Peugeot zaprezentował model rajdowy, który będzie zmagał się w nowej klasie Rally 4 zastępującej kategorię R2. Pojazd bazuje na seryjnej wersji 208 a napęd zapewnia wzmocniona do 208 KM jednostka 1.2 PureTech.
Dzięki wykorzystaniu platformy CMP stosowanej we wszystkich samochodach segmentu B Grupy PSA, Peugeot 208 Rally 4 oferuje zmniejszoną masę i lepszą dynamikę. Inżynierowie Peugeot Sport rozpoczęli prace nad pojazdem latem 2018 roku i przetestowali model w różnych, także ekstremalnych warunkach terenowych i pogodowych.
Pojazd jest godnym następcą 208 R2 najlepiej sprzedającego się samochodu rajdowego z napędem na dwa koła i najpopularniejszego modelu rajdowego i w historii Peugeot Sport. Do klientów powędrowało już 450 egzemplarzy szybkiej i jednocześnie przyjemnej w prowadzeniu rajdówki.
Model 208 Rally 4 jest napędzany trzycylindrowym, turbodoładowany silnikiem PureTech o pojemności 1.2 litra. W porównaniu z wersją drogową, jednostka została wzmocniona do 208 koni mechanicznych. Samochód otrzymał większą turbosprężarkę, system zarządzania silnikiem Magneti Marelli oraz skrzynię biegów SADEV.
Nowy dostosowany do klasy Rally 4 model spod znaku lwa odbędzie swój publiczny debiut 22 i 23 listopada podczas Rajdu Madrytu. W samochodzie zasiądą Efren Llarena oraz Sara Fernandez. W ten sam weekend samochód zostanie zaprezentowany także we Francji podczas Rajdu du Var.
Zgodnie z procesem homologacji FIA, który zostanie przeprowadzony do końca pierwszego kwartału 2020 roku, Peugeot Sport rozpocznie sprzedaż pojazdu na początku stycznia przyszłego roku. Cena modelu wynosi 66.000 euro (plus podatki).
Pierwsze egzemplarze Peugeot 208 Rally 4 będą przeznaczone dla kierowców biorących udział w 208 Rally Cup we Francji i Hiszpanii.
Najnowsze komentarze