Peugeot 208 i 2008 cieszą się coraz większym zainteresowaniem we Francji, ale popularność modeli wiąże się z dłuższym oczekiwaniem na dostawę pojazdów. Wszystko przez i-Cockpit 3D.
Nowy Peugeot 208 trafił na rynek francuski w październiku 2019 roku. W styczniu 2020 do oferty dołączył model 2008. 208-ka jest aktualnie najpopularniejszym samochodem osobowym nad Sekwaną. W rankingu sprzedaży wyprzedziła nawet Renault Clio. Listy zamówień coraz szybciej zapełniają się także na 2008 a czasy dostaw są coraz dłuższe.
Jak czytamy na francuskim portalu motoryzacyjnym Largus, największą popularnością cieszą się bogato wyposażone 208-ki w wersji GT Line. 45% klientów decyduje się właśnie na ten wariant. Muszą jednak uzbroić się w cierpliwość ponieważ brakuje i-Cockpitów 3D a dokładniej potrzebnego do ich produkcji kwarcu. Od marca moce produkcyjne Peugeot 208 mają zostać zwiększona, ale do tego czasu producent próbuje sobie jakoś z problemem poradzić.
„Jakoś” polega na zastąpieniu ekranu 3D w wersji Allure analogowymi zegarami i ekranem o przekątnej 3,5 cala z modelu Active. Cena 208 jest wówczas niższa o 500 euro. Podobny zabieg zastosowano dla Peugeot 2008. Francuscy klienci, którzy chcą zamówić 208 z reflektorami Eco LED muszą poczekać do czerwca, natomiast opcja Full Park Assist została zawieszona. Opóźnienia dotyczą także pojazdów z dieslem oraz elektrycznych modeli z ładowarką o mocy 11 kW, które będą dostępne w lipcu tego roku.
Źródło: Largus
Najnowsze komentarze