Peugeot 208 w wersji elektrycznej? Tak, ale ten jest wyjątkowy – bo zbudowano w oparciu o silnik Tesla, natomiast akumulatory pochodzą z Volkswagena. To projekt studencki. Poznajcie 208 Volta – elektryczną wyścigówkę.
Grupa ambitnych studentów inżynierii z ESTACA – École Supérieure des Techniques Aéronautiques et de Construction Automobile przekształciła spalinowego Peugeot 208 Cup w pełni elektryczny samochód wyścigowy. Projekt Volta, bo tak nazwano to przedsięwzięcie, to przede wszystkim demonstrator technologii oraz sposób by w praktyce poznać tajniki motoryzacji przez przyszłych inżynierów.
Grupa ponad dwudziestu studentów pracowała nad tym Peugeot od dwóch lat. Aby maksymalnie zwiększyć wydajność pojazdu, zespół zdecydował się na nietypowy retrofit – w miejsce silnika spalinowego zamontowano jednostkę napędową z Tesli, a źródłem energii stały się akumulatory pochodzące z uszkodzonych samochodów Volkswagena.
Projekt technologiczny nie kończy się jednak na samej konwersji napędu – studenci zadbali również o detale, które zapewniają zarówno bezpieczeństwo, jak i wysoką jakość wykonania. W samochodzie zastosowano też Resicoat EV – zaawansowaną powłokę elektroizolacyjną, która zabezpiecza obudowy akumulatorów i magistrale prądowe, gwarantując bezpieczny i efektywny rozkład mocy w pojeździe.
Prace nad projektem Volta odbywały się w warsztacie uczelnianym zwanym „pépinière”, gdzie studenci na co dzień dopracowują swój bolid. Jednym z liderów zespołu jest Grégoire Rampal, który podkreśla, że nie chodzi tylko o konwersję samochodu, ale o realne przesunięcie granic w sportach motorowych i przemyśle motoryzacyjnym.
– „To coś więcej niż zwykły retrofit – to ulepszona wersja tego, co już istnieje. Wykorzystujemy wysokiej jakości komponenty i dostosowujemy je do nowej rzeczywistości wyścigowej” – mówi Grégoire.
Zespół już teraz szykuje się na pierwsze publiczne testy torowe, podczas których Peugeot 208 Cup w wersji elektrycznej zmierzy się z samochodami spalinowymi. To wyjątkowa okazja, by zobaczyć, jak EV radzi sobie w bezpośredniej rywalizacji na torze. Pozostaje pytanie jak z zasięgiem…
Najnowsze komentarze