• Najnowsze

Peugeot 208 – samochód roku 2020. Pierwsze miejsce we Francji, ale czemu nie odniósł sukcesu w Polsce?

2021-01-10

Nowy Citroën C5 nie trafi w tym roku do Polski

2021-01-27

Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii

2021-01-26

Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat

2021-01-26
Peugeot 508, Spoticar

Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?

2021-01-26

Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto

2021-01-26
Renault Kiger

Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera

2021-01-26
Peugeot 208

2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?

2021-01-26
DS 9

Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia

2021-01-26
peugeot e-Boxer

Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?

2021-01-26

Samochód elektryczny. Stellantis łączy siły z Engie: powstaną magazyny energii dla elektromobilności

2021-01-26
środa, 27 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 208 – samochód roku 2020. Pierwsze miejsce we Francji, ale czemu nie odniósł sukcesu w Polsce?

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2021-01-10
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania6min czytania
1.3k 13
14
1.1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Citroën C5 nie trafi w tym roku do Polski

Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii

Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?

Peugeot 208 święci triumfy w wielu europejskich krajach. Dostępny w wersji spalinowej i elektrycznej przekonuje do siebie klientów świetnym wyglądem, wysokim komfortem jazdy i nowoczesnym designem wnętrza.

Nie bez powodu samochód ten zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2020. Pokonał bardzo mocnych konkurentów, w tym BMW 1, Forda Pumę, Porsche Taycana, Renault Clio oraz Toyotę Corollę. „Peugeot 208 wyróżnia się na tle konkurencji. Ma szeroki wybór jednostek napędowych, które oprócz tradycyjnego silnika benzynowego i wysokoprężnego obejmują też wersję elektryczną. Prawdopodobnie będzie sprzedażowym hitem” – pisano w momencie ogłoszenia wyników konkursu Car of The Year 2020.

W 2020 roku we Francji Peugeot 208 podbił serca klientów i znalazł 92.793 nabywców (ponad 5% udziału w całym rynku!). Tymczasem w tym samym roku w Polsce kupiło go zaledwie 2.565 osób. Skąd taka ogromna różnica?

Peugeot 208FrancjaPolska
ilość nabywców 202092.7962.565

Niewątpliwie do tak niskiego wyniku przyczyniła się polityka cenowa. Ceny w Polsce zostały w zeszłym roku mocno podniesione w stosunku do krajów ościennych. I być może dlatego w Czechach Peugeot odniósł duży sukces sprzedażowy i w III kwartale 2020 znajdował się na trzecim miejscu w rankingu producentów. Pytaliśmy wtedy Peugeot Polska o przyczyny różnic w cenach. „Ceny są dostosowywane do specyfiki danego rynku, jego uwarunkowań między innymi prawnych i podatkowych. Z zasady nie komentujemy cen na innych rynkach. Zwracamy jednak uwagę, że zostały porównane polskie ceny katalogowe do cen promocyjnych w Czechach i na Słowacji” – napisała Dorota Kozłowska, PR manager Peugeot Polska.

Być może tak było – tyle, że my porównywaliśmy ceny bezpośrednio z oficjalnych stron producenta w Polsce i Czechach. Dla klienta nie ma zresztą znaczenia jak nazywa się cena – ma być postrzegana jako korzystna i zachęcająca do zakupu.

Drugi element, który można obwiniać, to polityka promocyjna, a być może jej brak. Mimo zdobycia tytułu samochodu roku, Peugeot 208 nie był szeroko reklamowany w ten sposób. Co więcej, można było odnieść wrażenie, że producentowi momentami w ogóle nie zależy na promocji tego modelu – w zeszłym roku otrzymaliśmy pismo od prawników PSA dotyczące zupełnie innej kwestii, w którym niejako przy okazji i „na marginesie” kwestionowali użycie loga Car of The Year na jednej z reklam Peugeot 208, które były wyświetlane w naszym serwisie. Dodajmy, że reklama nie była naszego autorstwa a my zresztą nie zajmujemy się sprzedażą samochodów – jesteśmy serwisem informacyjnym, testujemy auta, ale nie prowadzimy ich sprzedaży.

Zupełnie niezrozumiałe jest też to, że od roku na stronie Peugeot.pl grafiki 208 na głównej stronie modelu nie mówi się o tytule Car of The Year, ale wyłącznie o tym, że auto było finalistą tego konkursu. Dla porównania angielska wersja – jest wszystko, łącznie z informacją o 210 latach Peugeot i możliwością kupienia auta on-line.

Polska wersja strony Peugeot 208 po lewej, po prawej angielska

Gdy testowaliśmy Peugeot 208, chwaliliśmy go za komfort jazdy, piękne wnętrze z i-cockpitem, wygodę, bardzo udany projekt nadwozia i dobrej jakości materiały, użyte w kabinie. Porównywaliśmy go m.in. do Renault Clio. Redaktor naczelny Francuskie.pl podkreślał zalety Peugeot 208 GT Line. Podobał nam się 208 Allure. Obiektywnie jest to dobry samochód. Peugeot 208 powinien się więc sprzedawać dobrze, a przynajmniej dużo lepiej niż było to w 2020 r. – pod warunkiem, że byłby szerzej znany na rynku i odpowiednio wtedy do tego rynku wyceniony. Ma ku temu wszelkie atuty produktowe.

Niska sprzedaż martwi polskich dealerów. Ich komentarze są dość jednoznaczne – tak dalej być nie może. Ogromne poruszenie w tym środowisku wywołały nowe plany sprzedażowe Peugeot, ilościowo wyższe niż w zeszłym roku. Bez wsparcia centrali, zarówno w zakresie polityki cenowej, jak i komunikacji, może to być trudne do osiągnięcia.

Są jednak i pozytywne działania – w mediach na początku tego roku pojawiła się nowa kampania reklamowa Peugeot Winter drive, mówiąca o wyprzedaży w Peugeot. Tego jednak chyba zabrakło przez cały zeszły rok. Peugeot 208, samochód roku 2020, w Polsce jest nadal mało znany, a jednak warto byłoby to zmienić.

Obecnie w Polsce Peugeot 208 zaczyna się w cenniku od 59.100 zł. W wyprzedaży Winter Drive cena modelu zaczyna się od nieco ponad 53 tys. zł.

 

Galeria

Newsletter

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208car of the yearPeugeot
Udostepnij442Tweet276Udostepnij77
Poprzedni

Samochód elektryczny zimą: pojechaliśmy Renault Zoe z Warszawy do Krakowa

Następny

UOKiK: Nowy Opel Corsa do serwisu

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

UOKiK: Nowy Opel Corsa do serwisu

UOKiK: 21 Dacii Logan MCV II generacji do serwisu

Peugeot 403 cabrio za 327 tysięcy zł! Inspektor Columbo na tropie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Dexfy o Nowy Citroën C5 nie trafi w tym roku do Polski
    • Jacek o Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Redi o Dacia Duster 4×4 1.2 TCE 125 KM – mocny i modny SUV
    • Anonimowo o Używany Renault Koleos to świetny wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2021
    • M. o Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) każdym calu
    • Łukasz o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Łukasz o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Erwi o Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Dyzio o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • TypeR o Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: pierwsza jazda w Polsce. ZDJĘCIA + FILM


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën C5 nie trafi w tym roku do Polski
    • Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii
    • Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?
    • Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto
    • Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera
    • 2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?
    • Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?
    • Samochód elektryczny. Stellantis łączy siły z Engie: powstaną magazyny energii dla elektromobilności


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    14
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.