Oferta Grupy PSA w Chinach przejdzie proces elektryfikacji. Już w przyszłym roku na rynku zadebiutuje pierwszy z modeli na prąd – Peugeot e-2008.
Nowy Peugeot 2008 odbył swój światowy debiut w listopadzie tego roku podczas targów motoryzacyjnych w Kantonie, co pokazuje jak ważnym dla tego samochodu oraz dla marki jest rynek chiński. Podczas premiery wystawiono zarówno wersję spalinową, jak i elektryczną. E-2008 jest napędzany za pomocą silnika o mocy 136 KM, który czerpie energię z akumulatora o pojemności 50 kWh. Zasięg pojazdu według danych producenta wynosi 310 km.
Peugeot e-2008 będzie pierwszym elektrycznym modelem oferowanym przez Grupę PSA w Chinach, ale na jednym modelu na prąd koncern nie poprzestanie. Producent zamierza oferować wszystkie swoje modele w wersjach z napędem elektrycznym lub hybrydowym do roku 2023. W Europie ten sam cel ma zostać zrealizowany do roku 2025. W przyszłym roku oferta koncernu w Państwie Środka powiększy się o Peugeot 4008 i Citroen C5 Aircross z napędem plug-in Hybrid.
Grupa PSA produkuje samochody marki Peugeot i Citroen na chińskim rynku na mocy współpracy z firmą Dongfeng Motors. Spółka powstała w 1992 roku. Dongfeng posiada obecnie 12,2 proc. udziałów w PSA oraz 19,5 proc. akcji z prawem głosu, ale już wkrótce sytuacja może ulec zmianie. Według doniesień Reuters, tuż przed planowanym połączeniem francuskiego koncernu z Fiatem, Dongfeng zamierza zmniejszyć swoje udziały do 6%, co z kolei ułatwiłoby sfinalizowanie fuzji. Ze względu na rolę chińskiego koncernu w PSA oraz napięcia handlowe pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami, mariażowi dokładnie przygląda się Waszyngton.
Grupa PSA i Dongfeng na razie nie potwierdzają doniesień o sprzedaży udziałów.
Najnowsze komentarze