Nowy Peugeot 2008 nie tylko świetnie wygląda ale też wygrywa porównania dziennikarskie. Szczegółowy test crossoverów przeprowadzili dziennikarze brazylijskiego magazynu Auto e Sporte. Mały lew okazał się bezkonkurencyjny.
W segmencie miejskich SUV-ów z silnikiem 1.0 turbo w Brazylii wyróżnił się nowy Peugeot 2008 Allure. To najnowszy model francuskiej marki i jednocześnie najlepiej wyceniony w zestawieniu – kosztuje 138 490 reali (ok. 113 tys. zł), co czyni go najbardziej opłacalnym wyborem w klasie. Nowoczesna stylistyka, bogate wyposażenie i dopracowana mechanika sprawiają, że 2008 wyraźnie wyprzedza konkurencję. Auto napędzane jest trzycylindrowym silnikiem 1.0 turbo o mocy 130 KM i momencie obrotowym 20,4 Nm, zestawionym z automatyczną przekładnią CVT, która symuluje 7 biegów. Układ napędowy jest zestrojony precyzyjnie i zapewnia zwinne, a zarazem komfortowe prowadzenie. 2008 osiąga 100 km/h w 9,8 sekundy, czyli szybciej niż większość rywali. W mieście zużywa średnio 10,3 l/100 km, a na trasie 7,0 l/100 km – piszą autorzy testu.
Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem
Design wnętrza wyróżnia się na tle konkurencji – nowoczesna deska rozdzielcza, cyfrowe zegary, tapicerka z przyjemnych materiałów i 10-calowy ekran multimedialny z bezprzewodowym Android Auto i Apple CarPlay to tylko część zalet. Minusem może być mniejsza kabina i niewielki bagażnik (374 litry), ale ogólne wrażenie jakości i kompletności jest znakomite. Za tę cenę klient otrzymuje też LED-owe oświetlenie, kamerę 360 stopni, automatyczną klimatyzację, dostęp bezkluczykowy i nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Peugeot 2008 udowadnia, że za rozsądne pieniądze można mieć auto, które wygląda i jeździ jak pojazd z wyższej półki – dodają.
Jakie inne samochody testowano?
- Volkswagen T-Cross 200 TSI to najbliższy rywal Peugeota. Kosztuje 152 490 reali (ok. 125 tys. zł) i oferuje przestronną kabinę oraz solidne wykonanie. Ma świetną centralę multimedialną i bardzo dobrą ekonomię jazdy (do 6,8 l/100 km na trasie). Niestety, zmodyfikowane oprogramowanie silnika osłabiło jego dynamikę.
- Hyundai Creta Comfort, w cenie 147 390 reali (ok. 121 tys. zł), zachwyca komfortem jazdy i cichą kabiną. Oferuje dobrą jakość wykonania i ciekawe wzornictwo, ale jest mniej oszczędny i ma droższe części zamienne.
- Fiat Fastback Audace Hybrid to SUV typu coupé z układem mild hybrid 12V. Kosztuje 155 990 reali (ok. 128 tys. zł), czyli najwięcej w zestawieniu. Ma największy bagażnik (516 l) i najniższe spalanie, ale brakuje mu przestrzeni w kabinie, a prowadzenie nie dorównuje rywalom.
- Chevrolet Tracker LT, za 151 990 reali (ok. 125 tys. zł), to najstarszy i najsłabiej wyposażony model w zestawieniu. Choć nadal komfortowy i przyjemny w prowadzeniu, odstaje estetyką, technologią i dynamiką.
Peugeot 2008 Allure to obecnie najrozsądniejszy wybór wśród miejskich SUV-ów 1.0 turbo – oferuje świeży design, dobre osiągi, nowoczesne wyposażenie i najniższą cenę. To nie tylko najlepszy SUV w tym zestawieniu, ale jeden z najlepszych zakupów w ogóle w segmencie – podsumowują autorzy testu.
Ile kosztuje Peugeot 2008 w Polsce?
W Polsce Peugeot 2008 jest oferowany jest w podstawowej wersji z silnikiem 1.2 Turbo 100 KM. Bazowa cena to 100.230 zł. Dostępne są też napędy hybrydowy 145 KM (od 121.690 zł) oraz elektryczny (od 152.680 zł).
Zobacz samochód na stronie Peugeot
Podsumowanie punktowe testu:
Model |
Punkty |
---|---|
Peugeot 2008 |
141 |
Volkswagen T-Cross |
133,5 |
Hyundai Creta |
133 |
Fiat Fastback |
129 |
Chevrolet Tracker |
125 |
źródło: Auto e Sporte
Najnowsze komentarze