Dacia Bigster
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster czeka w polskich salonach. Umów się na jazdę próbną on-line

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
dacia design week 2025 1 e1747417219563 Wiadomości
Wiadomości

Dacia na Romanian Design Week 2025. Co pokazano?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Fiat Pulse 2026
Wiadomości

Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Citroen C5 X
Wiadomości

Citroën tnie ofertę C5 X-a. W cenniku pozostał już tylko jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Fiat 600,
Wiadomości

Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Peugeot 204 — Nowoczesność i elegancja w reklamach z 1968 roku

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-27
w Wiadomości, Historia, Peugeot
Czas czytania 4 minut
106
A A
1
peugeot 204 Wiadomości

Peugeot 204 był reklamowany jako nowoczesne, młode oraz bardzo innowacyjne auto, zapewniające zarówno praktyczność jak i komfort. Samochód promowano w folderze m.in. rozkładanymi czerwonymi siedzeniami. Skojarzenia oczywiste.

W 1968 roku Peugeot reklamował swój model 204 jako „młode” i innowacyjne auto, które doskonale łączy w sobie cechy praktycznego samochodu miejskiego z komfortem przestronnej limuzyny turystycznej. W tamtym czasie na rynku dostępne były różne wersje tego modelu: Limousine Luxe, Limousine Grand Luxe oraz Break Grand Luxe — każda z nich zaprojektowana z myślą o różnych potrzebach, ale zawsze z naciskiem na wygodę, bezpieczeństwo i nowoczesną technologię.

Wygodne rozkładane siedzenia - zachęcał folder i pokazywał młodych uśmiechniętych ludzi
Wygodne rozkładane siedzenia – zachęcał folder i pokazywał młodych uśmiechniętych ludzi

Nowatorska konstrukcja — młode auto dla młodych. Nieduże, ale o wielkich możliwościach

Hasłem przewodnim reklam Peugeot 204 w 1968 roku było podkreślenie jego młodzieńczości, lekkości prowadzenia i innowacyjnych rozwiązań technicznych. Producent odchodził od „klasycznej formuły” budowy samochodu, oferując:

Warto przeczytać!

citroen c3 1 Wiadomości

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22
citroen dyane 1 Wiadomości

Citroën Dyane – włoski „mostro di simpatia”, czyli jak reklamowano legendę lekkim tonem

2025-05-22

Stellantis zwiększa swój udział w rynku i zbiera ponad 1 mln zamówień

2025-05-22

Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

2025-05-22
  • poprzecznie ustawioną jednostkę napędową wykonaną z lekkiego stopu aluminium,

  • napęd na przednie koła,

  • płaski, ryflowany podłogowy panel podwozia,

  • niezależne zawieszenie tylnych kół.

Trzeba założyć rodzinę? Jest kombi
Trzeba założyć rodzinę? Jest kombi

Takie rozwiązania pozwalały na uzyskanie dużej ilości miejsca we wnętrzu przy stosunkowo kompaktowych wymiarach zewnętrznych, co sprawiało, że 204 był nie tylko poręcznym autem do jazdy po mieście, ale także wygodnym samochodem na dalsze podróże.

Po chwilach uniesienia jest szyberdach
Po chwilach uniesienia jest szyberdach

Silnik z temperamentem

Peugeot 204 był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1130 cm³, który generował 53 KM (według normy DIN). Dzięki temu auto osiągało prędkość do 138 km/h, umożliwiając sprawną jazdę zarówno w mieście, jak i na trasie. Zastosowanie czterobiegowej, w pełni zsynchronizowanej skrzyni biegów, hydraulicznie sterowanego sprzęgła oraz lekko działającego układu kierowniczego z przekładnią zębatkową sprawiało, że prowadzenie 204 było przyjemne i komfortowe.

Sprawna wentylacja w Peugeot 204 to podstawa
Sprawna wentylacja w Peugeot 204 to podstawa

Komfort i bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Reklamy z tamtego okresu podkreślały również poziom wyposażenia, który w wersji Grand Luxe obejmował m.in.:

  • tarcze hamulcowe na przednich kołach,

  • wysokiej jakości wykończenie wnętrza, w tym grubo wyściełaną deskę rozdzielczą pokrytą skajem,

  • czytelne zegary z wieloma wskaźnikami (m.in. ciśnienie oleju, temperatura wody, wskaźnik paliwa, amperomierz, zegar elektryczny),

  • regulowane nawiewy świeżego powietrza oraz wydajne ogrzewanie,

  • dach przesuwny w opcji dla wersji Grand Luxe,

  • przemyślane rozwiązania w zakresie oświetlenia i ergonomii kokpitu.

Ciekawostką była duża powierzchnia przeszkleń – aż 2,72 m², co poprawiało widoczność i sprawiało, że wnętrze było jasne i przestronne. Zwracano także uwagę na panoramiczną przednią szybę, dużą tylną szybę oraz boczne okna, które razem tworzyły poczucie lekkości i świeżości we wnętrzu pojazdu.

To co, jedziemy Peugeot 204?
To co, jedziemy?

Estetyka i funkcjonalność

Peugeot 204 przyciągał wzrok nie tylko technologią, ale także wyglądem. W reklamach podkreślano elegancki design z prostymi, nowoczesnymi liniami oraz masywne zderzaki z polerowanej, nierdzewnej stali, które obejmowały przód i tył samochodu, zwiększając jego bezpieczeństwo.

Nie zapomniano również o detalach podnoszących komfort codziennego użytkowania, takich jak:

  • lusterko wsteczne z podwójnym przegubem,

  • regulowane daszki przeciwsłoneczne, z lusterkiem do makijażu po stronie pasażera,

  • schowki po obu stronach deski rozdzielczej,

  • łatwo dostępny, wysuwany popielniczka oraz funkcjonalnie rozmieszczone przełączniki.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 204 para Wiadomościpeugeot 204 wentylacja Wiadomościpowietrze peugeot 204 Wiadomościpeugeot 204 deska Wiadomościpeugeot 204 z gory Wiadomościpeugeot 204 rozkladane siedzenia Wiadomościpeugeot 204 wnetrze 01 Wiadomościpeugeot 204 kombi 01 Wiadomościpeugeot 204 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot204historia
Udostepnij37Tweet23Udostepnij6
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2910 udostępnienia
    Udostepnij 1164 Tweet 728
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1657 udostępnienia
    Udostepnij 663 Tweet 414
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1856 udostępnienia
    Udostepnij 742 Tweet 464
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1671 udostępnienia
    Udostepnij 668 Tweet 418

Testy samochodów

dacia duster 100 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 1.6 105 KM 2013 oczami użytkownika. Z cabrio na budżetowego SUVa, niedoróbki i wiele zalet. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-07-10
DS 3 Crossback
DS - testy i opinie

Test: nowy DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 KM EAT8 oczami inżyniera. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-03
dacia logan mcv 21 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi – mała cena wielkie możliwości. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-18
50. Nowy Peugeot 308 raport z jazd we Francji Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 – kompakt lepszej generacji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-10-05
Opel Insignia face lifting
Testy

Test: Opel Insignia 2.0 174 KM – zupełnie inny, ale czy lepszy niż Peugeot 508? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-28

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Nowy Citroën C4 Picasso triumfuje w plebiscycie czytelników „Best Cars 2014” organizowanym przez „Auto Motor i Sport”

Renault Kaptur na rosyjskiej premierze Star Wars: The Last Jedi

Kierowcy pod specjalnym nadzorem

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz