Peugeot 207 to używany niedrogi samochód, który nadal stanowi propozycję godną uwagi nawet wiele lat po zakończeniu produkcji. Dlaczego? Bo dobrze wygląda, ma kilka wersji nadwozia a jego cena w stosunku do wyposażenia pozostaje bezkonkurencyjna. Nie jest pozbawiony wad, ale ma naprawdę dużo zalet.
Peugeot od kilku dziewięcioleci pozostaje niekwestionowanym specjalistom w dziedzinie samochodów miejskich. Zaczynając od kultowego 205, 206 i 207 – każdy z nich cieszył się dużą popularnością nie tylko w Europie, często deklasując modele innych producentów pod względem wyników sprzedaży. Obecnie ceny używanych 207 zachowanych w dobrym stanie nie przekraczają około 15 tysięcy złotych. Podaż używanych egzemplarzy jest ogromna, co tylko ułatwia wybór wersji silnikowej i wyposażeniowej.
Najtańsze używane egzemplarze 207 deklarowane jako sprawne i bezwypadkowe zaczynają się od około 6 tysięcy złotych. Ich ofertę możesz sprawdzić tutaj.
Historia Peugeot 207 zaczęła się w 2006 roku, wówczas trafił do sprzedaży na starym kontynencie jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. W kolejnych latach ofertę uzupełniono o kabriolet ze sztywnym dachem i funkcjonalne kombi. Względem poprzednika nowy model otrzymał wydatniejsze obłości, mocno zaznaczony grill i lepszą jakość ochrony antykorozyjnej. Egzemplarze które nie zaznały domorosłych napraw blacharskich są wolne od problemu korozji, jedynie w egzemplarzach które nie były garażowane po latach płowieją nielakierowane połacie zderzaków, lusterek i listew ochronnych. Kabinę wykończono materiałami dobrej jakości, tworzywa są estetyczne i trwałe co najistotniejsze – tylko dolne partie deski rozdzielczej i boczków drzwi wykonano z twardego, podatnego na zarysowania materiału.
Fotele przednie w większości wersji są przeciętnie wyprofilowane, sprawdzają się oczywiście w codziennej miejskiej eksploatacji i krótszych trasach. Zupełnie iny komfort i odczucia z jazdy zapewniają solidnie wyprofilowane fotele montowane w wariancie RC. Na tylnej kanapie 207 oferuje przestrzeń typową dla segmentu B, wygodnie usiądą osoby o wzroście do 180 cm. Oczywiście możemy liczyć na obecność systemu mocowania fotelików ISOFIX. Lista wyposażenia dodatkowego zawiera klimatyzację, manualną lub automatyczną, komputer pokładowy, prostą i bezużyteczną dziś nawigację, komputer pokładowy, radio z CD, skórzaną tapicerkę i szereg systemów bezpieczeństwa. W codziennej jeździe 207 urzeka dobrą widocznością, wzorcową ergonomią i trwałością poszczególnych elementów.
Z oczywistych względów największą frajdę z jazdy zapewnia wersja 207 CC. Dach składa się w kilkanaście sekund dając nam uczucie wolności i radość z każdego pokonanego kilometra. Zupełnie inne doznania gwarantuje topowy wariant RC, zastosowano w nim także inne zderzaki, obręcze kół, wydajniejszy układ hamulcowy i zmienione nastawy układu jezdnego pozwalające lepiej wykorzystać potencjał silnika.
Silniki Peugeot 207
Benzyna w wielu wydaniach
Gama silnikowa składa się tylko z czterocylindrowych silników. Początkowo oferowano opracowane przez inżynierów PSA wolnossące benzynowe silniki 1.4 i 1.6 16V o mocy odpowiednio 75 i 109 KM. Wyposażono je w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Zdaniem mechaników są bezproblemowe w eksploatacji, części zamienne są dostępne i tanie, dodatkowo wzorowo współpracują z instalacją gazową. Później do oferty wprowadzono konstrukcje opracowane wspólnie ze sztabem inżynierów BMW: 1.4 VTI i 1.6 VTI. Generują odpowiednio 95 i 120 KM, dynamiką wyraźnie przewyższają starsze konstrukcje, ceną za to są wyższe koszty obsługi serwisowej.
Na szczycie gamy silników benzynowych pozostaje doładowany silnik 1.6 THP o mocy 150-175 KM, zapewnia fenomenalne osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa i łańcuch rozrządu – to właśnie łańcuch wespół z układem zmiennych faz rozrządu potrafi sprawiać najwięcej trudności właścicielowi. Z drugiej jednak strony, egzemplarze w których dokonywano częstych wymian oleju i prewencyjnych wymian nietrwałego łańcucha wraz z osprzętem potrafią pracować bezawaryjnie przez długie lata.
Diesel jest bardzo oszczędny
Dla miłośników ascetycznego obchodzenia się z zawartością baku Peugeot przewidział diesle 1.4 i 1.6 HDI o mocy 68 i 90-109 KM. O ile mniejszy silnik zapewnia tylko osiągi zdolne do przemieszczania się, o tyle druga jednostka radzi sobie doskonale w każdych warunkach wciąż pozostając niebywale oszczędną. Realne zużycie oleju napędowego bez wysiłku osiąga wartości poniżej 5 litrów na sto kilometrów. Diesle korzystają z bezpośredniego wtrysku common raill, turbosprężarki. Tylko mocniejszy wariant 1.6 HDI otrzymał sprężarkę ze zmienną geometrią łopat. W przypadku diesli stosowanych w Peugeocie 207 wciąż możemy liczyć na egzemplarze pozbawione filtra cząstek stałych FAP.
Zawieszenie Peugeot 207 – jest sztywniej ale da się jechać
Układ jezdny 207 oparto na sprawdzonych rozwiązaniach. Z przodu pracują kolumny McPhersona, z tyłu budżetowa i trwała belka skrętna. Zastosowanie prostoty procentuje po latach, obsługa serwisowa zawieszenia jest niewymagająca – poradzi sobie z nią nawet niedoświadczony warsztat. Zawszenie jest dość sztywne, jak na francuskie auta, ale da się jechać bez problemu.
Świetny projekt, ponadczasowy. Podsumowanie Peugeot 207
Peugeot 207 zestarzał się z godnością. Zadbane egzemplarze wciąż prezentują się okazale i przez kolejne lata będą spełniać swoje zadanie przy niskich nakładach finansowych, zaś wariant RC to istna fabryka wrażeń i dobra lokata kapitału na przyszłość.
Najnowsze komentarze