czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 208 GTi najlepszym supermini wg Evo Car of the Year

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-12-29
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
28 1
1
25
UDOSTĘPNIEŃ
82
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”

Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”

Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik

No i jak tu się nie cieszyć, skoro co chwila docierają informacje o nagrodach dla francuskich samochodów. Evo Car of the Year w dorocznych nagrodach doceniło Peugeota 208 GTi uznając go za najlepszym supermini. Francuski hot hatch został pochwalony za świetne połączenie sportowej sprawności z codzienną użytecznością.

Peugeota 208 GTi można – na Wyspach Brytyjskich – zamówić także on-line. Ale to nie za to samochód zdobył nagrodę Evo Car of the Year w kategorii aut supermani. Jurorzy docenili silne połączenie dynamiki jazdy, osiągów i codziennej użyteczności.

Błyskawicznie rozpoznawalny dzięki efektownej kolorystyce nadwozia Coupe Franche, 18-calowym, wieloramiennym czarnym felgom ze stopu metali lekkich i nalepce Peugeot Sport, Peugeot 208 GTi ma równie dobrze prezentujące się wnętrze. Dostępna na zamówienie alcantara z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami wygląda znakomicie, a Peugeot i-Cockpit® wraz z kompaktową skórzaną kierownicą i bezpośrednim układem kierowniczym zapewniają świetne wrażenia z jazdy.

Ekscytujące osiągi tego samochodu obrazują następujące dane:
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy;
– od 0 do 1.000 m w 26,5 sekundy).

Towarzyszy temu równie imponujący układ hamulcowy: tarcze hamulcowe mają 323 mm średnicy i 28 mm grubości i są wyposażone w stałe czterotłoczkowe zaciski Brembo – to cecha charakterystyczna Peugeot Sport – wszystko po to, aby zapewnić optymalną stabilność hamowania.

Peugeot 208 GTi trafił do sprzedaży na Wyspach tuż przed Świętami, 23. grudnia 2017 roku. Przyznanie mu w tym samym czasie nagrody Evo Car of the Year niewątpliwie spowoduje wzrost zainteresowania tym ciekawym autem. Zwłaszcza, że Brytyjczycy uwielbiają mocne, dobrze się prowadzące samochody.

„To niesamowicie ekscytujący hot hatch: mały, ale praktyczny i stosunkowo oszczędny. To przede wszystkim samochód stworzony przez ludzi z oczywistą pasją dla entuzjastycznej jazdy. Przyszli rywale będą musieli się ciężko napracować, aby zdetronizować nasze ulubione supermini” – powiedział Adam Towler, zastępca redaktora naczelnego magazynu Evo.

„Sportowe dziedzictwo Peugeota obejmuje każdy fragment DNA tego samochodu – od precyzyjnie dostrojonego silnika 1.6 THP 208 KM aż po detale zewnętrzne i design przygotowany przez Peugeot Sport. To, co czyni go zwycięzcą, to fakt, że jest to bezkompromisowy samochód zaprojektowany z myślą także o codziennym użytkowaniu” – powiedział David Peel, Dyrektor Zarządzający w Peugeot UK.

Cena startowa Peugeota 208 GTi w Wielkiej Brytanii zaczyna się na poziomie 23.550 funtów.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208nagrodaPeugeot
Udostepnij10Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Francuskie premiery 2017 roku

Następny

Peugeot 308 z silnikiem 225 KM

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 308 z silnikiem 225 KM

Co pokaże Renault na przyszłorocznym Retromobile?

Autonomiczne pojazdy Renault już dostępne

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • MIŚ - Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych
  • UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Nowe Renault Mégane E-tech w Olsztynie. Zapisz się na jazdę próbną
  • UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.