Osobowy Citroën Berlingo i Peugeot Rifter z silnikiem HDi zostały wycofane z oferty marek we Francji. Powód? Auta sprzedawały się tak dobrze, że zagroziły realizacji celu emisji CO2 całego koncernu. Dlatego przynajmniej do końca roku nie będzie ich w ofercie.
Citroën Berlingo i Peugeot Rifter nie mogą być sprzedawane z silnikiem HDi i od października będą wycofane z oferty we Francji.
Decyzja Stellantis jest bezpośrednio związana z polityką ograniczania emisji CO2, która wymusza na producentach utrzymanie średniej emisji spalin w dopuszczalnych granicach, aby uniknąć kar finansowych. Silniki HDi wróciły we Francji do oferty w marcu 2024 roku i było to spowodowane oczekiwaniami klientów. Sprzedaż z miejsca ruszyła, ale z punktu widzenia koncernu za dobrze. Dlaczego? Każdy sprzedany egzemplarz Diesla zwiększał średnią emisję CO2 o około 140 g/km, co stwarzało ryzyko przekroczenia limitów unijnych.
Z powodu restrykcyjnych norm emisji dwutlenku węgla, producent musiał więc podjąć decyzję o ograniczeniu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi i od teraz zarówno Berlingo jak i Partner są we Francji dostępne wyłącznie w wersji elektrycznej, co zabija sprzedaż prawie do zera. Powód? Zasięg takiego elektryka wynosi okoł 300 kilometrów.
Mowa o samochodach osobowych – diesel pozostaje w ofercie aut dostawczych. W efekcie kolejni klienci odchodzą od Citroëna i Peugeot a sam koncern sprzedaje mniej. Mimo to Carlos Tavares upiera się, aby nie apelować do władz Unii Europejskiej o zmianę limitów i aktualizację przepisów.
Najnowsze komentarze