Peugeot 206 Escapade zrodził się z pomysłu, aby połączyć różne materiały i różne zastosowania samochodu. Koncepcja kojarzy się modnymi na rynku crossoverami, ale w bardziej rekreacyjnym i luksusowym wydaniu.
Crossover to aktualnie segment, który jest obowiązkową pozycją w ofercie każdego producenta, ale pod koniec lat 90 projektanci wciąż szukali rozwiązania, które skutecznie połączy auto miejskie z samochodem o podwyższonym prześwicie. W 1998 roku styliści Peugeota wysunęli wodze fantazji i zaprezentowali model, który jest jednocześnie samochodem miejskim, kombi, limuzyną oraz SUV-em i dali początek nowej koncepcji „multicar”. Swoją wizję ucieleśnili modelem 206 Escapade, który powstał na bazie 3-drzwiowej wersji 206-tki.
Peugeot podniósł zawieszenie o 5 cm i zamontował koło zapasowe na klapie bagażnika niczym w samochodzie terenowym. Przez panoramiczną szybę przednią oraz podwójny otwierany szyberdach, do wnętrza wlewało się mnóstwo światła, ale projektantom wciąż było mało. Duże szyby boczne oraz zwiększenie przeszklenia z tyłu jeszcze bardziej rozjaśniały kabinę.
Mały SUV spod znaku lwa
W przeciwieństwie do współczesnych crossoverów, nadkoli i zderzaków nie zdobił czarny plastik, ale elegancka skóra, która miała świadczyć o harmonii pomiędzy nadwoziem a wnętrzem oraz sprawiać wrażenie, że pojazd poradzi sobie na nieutwardzonych szlakach. Peugeot zastosował również większe niż w standardowym modelu koła. Do wyjazdu poza asfalt zaprojektowano opony ze specjalnym bieżnikiem.
Korek wlewu paliwa oraz przedni i tylny zderzak wykonano z aluminium, podobnie jak wewnętrzne klamki przednich drzwi i gałkę dźwigni zmiany biegów. Do wykończenia wnętrza 206 Escapade posłużyła beżowa skóra oraz brązowy zamsz. Wykorzystanie jasnych kolorów i dobre doświetlenie potęgowało wrażenie przestronnego wnętrza. W kabinie znajdowały się cztery indywidualne, komfortowe siedzenia.
Peugeot 206 Escapade został zaprezentowany zarówno na targach w Paryżu, jak i w Genewie i wszędzie wzbudzał duże zainteresowanie, ale zbyt ekstrawagancki projekt, nie miał szans na realizację.
Najnowsze komentarze