Peugeot wprowadza na rynek – na razie włoski – dwupaliwową wersję modelu 208. Włochy, to jeden z największych rynków dla samochodów zasilanych LPG, nic więc dziwnego, że właśnie tam trafi w pierwszym rzucie wspomniane auto. Ważne, że z zastosowaniem instalacji gazowej udało się praktycznie utrzymać wydajność silnika.
208-ka jest samochodem przyjaznym dla środowiska, a teraz powinna jeszcze bardziej zyskać w oczach ekologów oraz ludzi jeżdżących na gazie ;-) Włoska firma Landi opracowała instalację do fabrycznego montażu, która pozwoli zasilać 95-konny silnik 1.4 VTi paliwem LPG. Motor straci na wydajności jedynie 3 KM, czyli raptem nieco ponad 3%, co w codziennym użytkowaniu będzie praktycznie nieodczuwalne. Spadnie też – o 13 Nm – maksymalny moment obrotowy.
Odczuć da się za to korzyści – niższe koszty eksploatacji raz większy zasięg teoretyczny. Dzięki 55-litrowemu zbiornikowi benzyny i 33,6-litrowemu zbiornikowi LPG tzw. autonomia wzrośnie do 1.338 km (895 km na benzynie i 443 km na LPG). Auto na benzynie spalać ma średnio 5,6 l/100 km, a na gazie 7,6 l/100 km.
Peugeot 208 BiFuel oferowany będzie w wersjach wyposażenia Access, Active oraz Allure, zarówno trzy-, jak i pięciodrzwiowych. Ceny katalogowe zaczynać się mają we Włoszech odpowiednio od 14.200, 15.600 i 17.300 euro dla wersji trzydrzwiowych i od 14.900, 16.300, oraz 17.800 euro dla odmian pięciodrzwiowych.
Ciekawe, czy Peugeot Polska zdecyduje się wprowadzić 208-kę BiFuel na nasz rynek.
KG
Najnowsze komentarze