• Najnowsze

Ostrzegam, nie kupujcie tych aut! Dlaczego Citroen 2CV jest taki drogi i jeszcze będzie drożał?

2020-06-10
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

2021-02-25

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

2021-02-25

Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!

2021-02-25

Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021

2021-02-25
Peugeot logo

Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”

2021-02-25

Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela

2021-02-25

Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Ostrzegam, nie kupujcie tych aut! Dlaczego Citroen 2CV jest taki drogi i jeszcze będzie drożał?

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2020-06-10
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania3min
77 0
1
79
UDOSTĘPNIEŃ
221
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

Wiele osób, które zaczynają swoją przygodę z klasyczną motoryzacją, zastanawia się nad zakupem Citroena 2CV. Tymczasem ceny używanych kaczek poszybowały bardzo mocno w górę. Za egzemplarz do renowacji trzeba zapłacić kilkanaście tysięcy, a dobrze odrestaurowane egzemplarze przekraczają już kwotę 40 tys. zł. Skąd ten wzrost?

Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka. To przede wszystkim bardzo duże zainteresowanie kupujących. Citroen 2CV jest samochodem modnym, przy czym jego podaż na rynku wtórnym jest już stosunkowo nieduża. Mimo, że wyprodukowano miliony egzemplarzy, osoby które już mają 2CV, nie pozbywają się ich raczej. Ciężko znaleźć tak zwaną okazję a jeśli trafia się coś taniego, to do dużych prac renowacyjnych. Popyt przewyższa podaż i to winduje ceny.

Wzrosły również ceny usług – przede wszystkim robocizny. Blacharka, lakiernictwo i mechanika kosztują. Chociaż 2CV jest samochodem prostym, to jego kompleksowe odnowienie wymaga wielu roboczogodzin. Warsztatów zajmujących się 2CV i znających na rzeczy też nie ma w Polsce aż tak dużo.

Ale to przede wszystkim moda na 2CV wywindowała ceny w ciągu kilku ostatnich lat do wysokiego poziomu. Bo jest coś takiego w tym samochodzie, co sprawia, że chce się go mieć. Wielka frajda z jazdy, niesamowite reakcje przechodniów, satysfakcja z posiadania – te rzeczy są bezcenne. 2CV to nawiązanie do zupełnie innego stylu życia, niż ten, który obowiązuje współcześnie. To takie samochodowe slow-food, konsumuje się statecznie i ze smakiem. Nie ma tu wielkich mocy, piszczących opon, driftu. Jest spokojna jazda, kołyszące się nadwozie i wiatr we włosach, jeśli zdejmiesz dach.

Citroen 2CV to także styl życia. Wsiadając do niego stajesz się na swój sposób członkiem elitarnego klubu, do którego coraz trudniej się dostać. I trzeba uważać, bo ten mechaniczny przedmiot na kołach zmienia mocno człowieka. Jest jak narkotyk. Dlatego zdecydowanie odradzamy zakup 2CV, można wpaść po uszy. Jeśli te ostrzeżenia nie pomogą, pozostaje np. wizyta na 2cvclub.pl i lektura tego forum. Tylko uważajcie, zbyt szybko można się wkręcić w ów specyficzny kaczkowy klimat… Ostrzegałem!

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2CVCitroen
Udostepnij39Tweet17Udostepnij5
Poprzedni

Nowa Dacia Logan III już jeździ. Mamy zdjęcia, premiera niedługo!

Następny

Wirtualne wydanie samochodów z salonu. Blisko 600 Renault dla Alior Banku FILM

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Wirtualne wydanie samochodów z salonu. Blisko 600 Renault dla Alior Banku FILM

Citroen HY kontra Renault Estafette - który samochód będzie szybszy? FILM

WATT? Renault wprowadza chatbota, z którym porozmawiasz o przyszłości mobilności

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Jarzak o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Duster – 10 powodów, dla których nie warto kupić tego samochodu
    • jan o Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?
    • DjAnj o Nowy Citroen C5 (lub C6) na wizualizacji. Nadchodzi nowy król komfortu!
    • Anonimowo o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Janusx o Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?
    • Krzysztof Gregorczyk o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Edzio o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Lukasz o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Nick o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru
    • Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”
    • Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela
    • Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    1
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.