Nowy lider na rynku motoryzacyjnym we Francji. Renault Clio oddało koronę francuskiemu rywalowi: Peugeot 208.
Po 7 miesiącach roku 2020 nastąpiła zmiana na podium rankingu sprzedaży francuskiego rynku motoryzacyjnego. Pierwszą pozycję objął Peugeot 208 z rezultatem 48.583 sztuk. Model spod znaku lwa wyprzedził konkurenta Renault, który z wynikiem 47.456 sztuk zajął pozycję drugą. Trzecie miejsce należy do Peugeot 2008 II generacji, który zrzucił z podium Citroena C3. Francuscy klienci zarejestrowali w 2020 roku 33.206 egzemplarzy szablozębnego crossovera. W znakomitej formie wciąż jest Dacia Sandero, która zamyka pierwszą piątkę.
Stopniowo spada zainteresowanie Peugeotem 3008, który po 7 miesiącach roku 2020 zajmuje miejsce ósme. Osłabienie jest związane ze starzeniem się modelu, ale sprzedaż może ulec zmianie na korzyść 3008, gdy zadebiutuje wersja po face liftingu.
To nie koniec ciekawostek dotyczących rynku motoryzacyjnego we Francji. W pierwszej dziesiątce znajdziemy Twingo, które wycofano z polskiej oferty a na miejscu dziewiątym uplasowało się elektryczne Zoe. Model był zresztą najpopularniejszym samochodem Renault wśród klientów indywidualnych. Miejsce w pierwszej dziesiątce jest odzwierciedleniem popularności dopłat do elektrycznych samochodów, z których tak chętnie korzystali klienci na rynku francuskim.
Sprzedaż samochodów we Francji od stycznia do lipca 2020 roku:
- Peugeot 208 II: 48.583
- Renault Clio V: 47.456
- Peugeot 2008 II: 33.206
- Citroen C3 III: 29.794
- Dacia Sandero: 28.873
- Renault Captur II: 28.327
- Renault Twingo III: 25.043
- Peugeot 3008 II: 24.667
- Renault Zoe: 21.484
- Toyota Yaris: 20.194
Najnowsze komentarze