Wiadomości

Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-08
Wiadomości

Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Wiadomości

Jeep® Avenger debiutuje w telewizji w kampanii „Built for the Real World”

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-08
Wiadomości

UOKiK: Jeep Wrangler 4xe do serwisu

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-08
Wiadomości

Alpine A310 V6 na sprzedaż w Polsce, cena zwala z nóg. „Jeździ jak Porsche”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-09
Wiadomości

1,5 miliona Vivaro z fabryki w Luton. Stellantis bije kolejny rekord

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-03
Wiadomości

Zmiany w Stellantis Polska: Alessandro Renda szefem działu sprzedaży marek popularnych, nowi dyrektorzy Peugeot i Jeep

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-09
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 208 – samochód roku 2020. Pierwsze miejsce we Francji, ale czemu nie odniósł sukcesu w Polsce?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-01-10
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
1.5k 15
A A
14

Peugeot 208 święci triumfy w wielu europejskich krajach. Dostępny w wersji spalinowej i elektrycznej przekonuje do siebie klientów świetnym wyglądem, wysokim komfortem jazdy i nowoczesnym designem wnętrza.

Nie bez powodu samochód ten zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2020. Pokonał bardzo mocnych konkurentów, w tym BMW 1, Forda Pumę, Porsche Taycana, Renault Clio oraz Toyotę Corollę. „Peugeot 208 wyróżnia się na tle konkurencji. Ma szeroki wybór jednostek napędowych, które oprócz tradycyjnego silnika benzynowego i wysokoprężnego obejmują też wersję elektryczną. Prawdopodobnie będzie sprzedażowym hitem” – pisano w momencie ogłoszenia wyników konkursu Car of The Year 2020.

W 2020 roku we Francji Peugeot 208 podbił serca klientów i znalazł 92.793 nabywców (ponad 5% udziału w całym rynku!). Tymczasem w tym samym roku w Polsce kupiło go zaledwie 2.565 osób. Skąd taka ogromna różnica?

Peugeot 208
Francja
Polska
ilość nabywców 2020
92.796
2.565

Niewątpliwie do tak niskiego wyniku przyczyniła się polityka cenowa. Ceny w Polsce zostały w zeszłym roku mocno podniesione w stosunku do krajów ościennych. I być może dlatego w Czechach Peugeot odniósł duży sukces sprzedażowy i w III kwartale 2020 znajdował się na trzecim miejscu w rankingu producentów. Pytaliśmy wtedy Peugeot Polska o przyczyny różnic w cenach. „Ceny są dostosowywane do specyfiki danego rynku, jego uwarunkowań między innymi prawnych i podatkowych. Z zasady nie komentujemy cen na innych rynkach. Zwracamy jednak uwagę, że zostały porównane polskie ceny katalogowe do cen promocyjnych w Czechach i na Słowacji” – napisała Dorota Kozłowska, PR manager Peugeot Polska.

Być może tak było – tyle, że my porównywaliśmy ceny bezpośrednio z oficjalnych stron producenta w Polsce i Czechach. Dla klienta nie ma zresztą znaczenia jak nazywa się cena – ma być postrzegana jako korzystna i zachęcająca do zakupu.

Drugi element, który można obwiniać, to polityka promocyjna, a być może jej brak. Mimo zdobycia tytułu samochodu roku, Peugeot 208 nie był szeroko reklamowany w ten sposób. Co więcej, można było odnieść wrażenie, że producentowi momentami w ogóle nie zależy na promocji tego modelu – w zeszłym roku otrzymaliśmy pismo od prawników PSA dotyczące zupełnie innej kwestii, w którym niejako przy okazji i „na marginesie” kwestionowali użycie loga Car of The Year na jednej z reklam Peugeot 208, które były wyświetlane w naszym serwisie. Dodajmy, że reklama nie była naszego autorstwa a my zresztą nie zajmujemy się sprzedażą samochodów – jesteśmy serwisem informacyjnym, testujemy auta, ale nie prowadzimy ich sprzedaży.

Zupełnie niezrozumiałe jest też to, że od roku na stronie Peugeot.pl grafiki 208 na głównej stronie modelu nie mówi się o tytule Car of The Year, ale wyłącznie o tym, że auto było finalistą tego konkursu. Dla porównania angielska wersja – jest wszystko, łącznie z informacją o 210 latach Peugeot i możliwością kupienia auta on-line.

