czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Ostatni Citroen C5 wyjechał z fabryki w Rennes

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-06-05
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
191 2
34
168
UDOSTĘPNIEŃ
552
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

1 czerwca nastąpiło zakończenie rozdziału „hydropneumatyka” w historii Citroena. Ostatni egzemplarz C5 zjechał z linii montażowej fabryki w Rennes we Francji.

Niedawno pisaliśmy o wycofaniu modelu C5 z konfiguratora we Francji, tak więc ta informacja wcześniej czy później musiała się pojawić: ostatni egzemplarz samochodu wyjechał z fabryki w Rennes we Francji. Historyczny dla producenta moment nastąpił bez specjalnego nagłośnienia 1 czerwca 2017 roku. Citroen C5 był produkowany od roku 2000, z kolei druga generacja samochodu trafiła na linie montażowe w 2008 roku. Koncern spod znaku szewronów przez okres prawie 9 lat wyprodukował ok. 430 tys. egzemplarzy C5 na rynek europejski. W 2016 sprzedano ok. 10 tys. sztuk tego modelu.

Citroen C5 przestaje właśnie istnieć dla Europy, ale wciąż nieźle radzi sobie Chinach. W tym roku przeprowadzono nawet face lifting. Nowa wersja zadebiutowała podczas tegorocznego salonu samochodowego odbywającego się w Szanghaju. Niestety pojazd jest tam dostępny już bez hydropneumatyki.

Zawieszenie hydropneumatyczne zaprezentowano w latach 50., a pierwszymi modelami, które je otrzymały był Traction Avant oraz legendarny model DS. Technologia polegała na pozbyciu się typowych elementów konstrukcyjnych, takich jak amortyzatory, sprężyny i resory, a zastąpienie ich kulą wypełnioną gazem oraz płynem. Wynalazek francuskiej marki wciąż jest niedoścignionym symbolem komfortu i bardzo chętnie był pożyczany przez producentów z segmentu premium takich jak Rolls-Royce czy Mercedes-Benz. Zawieszenie odziedziczyły inne Citroeny: CX, BX, XM, Xantia oraz ostatni z nich – C5.

Następcą znaku rozpoznawczego Citroena, ma być zawieszenie wyposażone w poduszki hydrauliczne. Producent zaprezentował już pierwszy model z tym wyposażeniem – C5 Aircross. Samochód podobnie jak odświeżony C5 zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju i już niedługo trafi do tamtejszych salonów sprzedaży. Na rynek europejski SUV jest przewidziany dopiero na koniec 2018 roku. Dopełnieniem komfortu dostarczanego przez nowe zawieszenie ma być także nowy program Citroena nazwany Advanced Comfort, który na różnych płaszczyznach ma eliminować nieprzyjemne odczucia podczas jazdy za pomocą m.in. wygodnych foteli, wyciszenia i klimatu wnętrza oraz systemów wspomagających pracę kierowcy.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: BXC5C5 AircrossCitroenCXXantiaXM
Udostepnij68Tweet42Udostepnij12
Poprzedni

Renault Sport i Disney świętowali w Monako 40-lecie wydarzeń ze świata sportu i kina

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23/2017

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23/2017

Peugeot 208 w natarciu!

Citroën C3 trzecim najchętniej kupowanym samochodem we Francji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
34 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
34
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.