W sierpniu 2020 roku Peugeot osiągnął wyjątkowe wyniki w ciągu miesiąca i jest wiodącym producentem na francuskim rynku samochodów osobowych i dostawczych, zyskując 2,4 punktu procentowego w rynku w porównaniu z rokiem 2019, na rynku, który jednak spadł o 16,8%.
W tym samym okresie na rynku samochodów osobowych marka jest również liderem w sprzedaży do klientów indywidualnych.
W kanale B2B Peugeot jest liderem w segmencie aut osobowych przez pierwsze osiem miesięcy roku.
Te niezwykłe wyniki są zasługą głównie udanych debiutów nowych Peugeota 208 i Peugeota 2008, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Sukces wersji elektrycznych nadal przyczynia się do tych doskonałych rezultatów, dzięki czemu nowy Peugeot 208 jest najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji.
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku:
– Peugeot ma dwa pojazdy w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów prywatnych we Francji; to model 208 będący liderem rynku z udziałem 5,5% i model 2008 zajmujący trzecie miejsce z udziałem w rynku na poziomie 3,9%;
– sześć pojazdów marki jest liderami w swoich klasach; to model 208 w segmencie B (5,5% rynku), 3008 (kompaktowe SUV-y, 2,7% rynku), 2008 (SUV-y segmentu B, 3,9% rynku), 308 (segment C, 2,1%), 5008 (7-miejscowe kompaktowe SUV-y, 1,2%), 508 (kombi segmentu D, 0,6%).
Na rynku samochodów osobowych, który spadł o 32%, Peugeot wypracował 18% udział w rynku, co oznacza wzrost o 0,6 punktu w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Na rynku lekkich samochodów dostawczych, który spadł o 24,8%, Peugeot ma 16,8% udział w rynku.
Na rynku aut osobowych i lekkich pojazdów dostawczych łącznie, który spadł o 30,7%, Peugeot ma 17,8% udział w rynku, co oznacza wzrost o 0,4 punktu w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze