Peugeot kontynuuje modernizację modelu 208 produkowanego w zakładzie El Palomar w Buenos Aires. Nowością jest między innymy dodanie do gamy silnika benzynowego 1.0 Firefly, pochodzącego z Fiata. Dołącza on do silnika 1.6 o mocy 115 KM.
Stellantis stara się optymalizować zasoby i czerpać z doświadczeń wszystkich marek, aby poszerzyć ofertę i zminimalizować koszty. W Ameryce południowej pod maską Peugeota będzie funkcjonował silnik wzięty prosto z Fiata. Dzięki temu klienci zyskają możliwość zakupu auta w lepszej cenie – moc jest co prawda mniejsza, ale za nią idzie też niższa cena.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot
Firefly to trzycylindrowy silnik napędowy włoskiej marki, który osiąga moc 71 KM i moment obrotowy 98 Nm przy zasilaniu benzyną. W przypadku zasilania paliwem etanolowym, popularnym w Ameryce Południowej, wartości te wzrastają odpowiednio do 75 KM i 105 Nm.
Nowy wariant silnika jest połączony z pięciobiegową skrzynią manualną (jak w hatchbacku Fiata) i jest dostępny w dwóch wersjach: Like i kolejną nowością w gamie: Style. Peugeot 208 Style ma nowy szary kolor nadwozia Artense Grey, światła LED, czarny chromowany grill z przodu oraz 16-calowe, czarne, błyszczące lusterka i felgi. Model wyróżnia oznaczenie „Style” po bokach samochodu.
Zobacz: Test Peugeot 208 – opinie, komfort, dynamika, spalanie
Peugeot 208 odniósł w Argentynie ogromny sukces – jego sprzedaż wzrosła ponad 128% w kwietniu w stosunku do zeszłego roku i zajmuje drugie miejsce na liście najchętniej kupowanych samochodów. Marka Peugeot ma najwyższe wzrosty spośród wszystkich producentów aut w tym kraju i zapowiada dalsze działania mające na celu podbój rynku. A walka jest tutaj wyjątkowo trudna.
Najnowsze komentarze