad 2000 patentów związanych z bezpieczeństwem samochodów.

Peugeot 408 – reklama

W aktualnej gamie modeli Renault oferowanych jest już ponad 36 systemów wspomagających bezpieczne prowadzenie pojazdu, parkowanie i 60 elementów wyposażenia związanych z bezpieczeństwem, pomagających zmniejszyć ryzyko i skutki obrażeń. Odzwierciedleniem zaangażowania Renault w poprawę bezpieczeństwa kierowców, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego na całym świecie dzięki licznym zaawansowanym technologiom jest uruchomiony w 2023 roku „Human First Program”.

Warto przeczytać!

renault bogota 2025 1 Wiadomości

Nowy Renault Boreal gwiazdą Salón Internacional del Automóvil de Bogotá 2025.

2025-11-17
Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Wiadomości

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

Tunel to nie WC. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad pokazuje patologię i przypomina o nowotworach

2025-11-16

Minimalizowanie ryzyka obrażeń związanych z uczestnictwem w wypadkach drogowych to absolutny priorytet dla Grupy Renault. Ponad 50 lat temu, w 1969 roku, w czasach rekordowego wzrostu śmiertelności na drogach, Renault wspólnie z PSA założyło LAB, „Laboratorium ds. badań nad wypadkami, biomechaniką i zachowaniami ludzkimi”. Był to rok, w którym na drogach Francji zginęło ponad 14.500 osób. W 2022 roku liczba ta spadła do poziomu 3.260 i to pomimo wzrostu parku zarejestrowanych pojazdów w tym samym okresie.

W ciągu kilku ostatnich dziesięcioleci Grupa Renault wprowadziła w swoich samochodach wiele systemów zwiększających bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Były to między innymi pasy bezpieczeństwa o odpowiedniej szerokości, aby mogły chronić klatkę piersiową czy chowanie się pedałów w razie wypadku, aby ograniczyć ryzyko złamań nóg. Pokładowe systemy wspomagania, takie jak hamowanie awaryjne i systemy ochrony pasażerów, takie jak poduszki powietrzne, to dziś standardowe wyposażenie modeli Grupy Renault, która obecnie stara się podchodzić do kwestii bezpieczeństwa z wyprzedzeniem już na etapie projektowania samochodów.

Osobisty coach na drogach od Renault 4 Wiadomości

Równolegle do tych technicznych innowacji Grupa Renault prowadzi prace w obszarze możliwości zwiększania bezpieczeństwa, jakim są zachowania kierowców. Czynników, które mogą doprowadzić do wypadku, jest wiele: przekraczanie dozwolonej prędkości, prowadzenie po użyciu alkoholu, korzystanie ze smartfona podczas jazdy…

W 2024 roku w modelach Grupy Renault pojawił się nowy system, Safety Coach („doradca ds. bezpieczeństwa”). Ma on na celu wpływanie na zachowanie kierowców poprzez analizę ich sposobu prowadzenia z punktu widzenia bezpieczeństwa, przestrzegania kodeksu drogowego itd. i poprzez uświadomienie im ryzyka, na jakie mogą się narażać podczas prowadzenia. System ten udziela kierowcom spersonalizowanych porad, między innymi może zalecić aktywację określonego systemu wspomagania prowadzenia w zależności od potrzeb kierującego, na przykład ogranicznika prędkości w przypadku kierowców, którzy mają tendencję do nadmiernego wciskania pedału gazu. Korzystanie z tych rozwiązań będzie ułatwione po wprowadzeniu przez Grupę Renault, poczynając od 2026 roku, pojazdów definiowanych programowo (koncepcji pojazdu opartej na scentralizowanych aplikacjach software’owych), które umożliwią ich użytkownikom pobieranie do tych samochodów najnowszych, zaktualizowanych funkcji związanych z bezpieczeństwem.

