DS Automobiles to marka premium koncernu PSA. Przedstawiamy Wam naszą relację z wizyty na paryskich targach Motor Show. Co prezentowali Francuzi?
DS Automobiles to najmłodsza francuska marka samochodowa. Trochę naszym Czytelnikom doskwiera brak nowości w gamie modelowej DS Automobiles. Z jednej strony się nie dziwię, z drugiej jednak jestem w stanie to zrozumieć. Pierwsze modele powstały w oparciu o linię modelową oferowaną początkowo pod marką Citroën, po czym – w czerwcu 2014 roku – wyłoniono nową markę samochodową, DS.
Paryż 2016 był kolejnymi już targami, na których marka DS Automobiles występowała samodzielnie. Prezentowane są wciąż te same modele – DS 3 (również w wersji Cabrio), DS 4 i DS 5, ale pamiętajcie, proszę, że opracowanie nowego samochodu, to proces, który trwa dość długo i kosztuje masę pieniędzy.
Pieniędzy, które trzeba zarobić. Oczywiście DS Automobiles z pewnością ma nieco ułatwione zadanie, bo zapewne może korzystać z bazy technologicznej Grupy PSA, ale nie wiemy tak naprawdę, na jakich zasadach ekonomicznych się to odbywa. A sprzedaż nowej marki, której nie zna dziewięćdziesiąt kilka procent ludzi (!), buduje się niełatwo.
Z pewnością oferowanie samochodów pod marką Citroën byłoby łatwiejsze, ale nie zapominajmy, że Grupa PSA chce mieć własną markę premium. Stąd decyzja o wyłonieniu DS, a przecież nikt nie mówi, że wielkie efekty mają być po dwóch, czy trzech latach działalności DS Automobiles. Na pewno łatwiej buduje się markę w Chinach, czy innych krajach, gdzie jest bardzo duży popyt na nowe samochody. To dlatego tam oferowany jest SUV DS 6, który bardzo przydałby się w Europie, ale okazuje się, że niełatwo jest ten model zaimplementować na Starym Kontynencie. Z kolei DS 5 LS z uwagi na swój typ nadwozia – sedan – na rynek europejski skierowany i tak nie będzie.
Tymczasem jednak marka DS buduje swoją tożsamość w oparciu o usługi. Inżynierowie na pewno pracują nad nowymi modelami, o to możemy być spokojni, ale to długotrwały proces, tym bardziej, że nie można sobie pozwolić na wpadkę. To musi być strzał w dziesiątkę. I taki z pewnością będzie, marka tak mocno opierająca się o paryski szyk nie zawiedzie naszych oczekiwań…
Paryż’2016 był miejscem, gdzie pokazano pełną europejską gamę modelową marki DS. Można było obejrzeć DS 3, DS 3 Cabrio, DS 4, DS 4 Crossback i DS 5. W różnych wersjach, bo na przykład w odmianach Performance, czyli usportowionych, czy z matowymi lakierami. Z dumą prezentowano też DS 5 Commande Spéciale – samochód przygotowany na życzenie klienta, z ciekawym, strukturalnym lakierem i niestandardowym wykończeniem wnętrza. Może trochę za ciemno było w tej części stoiska, ale DS Automobiles często prezentuje swoje osiągnięcia w dyskretnym półmroku.
Paryż’2016 był też imprezą, na której pokazano – w oddzielnym pomieszczeniu z lustrzanymi przeciwległymi ścianami – DS E-Tense. Ten koncept już znamy, ale prezentuje się naprawdę imponująco. Przedstawiciele marki zapowiadają, że to projekcja przyszłych modeli marki. Nie miałbym nic przeciwko takiemu modelowi sportowemu, ale moim zdaniem marka DS powinna zawalczyć o zamożnego klienta jakimś modelem z segmentu E.
Niemało wysiłku poświęcono w prezentację programu ONLY YOU. To pakiet usług adresowanych do klientów marki, który składa się z trzech podstawowych filarów – zapewnienia mobilności klientowi, oddanie mu do obsługi doradcy potrafiącego odpowiedzieć na motoryzacyjne potrzeby i oczekiwania oraz uprzywilejowanie klienta. Szczegóły znajdziecie tutaj.
Niektórzy z naszych Czytelników uważają, że to bez sensu. Nie zgodzę się, jeśli pozwolicie. To przywiązuje klienta i jest bardzo duża szansa, że zadowolony posiadacz wróci do marki w momencie wymiany samochodu na nowszy model, bądź dokupowania kolejnego auta. Pamiętajmy, że DS Automobiles myśli o klientach raczej zasobnych, którzy są gotowi wydać sporo kasy, by czuć się wyjątkowo, by mieć naprawdę spersonalizowany samochód, by móc dyskretnie błysnąć w środowisku, że jeździ się samochodem wyjątkowym. A jednocześnie dość oszczędnym i przyjaznym dla środowiska, choć o tym marka DS nie mówi zbyt wiele. To oczywistość ;-)
Paryż’2016 nie jest więc imprezą przełomową dla marki DS pod względem gamy modelowej, ale znaczącym w kwestii budowania relacji z klientami poprzez oferowanie im niebanalnych usług. A nowe modele pojawią się niedługo.
Krzysztof Gregorczyk
Originally posted 2016-09-30 15:00:03.
Najnowsze komentarze