Peugeot całkowicie wycofał z oferty silnik 2.0 HDi o mocy 180 KM. Do niedawna był on dostępny w Peugeot 5008 i był to jeden z najpopularniejszych i chętnie wybieranych napędów. Pojedyncze sztuki są jeszcze dostępne u dealerów, ale jak mówią sprzedawcy, klienci się o nie dosłownie biją.
Silnik 2.0 HDi, w najnowszej odmianie nazywany blueHDi, to legendarna wręcz jednostka napędowa. Wysoka kultura pracy, niskie zużycie paliwa, niezawodność oraz podatność na elektroniczny tuning sprawiły, że był niezwykle chętnie kupowany przez klientów. Trafiał m.in. do Citroëna C5 Aircross, DS 7 Crossback i Peugeot 3008 oraz 5008. Śmiało można powiedzieć, że to szczytowe osiągnięcie francuskich inżynierów było jednym z najlepszych diesli świata.
Zobacz: Sprawdź samochody Peugeot dostępne od ręki
Sprzedawcy, z którymi rozmawialiśmy, podkreślają że zainteresowanie 5008 z 2.0 HDi jest bardzo duże a klienci dosłownie biją się o te samochody. „Silnik 2.0 blueHDi był najchętniej wybieraną opcją w przypadku 3008 i 5008. Wszystko co mieliśmy, sprzedało się błyskawicznie, wiem, że kilka sztuk jest jeszcze u kolegów w innych miastach, gdzie muszę odsyłać chętnych którzy ciągle dzwonią w ich sprawie.” – powiedział nam handlowiec w jednym z trójmiejskich.
Zobacz: testy, opine, awaryjność, spalanie samochodów Peugeot
Dzisiaj, gdy silniki wysokoprężne są na cenzurowanym a cena oleju napędowego wyższa niż benzyny, producenci wycofują się z ich oferowania. Koncern Stellantis do niedawna proponował 2.0 HDi w Peugeot 5008, stąd u dealerów zostały jeszcze takie samochody – i to jest ostatni moment na zakup. Taki samochód można kupić u dealera Peugeot w Nowym Targu, Łodzi i Olsztynie. Ceny zaczynają się od 185.900 zł, najlepiej wyposażona wersja GT Pack to wydatek na poziomie 238.800 zł.
Sprawdź dostępność Peugeot 5008 z dieslem
Obecnie jedynym dieslem w ofercie Peugeot pozostaje jednostka 1.5 blueHDi o mocy 130 KM. Mimo, że ma bardzo niskie zużycie paliwa, dla wielu osób wydaje się za słaby do większych nadwozi.
Najnowsze komentarze