Polska wersja strony Peugeot 208 po lewej, po prawej angielska

Gdy testowaliśmy Peugeot 208, chwaliliśmy go za komfort jazdy, piękne wnętrze z i-cockpitem, wygodę, bardzo udany projekt nadwozia i dobrej jakości materiały, użyte w kabinie. Porównywaliśmy go m.in. do Renault Clio. Redaktor naczelny Francuskie.pl podkreślał zalety Peugeot 208 GT Line. Podobał nam się 208 Allure. Obiektywnie jest to dobry samochód. Peugeot 208 powinien się więc sprzedawać dobrze, a przynajmniej dużo lepiej niż było to w 2020 r. – pod warunkiem, że byłby szerzej znany na rynku i odpowiednio wtedy do tego rynku wyceniony. Ma ku temu wszelkie atuty produktowe.

Niska sprzedaż martwi polskich dealerów. Ich komentarze są dość jednoznaczne – tak dalej być nie może. Ogromne poruszenie w tym środowisku wywołały nowe plany sprzedażowe Peugeot, ilościowo wyższe niż w zeszłym roku. Bez wsparcia centrali, zarówno w zakresie polityki cenowej, jak i komunikacji, może to być trudne do osiągnięcia.

Są jednak i pozytywne działania – w mediach na początku tego roku pojawiła się nowa kampania reklamowa Peugeot Winter drive, mówiąca o wyprzedaży w Peugeot. Tego jednak chyba zabrakło przez cały zeszły rok. Peugeot 208, samochód roku 2020, w Polsce jest nadal mało znany, a jednak warto byłoby to zmienić.

Obecnie w Polsce Peugeot 208 zaczyna się w cenniku od 59.100 zł. W wyprzedaży Winter Drive cena modelu zaczyna się od nieco ponad 53 tys. zł.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Maj 2023 – Grupa Renault i koncern Stellantis na największym samochodowym rynku Europy

2023-06-09
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Klimatyzacja w starym samochodzie? Jakie problemy mogą się pojawić w upały

2023-06-08

Renault na czele rankingu sprzedaży aut we Francji. Citroën spadł na piąte miejsce

2023-06-07

50 taksówek Citroën i Peugeot na wodór rusza na ulice Paryża

2023-06-06
Tagi: 208Car of the YearPeugeot
Udostepnij503Tweet315Udostepnij88
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera

    2336 udostępnienia
    Udostepnij 934 Tweet 584
  • Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

    1914 udostępnienia
    Udostepnij 766 Tweet 479
  • Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

    933 udostępnienia
    Udostepnij 373 Tweet 233
  • Dacia na LPG: ile kosztują najtańsze wersje z fabryczną instalacją gazową? Maj 2023

    527 udostępnienia
    Udostepnij 211 Tweet 132

Testy samochodów

Citroen e-C4
Citroen - testy i opinie

Test: Komfortowy Citroën ë-C4 – czy to idealny samochód do jazdy po mieście? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-07
Peugeot 208
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 208 PureTech 1.2 130 KM – czy lepszy od Renault Clio? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-17
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 807 2.2 HDi 170 KM – oszczędny duży samochód dla sporej rodziny.Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-14
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C5 2.0 HDi Tourer 163 KM 2013 – rodzinne auto oczami dzieci i rodziców. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jędrzej Chmielewski
2013-06-26
Peugeot - testy i opinie

Peugeot 308 SW GT 1.6 THP 205 KM – pojemny i szybki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-10-19

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera
  • Anonimowo - Ponad 2000 osób złożyło pozew przeciwko Renault we Francji. Chodzi o silnik 1.2 TCe, montowany także w samochodach Dacia, Nissan i Mercedes
  • Voldzwagen Derby - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Anonimowo - Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?
  • Michał - Wnuk Andre Citroëna sceptyczny wobec elektromobilności. „Będzie nas to drogo kosztować”
  • Anatolly - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Krzysztof Gregorczyk - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

Zobacz też

Ten samochód znają wszyscy. Mało kto wie, że miał silnik od Peugeot, Renault i Volvo

Nowe Renault Zoe E-Tech dla Lublina, laureata konkursu Eco-Miasto 2021

Dwie nowe limitowane serie Dacii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.