wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 208 i 2008 z nowym selektorem automatycznej skrzyni biegów

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-03-28
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
256 3
0
222
UDOSTĘPNIEŃ
740
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym

XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroena 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów

Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż

Peugeoty 208 i 2008 są teraz wyposażone w nowy selektor automatycznej skrzyni biegów, który jest elegancki, bardziej ergonomiczny i łatwiejszy w użyciu. Zniknęła wystająca dźwignia: nowe sterowanie składa się z eleganckiego przełącznika idealnie zintegrowanego z konsolą środkową.

Ta ewolucja sterowania skrzynią biegów dotyczy nie tylko silników spalinowych z automatyczną skrzynią biegów EAT8, ale także e-208 i e-2008 z silnikami w 100% elektrycznymi.

Dzięki nowoczesnemu designowi nowy sterownik skrzyni biegów zwalnia miejsce w konsoli środkowej. Całość jest doskonale dopasowana do środowiska Peugeot i-Cockpit® 3D modeli 208 i 2008 i tworzy subtelne połączenie technologii i ergonomii.

Połączenie satynowego chromu, „fortepianowej” czerni i karbonowego podpórki pod nadgarstki emanuje jakością. Wykończenie należy do najlepszych standardów na rynku.

We wszystkich silnikach, zarówno elektrycznych, jak i spalinowych z automatyczną skrzynią biegów, to nowe sterowanie umożliwia wybór różnych trybów:
– Reverse (R), służy do włączania biegu wstecznego,
– Neutralny (N), ustawia pojazd w pozycji neutralnej (bez przekazywania napędu),
– Drive (D), tryb jazdy do przodu, automatycznie wybiera jedno z ośmiu przełożeń w zależności od stylu jazdy, profilu drogi i obciążenia pojazdu.

Powyższe funkcje są uzupełniane przez dwa przyciski:
– Park (P), aby ustawić skrzynię biegów w pozycji parkowania,
– w przypadku silników spalinowych naciśnięcie przycisku Manual (M) pozwala ręcznie wybrać włączony bieg za pomocą manetek znajdujących się za kierownicą; w przypadku silników elektrycznych przycisk hamulca (B) aktywuje hamowanie rekuperacyjne.

Niezależnie od wybranej funkcji (R, N, D, P, M lub B), każdy wybór jest sygnalizowany zapaleniem się kontrolki, co sygnalizuje jego aktywację. Kierowca może również znaleźć informację o włączonym trybie na zestawie wskaźników.

W e-208 i e-2008, dwóch całkowicie elektrycznych modelach, przycisk M (ręczny) został zastąpiony przyciskiem B (hamulec), który zwiększa odzyskiwanie energii podczas zwalniania:
– jeśli tryb B nie jest włączony, hamowanie jest umiarkowane, gdy stopa opuszcza pedał przyspieszenia; wrażenie zwalniania jest zbliżone do silnika spalinowego z automatyczną skrzynią biegów;
– opóźnienie jest wyraźnie zwiększone, gdy włączony jest tryb „B”, hamowanie jest uwydatniane po zwolnieniu pedału przyspieszenia, odzysk energii jest również większy

Tryb hamowania (B) pozostaje aktywny nawet aż do wyłączenia silnika. Nie ma już potrzeby ponownego włączania go podczas ponownego uruchamiania: pozostaje aktywny i zachowuje w pamięci swoje ustawienia.

Wszystkie wersje 208 i 2008 wyposażone w to nowe sterowanie są wyposażone także w elektryczny hamulec postojowy, który łączy oszczędność miejsca z komfortem i spokojem podczas codziennego użytkowania.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2008208Peugeot
Udostepnij89Tweet56Udostepnij16
Poprzedni

Alfa Romeo Giulia i Stelvio “ESTREMA”: dla purystów motoryzacji

Następny

UOKiK: Fiat Tipo do serwisu – problem z felgami

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

UOKiK: Fiat Tipo do serwisu – problem z felgami

UOKiK: Blisko 2.600 egzemplarzy Renault Arkana do serwisu

Nowy Peugeot 408

Nowy Peugeot 408 przyłapany w Chinach. Kiedy debiut?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Luu - Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Anonimowo - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Anonimowo - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Radek - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Verka - Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Verka - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Verka - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Verka - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Bronek - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Bronek - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroena 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Kartka z kalendarza: Citroën Traction 7
  • Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech
  • Auto Compol, dealer Renault, wspiera bezpieczne wakacje wraz z Dacią Jogger
  • Pierwsze egzemplarze Renault e-Master trafiły do sieci RTV Euro AGD
  • Peugeot 208 najpopularniejszym francuskim samochodem na świecie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.