Nie tylko samochody w rozmiarze XL mogą pochwalić się cechami flagowca. W 1995 roku Peugeot zaprezentował model 106 Premium: najmniejszy model w gamie, który bez żadnej przesady można było nazwać luksusowym.
Peugeot 106 Premium oficjalnie zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Bolonii w grudniu 1995 roku, wraz z większym bratem 306 Premium. Do salonów dealerskich trafił w kolejnym miesiącu. Powstało zaledwie 600 numerowanych egzemplarzy 106 Premium, które błyskawicznie wyprzedano. Mały Peugeot przyciągał klientów poszukujących samochodu innego, wyjątkowego, który będzie w stanie oferować wygodę, elegancję i bogate wyposażenie w niewielkim nadwoziu.
Fotele wykończono tapicerką ze skóry oraz alkantarą a wnętrze wyposażono w dzieloną tylną kanapę, przednie elektryczne szyby, klimatyzację, poduszkę powietrzną kierowcy, wspomaganie kierownicy a także centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i lusterka wsteczne z elektryczną regulacją i podgrzewaniem.
Z zewnątrz specjalną wersję Peugeot 106 można było rozpoznać po logo „Premium” zapisanym kursywą po prawej stronie tylnej klapy, światłach przeciwmgielnych, listwach bocznych oraz zielonej atermiczniej szybie. W modelu oferowano tylko jeden silnik o pojemności 1360 cm3, który generował 75 KM i spełniał normy emisji Euro 1.
Ofertę wzbogacała paleta kolorów nadwozia, która składała się z odcieni: Bianco Pastello, Rosso Lucifero, Verde Mayerling i Bleu Miami. Peugeot udostępnił również wszystkim właścicielom 106 szeroką gamę dodatkowych akcesoriów. Wśród posiadaczy 106 Premium bardzo popularne okazały się sześcioramienne felgi aluminiowe i listwy z drewna wrzosowego na desce rozdzielczej.
Obecnie model jest niezwykle rzadkim egzemplarzem, jednym z najbardziej poszukiwanych serii specjalnych wśród włoskich fanów małego lwa.
Najnowsze komentarze