Jak nowy Peugeot 2008 wypada w porównaniu do konkurentów marek Renault, Seat, Citroen i Ford? Portal L’Automobile Magazine porównał oferowane na rynku crossovery.
Według L’Automobile Magazine Peugeot 2008 jest atrakcyjny a wręcz uwodzi stylem. Nowa generacja przeszła kompletną metamorfozę przejmując cechy miejskiego 208 i rezultat jest świetny. Jak w kwestii stylu wypadają konkurenci?
Renault Captur jest bardziej dojrzały od swojego poprzednika a Ford Puma ma unikalny design, który pozwala pojazdowi wyróżnić się z tłumu. Arona na tle rywali prezentuje się raczej dyskretnie. Styl modelu jest prosty, choć agresywny, natomiast C3 Aircross według L’Automobile Magazine posiada własną kategorię łączącą sylwetkę crossovera i minivana.
Wnętrze: przestrzeń, styl, technologia
Citroen uzyskał niezwykle przestronne wnętrze o modułowym charakterze, które powinno dobrze służyć małej rodzinie. Peugeot 2008 nie może pochwalić się aż taką elastycznością, ale w porównaniu z poprzednią generacją zagospodarowano więcej przestrzeni na tylnych fotelach. Model spod znaku lwa zachwyca głównie technologią wraz z zegarami 3D oraz i-Cockpitem. L’Automobile Magazine zwraca jednak uwagę, że nie każdy znajdzie dla siebie idealną pozycję za kierownicą 2008.
Wnętrze Renault Captur jest mniej krzykliwe niż u Peugeota. W modelu spod znaku rombu znajdziemy bardzo dobre materiały wykończeniowe a na pokładzie niczego nie zabraknie, o ile unikniemy podstawowego poziomu wyposażenia. Ford i Seat proponują ciemne, mdłe i pozbawione fantazji kabiny swoich pojazdu. W obu modelach miejsca z tyłu wystarczy dla dwóch dorosłych osób, ale nie należy oczekiwać zbyt dużej modułowości. Z kierownicą o zbyt dużej liczbie przycisków, Puma zdaniem francuskiego portalu nie błyszczy ergonomią, ale oferuje sprytny Megabox pod podłogą bagażnika o pojemności 80 dm3, którego nie znajdziemy u rywali.
2008 nie ma tradycyjnej zwinności Peugeota, ale uspokaja stabilnością oraz komfortem pracy zawieszenia. Silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM bardzo dobrze pasuje do tego modelu. Charakteryzuje się dynamiką i niezbyt wielkim apetytem na paliwo ( 7,1 l/100 km). Renault Captur również jest przyjemny w prowadzeniu, ale według L’Automobile Magazine należy unikać 18-calowych felg ponieważ pogarszają komfort jazdy. Dobrze sprawdza się jednostka 1.3 TCe o mocy 130 KM.
Dzięki platformie wykorzystanej w modelu Fiesta, Puma okazała się najbardziej zwinna w zestawieniu. Model napędza 3-cylindrowy silnik o mocy 125 lub 155 KM. Crossover Forda zapewnia mniejszą wygodę niż rywale a Seat Arona z 3-cylindrową jednostką o mocy 95 i 115 KM znalazł się w kategorii „komfort” gdzieś pomiędzy rywalami. Citroen z silnikiem PureTech 110 stawia na wygodę i rozsądek.
We Francji najbardziej przystępny cenowo jest Seat Arona a jak wyglądają ceny modeli w Polsce? Najtańszy na polskim rynku jest Renault Captur, który w podstawowej wersji Zen został wyceniony na 69.900 zł. Niewiele więcej wydamy na Citroena C3 Aircross, który startuje od 70.100 zł. Na Forda Pumę musimy przeznaczyć minimum 72.900 zł a na Seata Aronę 76.400 zł. Najdroższy wśród porównywanych modeli jest Peugeot 2008, którego cena w wersji Active wynosi 84.400 zł.
Najnowsze komentarze