Peugeot 106 VTS – od totalnego „golasa” do wersji sportowej

2 2 862

Peugeot 106 z silnikiem 1.0 o mocy 50 KM, dzięki inwencji swojego właściciela zmienił się z totalnego „golasa” w samochód ze wspomaganiem, klimatyzacją, lampami LED-owymi i dużo mocniejszym silnikiem pochodzącym od Citroena Saxo VTS. Projekt renowacji i wyposażenia modelu w pakiet sportowy cały czas jest w fazie rozwojowej, ale już pochłonął sporo funduszy i pracy. O swoim projekcie opowiedział nam właściciel pojazdu, Rafał.

Gdy 7 lat temu poznałem moją obecną narzeczoną, to poznałem także jej samochód: Peugeot 106 Białą Strzałę. Na początku nienawidziłem tego auta, ale tylko dlatego, że było bardzo zapuszczone i zaniedbane. Sprzęgło wyło a wsteczny ciężko wchodził. Chciałem go oddać na złom, ale dowiedziałem się, że w rodzinie narzeczonej znajduje się od nowości (czyli od 2000 roku). Zacząłem szukać, czytać, przeglądać fora i tak narodziła się miłość a podobno prawdziwa miłość rodzi się w bólach.

Jaka to wersja?

Seryjny Peugeot 106 z silnikiem 1.0 pochodzi z rocznika 2000. Wersja wyposażenia modelu to Activ, czyli totalny golas z 13-calowymi kołami. Mój teść, który był właścicielem auta dołożył do niego tylko radio.

Od czego zaczęły się prace nad pojazdem?

Moją pierwszą przygodą ze 106 było oddanie pojazdu na wymianę sprzęgła i poprawki biegu wstecznego. Tak zrodziła się dalsza chęć modyfikacji i usprawnienia auta. Wpadłem na pomysł dołożenia wspomagania, wymiany wydechu na sportowy układ, ze sportowym tłumikiem, nowe hamulce i wahacze, które również wymagały wymiany. Kolejna modyfikacja to instalacja białych zegarów pasujących do koloru nadwozia.

W następnej kolejności zadbałem o „buty” dla Białego, czyli aluminiowe 13-calowe felgi pomalowane na kolor czarny mat z białymi dodatkami. W międzyczasie w moje ręce wpadły tylne lampy LED-owe w wersji Clear. Kolejna modyfikacja wizualna to reflektory w stylu Angel Eyes, także w wersji Clear z dodatkami LED-owymi. Oczywiście auto w międzyczasie spisywało się bez zarzutu i służyło do wyjazdów w góry i nad morze na wakacje.

Jak zrodził się Peugeot 106 VTS?

Po powrocie z gór narodził się chory pomysł, aby stworzyć jedyny w Polsce 5-drzwiowy model 106 z silnikiem  1.6 16v o mocy 125 KM (najmocniejszy dostępny do 106 i Saxo). Przyszła więc pora na szukanie „dawcy”. Zależało mi też na tym, aby samochód, który posłuży do tego celu miał klimatyzację ponieważ chciałem poprawić komfort podróżowania. W końcu znalazłem dawcę w postaci Citroena Saxo również z 2000 roku, z silnikiem 1.6 16v i klimatyzacją. Wymiana jednostki razem z odnowieniem wszystkich elementów podwozia i stworzeniem wiązek elektrycznych zajął rok. Z seryjnego auta została tak na prawdę tylko karoseria i zderzaki. Koła to pancerne felgi Speedline Corse 2108 z wielosezonowymi oponami Vredestein Quatrac 5 w rozmiarze 195/50. Po lekkich przeróbkach została założona również klimatyzacja.

Projekt jest w 35-40% ukończony. Na obecną chwilę są naprawiane wszelkie usterki „okresu dziecięcego”, główny nacisk będę stawiał na wygląd, dołożenie kilku ekstra bajerów i zrobienie na nowo kompletnej tapicerki. Auto ma u mnie dożywocie, więc na pewno projekt cały czas będzie rozwijany.

Jakie plany na przyszłość?

Mam bardzo dużo planów wobec 106: kompletna renowacja lakieru, całkowita zmiana wnętrza auta w kierunku sportowego stylu, poszerzenie nadwozia, czyli w dużym skrócie doprowadzenie go do stanu idealnego. Wiąże się to jednak z ogromnymi wydatkami finansowymi, których nie jestem w stanie pokryć z własnej kieszeni.

Gdzie można zobaczyć postępy w pracach nad pojazdem?

Na Instagramie: Peugeot 106 VTS By Raf oraz fanpage’u na FB: WhitePover Peugeot 106 VTS By Raf, 106 trafił niedawno także do platformy Patronite.

Bardzo dziękujemy i życzymy powodzenia w dalszych pracach nad projektem!

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
WojtekKlubowicz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Klubowicz
Gość
Klubowicz

„Po powrocie z gór narodził się chory pomysł, aby stworzyć jedyny w Polsce 5-drzwiowy model 106 z silnikiem 1.6 16v o mocy 125 KM(…)”
Był co najmniej jeden 5d wcześniej w Chełmie i właściciel dobrze o tym wie…

Wojtek
Gość
Wojtek

Ja bym wolał zostać przy Xsarze vts która poszła na dawce , samochód większy i wygodniejszy a w kieszeni zostałoby kasy pewnie na kilka Peugeot-ów 106tek, albo zamiast tej całej zabawy kupić zadbana c5, no ale co kto lubi jeśli właściciel lubi się bawić i sprawia mu to przyjemność to życzę powodzenia