Peugeot opublikował film, na którym obejrzeć można jeżdżący model 208 Hybrid FE. To samochód koncepcyjny, z którego konstrukcji wiele trafić może do produkcji seryjnej. Czy jednak całe auto w takiej postaci jest w stanie pojawić się w salonach Peugeota? Trudno dziś wyrokować, ale…
Nad tą konstrukcją pochylili się zarówno inżynierowie Peugeota, jak i specjaliści z firmy Total – wieloletniego partnera Grupy PSA. Swoje trzy grosze dorzucił też Michelin przygotowując specjalne opony „Tall & Narrow” o znacząco zmniejszonych oporach powietrza. W efekcie powstało auto o współczynniku oporu powietrza mniejszym, niż 0,25!
Samochód posadowiono na 19-calowych felgach o wyjątkowo aerodynamicznym wzorze. Pojawił się tylny spojler, a nawet aerodynamiczna kratka wlotu powietrza do silnika! Niczego nie pozostawiono przypadkowi.
Postarano się naturalnie o uzyskanie szczególnie niskiej masy własnej pojazdu. W tym celu zastosowano nadwozie z materiałów kompozytowych i włókna węglowego, a przednią szybę wykonano z lżejszego od szkła poliwęglanu. Również elementy zawieszenia są lżejsze. W efekcie auto waży o 20% mniej, niż model standardowy.
Pod maską znalazł się 68-konny trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 VTi, który jest wspomagany przez 40-konny motor elektryczny czerpiący energię z akumulatorów litowo-jonowych. W efekcie Peugeot 208 Hybrid FE zadowolić się potrafi spalaniem wynoszącym jedynie 2,1 l/100 km, co przekłada się na wyjątkowo niski poziom emisji dwutlenku węgla wynoszący jedynie 46 g/km.
A najciekawsze jest, że przy całym tym ograniczaniu masy, mocy i emisji ;-) Peugeot 208 Hybrid FE rozpędza się do pierwszej setki w 8 sekund!
KG; zdjęcia: WorldCarFans
Najnowsze komentarze