Nowy Ford Puma konkuruje na rynku z Peugeotem 2008 II generacji. Magazyn motoryzacyjny Caradisiac porównał dwa crossovery. Który okazał się lepszy?
Peugeot 2008 i Ford Puma należą do tego samego segmentu, ale francuski model jest nieco większy. Ma to również wpływ na aspekt praktyczny. 2008 mierzy 4,3 m długości w porównaniu do 4,18 m Pumy. Ford chwali się 456 litrowym bagażnikiem a pod podłogą mamy 80-litrową wodoodporną przestrzeń MegaBox z korkiem spustowym. U Peugeota tego nie znajdziemy. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1.467 litrów w 2008 oraz 1.161 litrów w Pumie.
Większe wymiary mogą sugerować, że crossover spod znaku lwa będzie miał bardziej przestronne wnętrze, ale Caradisiac przekonuje, że Puma radzi sobie dobrze, a w kwestii przestrzeni na nogi nawet lepiej niż konkurent. Mimo to 2008 zwyciężył w kategorii praktyczność.
Peugeot 2008 zaimponował oryginalnym i-Cokpitem złożonym z małej spłaszczonej kierownicy, cyfrowych zegarów 3D i 10-calowego multimedialnego ekranu dotykowego. Według francuskiego magazynu klawisze w 2008 wymagają przyzwyczajenia. Ford Puma jest bardziej klasyczny, ale nie pozbawiony nowoczesności. Na pokładzie znajdują się 12,3-calowe cyfrowe zegary oraz 8-calowy ekran systemu multimedialnego.
Charakter jazdy
Model Forda „nie ma ochoty prowadzić się jak SUV”. Według dziennikarzy Caradisiac sterowanie jest precyzyjne, przyjemne, a bujanie nadwoziem prawie nie istnieje. Puma doskonale się prowadzi, ale odbywa się to kosztem wygody. Na pokładzie 2008 atmosfera jest inna. Kierowca ma wrażenie, że znajduje się w większym pojeździe niż w rzeczywistości. Francuski SUV zdobył punkty za komfort i tłumienie nierówności. Podróż jest przyjemniejsza, ale podczas jazdy można odczuć niewielkie kołysanie. Oba modele mogą pochwalić się bardzo dobrą dynamiką jazdy choć nieznacznie lepsza będzie w modelu Puma. Największą wadą 2008 jest pozycja kierowcy, która według Caradisiac nie będzie odpowiednia dla wszystkich.
2008 oraz Puma są napędzane trzycylindrowymi silnikami benzynowymi. Francuski model pod maską posiada jednostkę PureTech 130 podczas gdy konkurent został wyposażony w słabszy o 5 KM motor Ecoboost. Konsumpcja paliwa dla obu modeli wyniosła w porównaniu ok. 7,5 l/100 km.
Werdykt. Ostatecznym zwycięzcą starcia okazał się Peugeot 2008. Ford Puma wykazał się lepszymi właściwościami jezdnymi, ale francuz zwyciężył praktycznością oraz lepszym stosunkiem ceny do wyposażenia.
Źródło: Caradisiac
Najnowsze komentarze