Druga generacja Peugeot 2008, która pojawi się na rynku w 2016 roku, będzie oferowana z napędem hybrydowym Hybrid Air. Będzie to prawdopodobnie pierwszy samochód tego producenta z silnikiem napędzanym sprężonym powietrzem i benzyną.
Rozwiązanie Hybrid Air to połączenie silnika benzynowego i pompy hydraulicznej zasilanej sprężonym powietrzem z butli znajdującej się pod samochodem. Butla ta jest napełniana podczas jazdy na benzynie a w określonych warunkach system przełącza się na zasilanie powietrzem. Rozwiązanie to pozwala skutecznie magazynować energię i osiągać znaczące oszczędności w zakresie zużycia paliwa.
Samochód rozmiarów Peugeot 208 może spalać – według producenta – około 2,9 litra na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 69 g/km. Hybrid Air ma przy tym dodatkowe zalety – nie zanieczyszcza środowiska, jest stosunkowo lekki a trwałość butli na sprężone powietrze może być równoznaczna z trwałością samochodu.
źródło: Peugeot
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 11/2014
Krzysztof March 12, 2014
Krzysztof March 6, 2014
Peugeot we Francji w lutym 2014
Krzysztof March 6, 2014
Najnowsze komentarze