Peugeot 204 był reklamowany jako nowoczesne, młode oraz bardzo innowacyjne auto, zapewniające zarówno praktyczność jak i komfort. Samochód promowano w folderze m.in. rozkładanymi czerwonymi siedzeniami. Skojarzenia oczywiste.
W 1968 roku Peugeot reklamował swój model 204 jako „młode” i innowacyjne auto, które doskonale łączy w sobie cechy praktycznego samochodu miejskiego z komfortem przestronnej limuzyny turystycznej. W tamtym czasie na rynku dostępne były różne wersje tego modelu: Limousine Luxe, Limousine Grand Luxe oraz Break Grand Luxe — każda z nich zaprojektowana z myślą o różnych potrzebach, ale zawsze z naciskiem na wygodę, bezpieczeństwo i nowoczesną technologię.

Nowatorska konstrukcja — młode auto dla młodych. Nieduże, ale o wielkich możliwościach
Hasłem przewodnim reklam Peugeot 204 w 1968 roku było podkreślenie jego młodzieńczości, lekkości prowadzenia i innowacyjnych rozwiązań technicznych. Producent odchodził od „klasycznej formuły” budowy samochodu, oferując:
-
poprzecznie ustawioną jednostkę napędową wykonaną z lekkiego stopu aluminium,
-
napęd na przednie koła,
-
płaski, ryflowany podłogowy panel podwozia,
-
niezależne zawieszenie tylnych kół.

Takie rozwiązania pozwalały na uzyskanie dużej ilości miejsca we wnętrzu przy stosunkowo kompaktowych wymiarach zewnętrznych, co sprawiało, że 204 był nie tylko poręcznym autem do jazdy po mieście, ale także wygodnym samochodem na dalsze podróże.

Silnik z temperamentem
Peugeot 204 był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1130 cm³, który generował 53 KM (według normy DIN). Dzięki temu auto osiągało prędkość do 138 km/h, umożliwiając sprawną jazdę zarówno w mieście, jak i na trasie. Zastosowanie czterobiegowej, w pełni zsynchronizowanej skrzyni biegów, hydraulicznie sterowanego sprzęgła oraz lekko działającego układu kierowniczego z przekładnią zębatkową sprawiało, że prowadzenie 204 było przyjemne i komfortowe.

Komfort i bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Reklamy z tamtego okresu podkreślały również poziom wyposażenia, który w wersji Grand Luxe obejmował m.in.:
-
tarcze hamulcowe na przednich kołach,
-
wysokiej jakości wykończenie wnętrza, w tym grubo wyściełaną deskę rozdzielczą pokrytą skajem,
-
czytelne zegary z wieloma wskaźnikami (m.in. ciśnienie oleju, temperatura wody, wskaźnik paliwa, amperomierz, zegar elektryczny),
-
regulowane nawiewy świeżego powietrza oraz wydajne ogrzewanie,
-
dach przesuwny w opcji dla wersji Grand Luxe,
-
przemyślane rozwiązania w zakresie oświetlenia i ergonomii kokpitu.
Ciekawostką była duża powierzchnia przeszkleń – aż 2,72 m², co poprawiało widoczność i sprawiało, że wnętrze było jasne i przestronne. Zwracano także uwagę na panoramiczną przednią szybę, dużą tylną szybę oraz boczne okna, które razem tworzyły poczucie lekkości i świeżości we wnętrzu pojazdu.

Estetyka i funkcjonalność
Peugeot 204 przyciągał wzrok nie tylko technologią, ale także wyglądem. W reklamach podkreślano elegancki design z prostymi, nowoczesnymi liniami oraz masywne zderzaki z polerowanej, nierdzewnej stali, które obejmowały przód i tył samochodu, zwiększając jego bezpieczeństwo.
Nie zapomniano również o detalach podnoszących komfort codziennego użytkowania, takich jak:
-
lusterko wsteczne z podwójnym przegubem,
-
regulowane daszki przeciwsłoneczne, z lusterkiem do makijażu po stronie pasażera,
-
schowki po obu stronach deski rozdzielczej,
-
łatwo dostępny, wysuwany popielniczka oraz funkcjonalnie rozmieszczone przełączniki.
Najnowsze komentarze