Peugeot 206CC pojawił się na rynku w 2000 roku i z miejsca został okrzyknięty hitem. Odniósł duży sukces, ponieważ wprowadzał do klasy popularnej rozwiązania, które wcześniej można było kupić tylko w markach premium.
Peugeot ma długą tradycję projektowania aut ze składanym dachem. W 1934 roku świat z zapartym tchem obserwował model Eclipse, którego dach chował się w całości w bagażniku. Wtedy to rozwiązanie było jeszcze zbyt drogie dla rynku masowego, który szukał raczej oszczędności niż luksusów.
Rok 1988 przyniósł zapowiedź 206CC w postaci konceptu 20Coeur. Kiedy dzisiaj na niego patrzymy, to wyraźnie widać, że produkcyjny Peugeot 206CC niewiele się od niego różnił.
Peugeot 206CC mechanicznie bazuje na modelu 206. Ma taki sam rozstaw osi i przednią część nadwozia. Różnice dotyczą budowy tyłu, w którym znajduje się zaprojektowany i wyprodukowany przez francuską firmę Heuliez składany dach. Zajmuje sporo miejsca, dlatego 206CC to samochód praktycznie dwuosobowy, chociaż teoretycznie ma jeszcze dwa maleńkie miejsca z za przednimi fotelami.
Peugeot 206CC ma dach otwierany elektrycznie. Całkowity czas potrzebny do otwarcia lub zamknięcia wynosi niecałe 30 sekund. Rozwiązanie to wyjątkowo drażniło posiadaczy znacznie droższych Mercedesów – osobiście pamiętam jak jeden ze znanych polskich biznesmenów skarżył się w pewnej restauracji dość głośno na fakt, że Peugeot ma to samo co jego bardzo drogie auto.
Dużym plusem 206CC jest możliwość zakupu wykończonej skórą wersji – warto takiej poszukać, jeśli jest niezniszczona.
Szukając egzemplarza dla siebie warto pamiętać, że o ile mechanicznie samochód jest niedrogi w serwisie, to dach warto bardzo dokładnie sprawdzić: w pierwszych rocznikach były kłopoty z uszczelkami a dzisiaj na rynku trudno o egzemplarz bez przygód. Szczelność dachu to najważniejsza rzecz do sprawdzenia w przypadku tego kabrioletu.
Pod maską montowano różne silniki – benzynowe 1.6 110 KM, 2.0 136 KM, był też oszczędny 1.6 110 KM HDi. Żadne z nich nie sprawiają większych kłopotów a diesel będzie nie tylko niezawodny, ale też bardzo oszczędny.
Peugeot jest jednym z niewielu producentów, którzy mogą się pochwalić dwoma kolejnymi generacjami coupe-cabrio w dwóch segmentach: w miejskim, mając Peugeot 206 CC i Peugeot 207 CC oraz w kompaktowym z Peugeot 307 CC i Peugeot 308 CC. Peugeot 207 CC będzie lepszym wyborem, jeśli szukacie czegoś nowszego. A jeśli chcecie coś większego, czym można przewieźć więcej osób to właśnie 308 CC będzie doskonałym wyborem, który gorąco polecamy. Ceny Peugeot 206 CC zaczynają się dzisiaj od siedmiu a kończą na kilkunastu tysiącach złotych (mowa o egzemplarzach deklarowanych jako bezwypadkowe).
Samochód jest bardzo przyjemny w prowadzeniu a magia kabrioletu sprawia, że całkiem popularny w Polsce – łatwo go nadal spotkać na ulicach.
Najnowsze komentarze