Peugeot 205, wprowadzony na rynek w 1983 roku, stał się ikoną motoryzacji dzięki swojej wszechstronności i nowoczesnemu designowi. Choć model ten oferowano w wielu wersjach nadwoziowych, takich jak trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, kabriolet czy wersje użytkowe, nigdy nie doczekał się oficjalnej wersji kombi. Niemniej jednak, podjęto co najmniej dwie próby stworzenia takiej odmiany, które, mimo że nie trafiły do produkcji seryjnej, zasługują na uwagę.
Pierwsza inicjatywa pochodziła od renomowanego włoskiego studia projektowego Pininfarina, które miało już na koncie udane projekty dla Peugeota, takie jak modele 403, 404 czy 504 Coupé i Cabriolet. W 1984 roku, podczas Salonu Samochodowego w Turynie, Pininfarina zaprezentowała prototyp o nazwie 205 Verve (zdjęcie tytułowe) . Była to wizja małego kombi bazującego na popularnym hatchbacku. Niestety, projekt ten nie spotkał się z zainteresowaniem ze strony Peugeota, prawdopodobnie z obawy przed wewnętrzną konkurencją dla modelu 305 kombi. W rezultacie 205 Verve pozostał jedynie prototypem, który nie doczekał się produkcji seryjnej. Szkoda, prawda?
Peugeot 205 T16 sprzedany za 1,2 mln zł. Ostatni z 200 egzemplarzy
Druga próba stworzenia 205 kombi miała miejsce w 1987 roku i była dziełem belgijskiego konstruktora nadwozi Jeana Pirarda oraz projektanta Benoîta Contreau. Ich wersja, nazwana 205 Nepala, była skierowana głównie na rynki Beneluksu. Plan zakładał zakup standardowych hatchbacków 205, które następnie miały być przekształcane w wersje kombi. Pierwszy prototyp został zbudowany przez Pirarda, a kolejny zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Brukseli. Niestety, problemy finansowe podwykonawcy odpowiedzialnego za konwersje uniemożliwiły realizację tego projektu na większą skalę.
Mimo że żaden z tych prototypów nie trafił do produkcji seryjnej, stanowią one interesujący rozdział w historii Peugeota 205. Nam pozostaje żałować, że auta te nie trafiły do produkcji. Pozostały zdjęcia, które dzisiaj możecie obejrzeć.
Koncepcja kombi nie przyjęła się – wróciła później w przypadku modelu 206 i była bardzo popularna.
Najnowsze komentarze