W Scenic E-Tech 100% electric mamy do dyspozycji ponad 30 systemów wspomagania prowadzenia i funkcji zwiększania bezpieczeństwa, a także innowacyjnych technologii wspierających kierowców w czasie jazdy. Dzięki Safety Coach kierowca może liczyć na pomoc w obiektywnej ocenie swoich zachowań i przyzwyczajeń za kierownicą. Safety Coach służy kierującemu spersonalizowanymi poradami promującymi bardziej odpowiedzialną jazdę, zarówno w zakresie samego prowadzenia auta, jak i korzystania z systemów ADAS w celu zasugerowania kierowcy ścieżek poprawy.

Osobisty coach na drogach od Renault 1 Wiadomości

Wiele najnowocześniejszych rozwiązań posiada Renault 5 E-Tech 100% electric, zaawansowany technologicznie samochód, zapewniający nie tylko wyjątkową przyjemność jazdy, ale także poprawiający w konkretny sposób komfort i bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Auto zostało wyposażone w systemy wspomagania prowadzenia (ADAS) typowe dla wyższego segmentu, w tym aktywny regulator prędkości, który przewiduje sytuację na drodze, a także w system jazdy autonomicznej poziomu 2 – active driver assist. Zastosowane w Renault 5 E-Tech 100% electric innowacyjne technologie ułatwiają działanie służb ratunkowych w razie wypadku (Fireman Access, Pyroswitch i QRescue). Nowy dynamiczny układ hamulcowy dwukrotnie skraca czas reakcji systemu automatycznego hamowania, natomiast Safety Coach wspiera kierowcę, by zmniejszyć ryzyko wypadku.

Osobisty coach na drogach od Renault 2 Wiadomości

 

 

źródło: Renault Polska


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Osobisty coach na drogach od Renault 1 WiadomościOsobisty coach na drogach od Renault 2 WiadomościOsobisty coach na drogach od Renault 3 WiadomościOsobisty coach na drogach od Renault 4 WiadomościOsobisty coach na drogach od Renault 5 WiadomościOsobisty coach na drogach od Renault 6 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultbezpieczeństwoScenic E-Tech Electric5 E-Tech
Udostepnij80Tweet50Udostepnij14
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3626 udostępnienia
    Udostepnij 1450 Tweet 907
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3716 udostępnienia
    Udostepnij 1486 Tweet 929
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2576 udostępnienia
    Udostepnij 1030 Tweet 644
  • Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis

    1915 udostępnienia
    Udostepnij 766 Tweet 479

Testy samochodów

dacia duster 100 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 1.6 105 KM 2013 oczami użytkownika. Z cabrio na budżetowego SUVa, niedoróbki i wiele zalet. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-07-10
03. Citroen C3 Aircross – godny przedstawiciel marki Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.6 blueHDi 120 KM – modny crossover z szewronami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-02-06
Nowa Dacia Duster 1.2 TCe, test, pierwsza jazda
Testy

Test: Nowa Dacia Duster 1.2 TCe 130 Journey ma zadatki na hit! Jeździliśmy po polskich drogach

autor Małgorzata Kozikowska
2024-06-12
renault laguna 2008 Wiadomości
Testy

Test: Renault Laguna 2.0 dCi GT 150 KM 2008 – oszczędny i dynamiczny diesel a przy tym wygodny samochód klasy średniej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-09-20
30 Citroen C3 1.6 VTi Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.6 VTi 120 KM 2013 – miejski samochód z dobrym widokiem na przyszłość. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-08-11

Najnowsze komentarze

  • Marek - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • zbyszek - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • Jan - Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis
  • dCi - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic

Zobacz też

Rabat i najtańsze nowe Renault Clio 1.0 TCe 2025. Za 68.800 zł jeśli kredyt lub 72.900 zł jeśli przelew

Peugeot na Fuji: Jensen błyszczy, Vandoorne żegna się z kwalifikacjami

Renault R8 Coupé Ghia – kosmiczny projekt, którego nigdy nie widziałeś

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz