W pierwszy weekend września odbędzie się dziewiąta runda Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie. Sébastien Loeb, Timmy Hansen i Kevin Hansen do białości rozpalą wypełniony do ostatniego miejsca autodrom w Lohéac (w Bretanii). Zawodnicy Team Peugeot Hansen z pewnością mogą liczyć na wielki doping rodzimej publiczności Loeba i marki Peugeot.
Team Peugeot Hansen, który od początku sezonu już sześciokrotnie stawał na podium, przystąpi do rundy we Francji, zajmując drugie miejsce w mistrzostwach w klasyfikacji zespołów. Sébastien Loeb i Timmy Hansen, zawodnicy wyznaczeni do zdobywania punktów dla zespołu, po raz kolejny dadzą z siebie wszystko – tym razem na torze, który jest im dobrze znany i na którym już odnosili sukcesy. W Lohéac Timmy Hansen efektownie zwyciężył w sezonie 2015, a Sébastien Loeb w ubiegłym roku zajął tam miejsce na podium.
Zawodnicy mają już za sobą sesję testów, podczas której Loeb i bracia Hansenowie dopasowali swoje Peugeot 208 WRX do charakteru toru w Lohéac. Charakterystyczną cechą nawierzchni tego obiektu jest wyjątkowo twarda, mocno ubita partia ziemna, co sprawia, że tor wydaje się w całości wyłożony asfaltem.
Korzystając z pobytu w Lohéac, kierowcy Team Peugeot Hansen odwiedzą w tym tygodniu fabrykę PSA w Rennes-La Janais. Zakład ten pracuje obecnie pełną parą, by zaspokoić popyt na cieszący się wielkim powodzeniem model 5008 – siedmiomiejscowy samochód z segmentu SUV.
Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu
„Jesteśmy szczęśliwi, że znowu jedziemy do Lohéac. To nasza narodowa runda, rozgrywana na rodzimym terenie Peugeot. Już wcześniej odnosiliśmy na tym torze duże sukcesy, a teraz mamy nadzieję na następne. Czujemy się pewni swoich możliwości i nastawiamy się na walkę o miejsca na podium. Dalej wszystko zależy od tego, co wydarzy się podczas samych wyścigów”.
Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9)
„Zawsze lubimy wracać do Lohéac, bo wiemy, jak wspaniała atmosfera panuje na tym torze. Jest to francuska runda w rallycrossowym kalendarzu i miejsce, w którym wspiera nas wielka rzesza fantastycznych kibiców. Z drugiej strony to wszystko sprawia, że oczekiwania wobec nas są wysokie. Tor nam się podoba. Rozegrane na nim w ubiegłym sezonie wyścigi były bardzo widowiskowe, obfitowały w regularnie powtarzające się okazje do wyprzedzania. Jeżeli wyprzedzanie jest możliwe w trybie normalnej walki torowej, a nie tylko poprzez korzystanie z joker lapów, to odbywa się to zawsze z korzyścią dla sportu i dla samego widowiska. W ubiegłym roku zająłem w Lohéac miejsce na podium. W bieżącym chciałbym wspiąć się jeszcze o te dwa miejsca wyżej”.
Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21)
„Mam piękne wspomnienia z Lohéac – w 2015 r. wygrałem tam RX Light. Zwycięstwo odniesione przed francuską publicznością, za kierownicą Peugeot, dało mi na parę chwil poczucie bycia mistrzem świata! Wokół nitki toru i przy podium zgromadziło się istne morze kibiców, których entuzjazm trudno opisać. Dlatego z niecierpliwością czekam na kolejny start w Bretanii. To będzie największy wyścig rallycrossowy w tym sezonie – a oprócz tego, obok Höljes, niewątpliwie najjaśniejszy punkt w tegorocznym kalendarzu dla Team Peugeot Hansen”.
Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71)
„Perspektywa startu w Lohéac w barwach oficjalnego zespołu Peugeot w ramach rallycrossowych mistrzostw świata jest niezwykle ekscytująca. Przed rokiem pokazałem tam, że potrafię być szybki, i czuję, że także tym razem będzie mnie stać na zaliczenie dobrych wyników na oczach niezawodnej, zawsze bardzo licznej publiczności”.
TOR
Dystans: 1,09 km
Proporcje asfalt/szuter: 33 proc. / 67 proc.
Rekord trasy: 36,658 s (Andreas Bakkerud, 2016)
PROGRAM WEEKENDU
1 września 2017 r. (piątek)
- 17.30 Wolny trening
2 września 2017 r. (sobota)
- 8.45 Wolny trening
- 13.00 Seria kwalifikacyjna Q1
- 15.20 Seria kwalifikacyjna Q2
3 września 2017 r. (niedziela)
- 8.30 Rozgrzewka
- 10.05 Seria kwalifikacyjna Q3
- 10.40 Seria kwalifikacyjna Q4
- 15.00 Półfinały i finał
Jednym z czynników decydujących o dobrym wyniku w rallycrossie jest udany start. Sébastien Loeb opowiada nam o tym szczególnym momencie w ostatnim odcinku naszego mini serialu WorldRX Inside:
MIGAWKA TYGODNIA:
Może i jest dyskretny, ale przy tym niezmiernie efektywny: poznajcie Madsa Sørensena, Duńczyka, szefa mechaników Peugeot 208 WRX, samochodu, którym startuje Timmy Hansen: http://hansen-motorsport.se/nyhet-sometimes-its-like-a-fire-in-the-paddock-.aspx
NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO SZEŚCIU RUNDACH
Kierowcy:
1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 151 pkt
2. Mattias Ekström (Audi S1), 143 pkt
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 134 pkt
4. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX), 102 pkt
5. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX), 102 pkt
6. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 100 pkt
7. Ken Block (Ford Focus RS), 66 pkt
8. Timo Scheider (Ford Fiesta), 58 pkt
9. Toomas Heikkinen (Audi S1), 55 pkt
10. Timur Timerzianov (Ford Fiesta), 52 pkt
Zespoły:
1. Volkswagen PSRX, 285 pkt
2. Team Peugeot Hansen, 204 pkt
3. EKS Audi, 198 pkt
4. Hoonigan Racing Division, 166 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 115 pkt
6. STARD, 82 pkt
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze