Republika Południowej Afryki po raz pierwszy będzie gościć rundę Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie. Ostatnie zawody sezonu odbędą się 11 i 12 listopada br. Dla zawodników Team Peugeot Hansen będzie to okazja do zakończenia sezonu pomyślnymi wynikami. Sébastien Loeb i Timmy Hansen przed spotkaniem w Kapsztadzie stawiają sobie konkretny cel: utrzymać zajmowane obecnie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej zespołów.
Team Peugeot Hansen i ich rywale wystąpią na torze rallycrossowym zbudowanym na terenie kompleksu toru wyścigowego Killarney. Obiekt ten położony jest o dwadzieścia kilometrów od Kapsztadu – najbardziej na południe wysuniętego na kontynencie afrykańskim miasta. Sam Kapsztad leży o podnóża masywu nazywanego Górą Stołową, a jeden z jej szczytów nosi nazwę Głowy Lwa. Czyżby należało widzieć w tym dobrą wróżbę?
W jedenastu rundach, rozegranych w dotychczasowej części sezonu 2017, francusko-szwedzki zespół zgromadził na swoim koncie dziewięć miejsc na podium. Zawodnicy Team Peugeot Hansen odczuwają teraz ogromną motywację, by w finale tegorocznych rozgrywek wywalczyć to, czego jeszcze nie osiągnęli w tym sezonie: zwycięstwo! Sébastien Loeb i Timmy Hansen, kierowcy PEUGEOT 208 WRX 2017, za swój cel uważają również zapewnienie swojej ekipie tytułu Wicemistrza Świata w klasyfikacji zespołowej. Przewaga 28 punktów nad zespołem zajmującym aktualnie trzecią pozycję w tabeli będzie z pewnością dużym ułatwieniem.
Samochodowe Mistrzostwa Świata FIA w Rallycrossie, seria sportu motorowego zainaugurowana w 2014 r., w ramach swojego rozwoju wkracza na nowy kontynent. Po zaznaczeniu swojej obecności w Europie, Ameryce i Azji, w tym roku rallycross po raz pierwszy gości na kontynencie afrykańskim, na którym samochody przygotowywane przez Peugeot Sport odniosły wiele sukcesów w innych dyscyplinach. Gospodarzem tego wydarzenia będzie Republika Południowej Afryki, w której marka Peugeot jest silnie zakorzeniona biznesowo. W pierwszym półroczu 2017 r. Grupa PSA zawarła umowę joint-venture z grupą VT Holdings w celu dalszego wzmacniania swojej pozycji na tym rynku
Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu
Na ocenę toru, jego konfiguracji, jakości nawierzchni asfaltowej, charakterystyki odcinka szutrowego i innych czynników musimy zaczekać, aż znajdziemy się na miejscu. Poza tym na temat Kapsztadu słyszałem same dobre opinie. Promotorzy mistrzostw zapowiadają, że będzie to najlepszy wyścig w całym sezonie. Jestem niezwykle ciekaw, co tak naprawdę przyniesie nam inauguracja mistrzostw świata w rallycrossie na kontynencie afrykańskim. W kategoriach czysto sportowych, na starcie wszyscy będą równi – nikt tam wcześniej nie jeździł, zaczynamy od przysłowiowej czystej kartki. Zdaje się, że tylko Petter Solberg wykonał tam parę okrążeń, ale nawet nie za kierownicą auta Supercar. Tak więc, wszystko może się zdarzyć.
Sébastien LOEB (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 9)
Czekam z niecierpliwością na okazję do poznania tego nowego toru w nowym dla nas kraju. Moje doświadczenia z Afryką ograniczają się do udziału w Rajdzie Safari w Kenii, z którego mam wiele barwnych wspomnień i do niedawnego startu w Rajdzie Maroka. Wyobrażam sobie, że Republika Południowej Afryki jest krajem bardzo różniącym się od tego, co znam. Niezwykle się cieszę, że przy okazji tego finału będę mógł się o tym przekonać. Fakt, że jest to ostatnia runda sezonu, bardzo mnie motywuje. Pojadę tam z ambicją walki o zwycięstwo.
