Zaprezentowany podczas jesiennego Salonu Samochodowego w Paryżu Peugeot 208 R5 osiągnął swój pierwszy cel – odbył pierwsze jazdy testowe wypełniając tym samym tegoroczny program badawczy dlatego modelu. Tym samym Peugeot 208 R5 jest pierwszym samochodem tej kategorii rajdowej (R5), który odbył jazdy na kołach.
Następca słynnego pogromcy odcinków, modelu 207 S2000, odbył program testów szutrowych w południowo-wschodniej Francji (okolice Riboux), gdzie przez cztery dni jeździła nim dobrze znana z polskich odcinków specjalnych załoga Bryan Bouffier/Xavier Panseri.
„Te pierwsze testy były ważnym krokiem, który już uczyniliśmy” – powiedział Alexis Avril, dyrektor techniczny działu klienckiego Peugeot Sport. – „Przed nami jeszcze ogrom pracy, ale teraz możemy przejść już do kolejnego etapu rozwoju. Planujemy teraz bowiem testy wytrzymałościowe, które pozwolą nam wypracować maksymalną niezawodność samochodu. Chcemy pokonać nim tak wiele kilometrów, jak to tylko będzie możliwe. Od teraz do chwili skierowania auta do sprzedaży chcemy przejechać nim co najmniej 10.000 km, pracując zarówno nad niezawodnością, jak i optymalizując potencjał rajdówki. Dystans ten pokonamy na szutrze i asfalcie, na testach i w regularnych imprezach”.
Wybór nawierzchni szutrowej na pierwsze testy był logicznym rozwiązaniem. Istnieje sporo elementów wykorzystywanych na obu typach nawierzchni, wybrano więc tę trudniejszą, która potrafi być także bardziej niszczycielska dla podzespołów. Asfalt jest nieco łatwiejszą nawierzchnią do ustawiania i testów.
W późniejszym etapie zespół skoncentruje się nad optymalizacją zawieszenia i turbodoładowanego silnika, aby osiągnąć maksymalną możliwą wydajność. Prace te realizował będzie oczywiście dział Peugeot Sport.
Co o nowej rajdówce sądzi kierowca testowy Peugeota, Bryan Bouffier? „Samochód był bardzo dobry od razu, jak tylko do niego wsiedliśmy. Byłem zadowolony zarówno z ogólnego zbalansowania, jak i z pozycji za kierownicą. To mocne podstawy. Bardzo podobał mi się też silnik oferujący ogromny moment obrotowy. Auto jest bardzo przyjemne w użyciu i łatwe w opanowaniu, a to duży atut na luźnych nawierzchniach”.
KG; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze