Poznaliśmy już wynik testów zderzeniowych nowego Renault Captur, przyszła więc kolej na konkurenta spod znaku lwa. Jaki wynik uzyskał nowy Peugeot 2008?
Organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym dwie wersje Peugeot 2008. Samochód wyposażony w opcjonalny pakiet Safety Plus z zaawansowanym system awaryjnego hamowania uzyskał pięć gwiazdek. Model standardowy, który systemu nie posiada, został oceniony na „czwórkę”. Pojazd stracił punkty przy ocenie ochrony dorosłych pasażerów, pieszych oraz systemów poprawiających bezpieczeństwo. Konkurent spod znaku rombu okazał się w zakresie bezpieczeństwa lepszy. Standardowa wersja pojazdu uzyskała maksymalną ocenę 5 gwiazdek.
Ochrona dorosłych: 34,7 pkt / 91% (z systemem Safety Plus: 35.4 pkt / 93%)
Peugeot 2008 podobnie jak Renault Captur wykazał podobny poziom ochrony pasażerów o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach. Organizacja Euro NCAP wykazała, że model zabezpiecza wszystkie krytyczne obszary ciała z kolei fotele i zagłówki chronią przed urazami odcinka szyjnego kręgosłupa. Peugeot 2008 może zostać wyposażony we wspomniany pakiet bezpieczeństwa, który działał prawidłowo podczas jazdy z niskimi prędkościami.
Ochrona dzieci: 41,4 pkt / 84%
Nowy crossover zapewnia dobrą ochronę najmłodszych pasażerów. Poduszkę powietrzną po prawej stronie można wyłączyć, aby zamontować fotelik tyłem do kierunku jazdy. W 2008 zainstalujemy wszystkie przeznaczone dla tego pojazdu typy fotelików.
Ochrona pieszych: 9.9 pkt / 62% (35.2 pkt / 73% z systemem Safety Plus)
Standardowy system bezpieczeństwa potrafi wykryć pieszych oraz inne pojazdy. Dodatkowy pakiet wykrywa także szybciej poruszających się użytkowników dróg takich jak rowerzyści.
Systemy bezpieczeństwa: 8,9 pkt / 68% (9,6 pkt / 73% z systemem Safety Plus)
Peugeot 2008 został wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów, który funkcjonuje zarówno dla przednich, jak i tylnych foteli. Systemy obecne na pokładzie ostrzegają o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu oraz przekroczeniach prędkości obowiązującej na danym odcinku. Dobrze działał również system awaryjnego hamowania przy prędkościach autostradowych.
Źródło: Euro NCAP
Najnowsze komentarze