Timmy HANSEN (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 21)
Moje wyścigowe doświadczenia z początku kariery sprawiają, że start na tym torze jest dla mnie co roku największym wyzwaniem. Jazda tutaj to świetna zabawa, bo większość okrążenia pokonujesz poślizgami, ale to nie jest styl jazdy, którzy przychodzi mi łatwo. Jestem przyzwyczajony do maksymalnego opóźniania hamowania i trzymania ciasnego toru w zakręcie – a tu trzeba to robić odwrotnie! W całym sezonie nie ma tak nieprzewidywalnego zakrętu jak zakręt numer 1. Wszystko może się tutaj zdarzyć – ten tor zawsze przynosi niespodziewane rozstrzygnięcia.
Kevin HANSEN (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 71)
Moje wyścigowe doświadczenia z początku kariery sprawiają, że start na tym torze jest dla mnie co roku największym wyzwaniem. Jazda tutaj to świetna zabawa, bo większość okrążenia pokonujesz poślizgami, ale to nie jest styl jazdy, którzy przychodzi mi łatwo. Jestem przyzwyczajony do maksymalnego opóźniania hamowania i trzymania ciasnego toru w zakręcie – a tu trzeba to robić odwrotnie! W całym sezonie nie ma tak nieprzewidywalnego zakrętu jak zakręt numer 1. Wszystko może się tutaj zdarzyć – ten tor zawsze przynosi niespodziewane rozstrzygnięcia.
PROGRAM WEEKENDU (GMT+2)
Sobota, 11 listopada:
9.15 Wolny trening
13.00 Kwalifikacje 1
15.40 Kwalifikacje 2
Niedziela, 12 listopada:
10.00 Kwalifikacje 3
12.00 Kwalifikacje 4
15.00 Półfinały / finał
Oficjalna strona zespołu Team Peugeot Hansen
Przy okazji ostatniego występu w tym roku WorldRX Inside proponuje Wam spojrzenie na pracę mechaników Team Peugeot Hansen. Coś dla amatorów akcji! https://youtu.be/4-xAe7cjMis
MIGAWKA TYGODNIA:
Prawie nigdy nie pojawia się osobiście na wyścigach, a jednak rola, jaką pełni, ma decydujące znaczenie dla osiągnięć PEUGEOT 208 WRX. Przedstawiamy Wam Clémenta Lauté, inżyniera odpowiedzialnego za prace rozwojowe nad samochodem: http://hansen-motorsport.se/nyhet-the-tools-we-use-when-we-go-testing-enable-us-to-understand-the-car-better-.aspx
NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO JEDENASTU RUNDACH
Kierowcy:
1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 286 pkt
2. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 234 pkt
3. Mattias Ekström (Audi S1), 233 pkt
4. Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX), 204 pkt
5. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 179 pkt
6. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX), 175 pkt
7. Toomas Heikkinen (Audi S1), 118 pkt
8. Ken Block (Ford Focus RS), 101 pkt
9. Kevin Hansen (PEUGEOT 208 WRX), 101 pkt
10. Kevin Eriksson (Ford Fiesta), 94 pkt
Zespoły:
1. Volkswagen PSRX, 496 pkt
2. Team Peugeot Hansen, 379 pkt
3. EKS Audi, 351 pkt
4. Hoonigan Racing Division, 280 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 194 pkt
RALLYCROSS W PIGUŁCE
Wyścigi rallycrossowe rozgrywane są na torach o nawierzchni mieszanej, o proporcjach ok. 60 proc. szutru i 40 proc. asfaltu. Okrążenie toru ma długość ok. 1 km i obejmuje nierówności, na których samochody czasami skaczą. W ciągu weekendu wyścigowego kierowcy są stopniowo eliminowani. W ostatnim biegu czyli finale uczestniczy tylko sześciu najszybszych zawodników danego weekendu.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze