sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Peugeot 201 w Warszawie: Rajd Monte Carlo 1933 i… śmigła przed reflektorami

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-05-30
w Historia, Peugeot
Czas czytania 3 minut
105 4
1
119
UDOSTĘPNIEŃ
310
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata

Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone

Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów

W 1909 roku Automobile Club de Monaco rozpoczął planowanie rajdu samochodowego. Rajd Monte Carlo miał się rozpocząć w punktach całej Europy i zbiegać się na Monte Carlo. W styczniu 1911 roku 23 samochody wyruszyły z 11 różnych lokalizacji. Rajd składał się zarówno z jazdy, jak i nieco swobodnego wyboru w oparciu o elegancję samochodu, komfort pasażerów i stan, w jakim dotarli na metę.

Trasa rajdu wiodła między innymi przez Warszawę. W zbiorach Archiwum Narodowego znajduje się piękne zdjęcie trzydrzwiowego samochodu Peugeot 201, które widzicie powyżej. Pochodzi ono z Kuriera Codziennego, wydawanego wtedy w Polsce.

Peugeot 201 był produkowany w latach 1929-1937 w fabryce Sochaux, niedaleko szwajcarskiej granicy. Był to pierwszy masowo produkowany model tego producenta. 201 został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1929 roku. Niewielki samochód doskonale wpasował się w panujący wtedy klimat (m.in wybuch wielkiego kryzysu w USA). Peugeot 201 okazał się wielkim sukcesem, a Peugeot produkuje samochody do dzisiaj.

Samochód dojechał do mety rajdu (edycja 1933) i chociaż zawodnicy, Herbaux i Flipo, robili wszystko co mogli, zajęli ostatecznie 71. miejsce. W pierwszej trójce znalazło się za to Renault.

Co ciekawe, rok później w Kuryerze Warszawskim, w artykule na temat rajdu pisano tak: „Automobiliści, którzy jechali przez Polskę z Rumunii, jednogłośnie uskarżali się się na okropny stan szos w południowej Polsce. Skargi takie, niewątpliwie szkodliwe dla prestiżu mocarstwa, jakim chce być Polska w Europie, powtarzają się z roku na rok. Czy nie można by nareszcie doprowadzić do porządku najważniejszych szlagów: Stanisławów – Lwów – Warszawa – Gdynia, Wilno – Warszawa – Poznań – Zbąszyn, dróg w okolicach stolicy, Łodzi i Krakowa? […]

To to więc trzeci już rok z rzędu rallye do Monte Carlo wygrywa posiadacz maszyny francuskiej Hotchk’ss. Jest to powodzenie bez precedensu w historii wielkiej turystyki samochodowej. W nader trudnej konkurencji w roku 1932 Vasselele startuje na 2.475 ctm. Hotchkiss’ie z Umea i wygrywa rallye w czasie 93 godziny 26 minut. W r. 1933 tenże Vaselle jedzie na 3.4ł5 Hotchkissie z Tallinu i jako najlepszy staje w Monte Carlo po 94 godzinach i 30 minutach. W roku bieżącym startowały trzy maszyny tej marki i wszystkie znalazły się w najlepszych miejscach w ekipach startujących ze wspólnego punktu. Ponieważ miarą wartości marki są wielkie zawody, przeto notujemy ten fakt na chwałę przemysłu francuskiego. 

Wśród licznych udoskonaleń w ekwipunku i akcesorjach samochodów raidowych, zanotować należy: przewleczone miedzią łańcuchy przeciwślizgowe oraz gumowe nakładki na opony; ogrzewanie szyby elektrycznymi drucikami oraz prądem ciepła, doprowadzonym do chłodnicy; szkła żółte przeciwmgielne na latarniach – i nowinka – obracające się śmigła przed latarniami nie dopuszczające zalepiającego latarnie śniegu; dalej – polowe łóżka z rozkładanych foteli; radjoodbiorniki; pomysłowe skrytki podręczne na narzędzia i przybory toaletowe; system nakładanych na koła gąsienic i płóz; przyrządy z mapami„.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2019-01-04 05:05:18.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 201PeugeotrajdSport
Udostepnij63Tweet23Udostepnij7
Poprzedni

Kłopoty z dostępnością nowych samochodów w salonach Citroën, Opel i Peugeot w Polsce?

Następny

Nowe Renault Clio znów oferowane z silnikiem Diesla

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Renault Clio

Nowe Renault Clio znów oferowane z silnikiem Diesla

Drive it Day

4 czerwca zabytkowe Citroeny, Peugeoty i Renault wyjadą na ulice

Peugeot 308 II

Koniec kariery Peugeot 308 II generacji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.