W 1998 roku Peugeot zaprezentował koncepcyjny model 20Coeur, który był jednocześnie hołdem dla pierwszego kabrioletu z otwieranym dachem i zapowiedzią nowego 206 CC.
Historia Peugeot 206 CC zaczęła się od koncepcji otwieranego dachu firmy Heuliez. Francuski producent autokarów zaproponował swój pomysł marce Peugeot, która oczywiście chciała najpierw przetestować reakcje potencjalnych klientów na nowy kabriolet. Do tego celu posłużyła koncepcja o nazwie 20coeur, która zadebiutowała w 1998 roku. Dwa lata później pojazd pojawił się na słynnej wystawie zabytkowych pojazdów Retromobile w Paryżu. Peugeot umożliwił swoim fanom podziwianie pojazdu tuż obok pierwszego na świecie kabrioletu z twardym, otwieranym dachem. Chodzi oczywiście o legendarnego Peugeot 402 Eclipse.
Eclipse z zadaszeniem według patentu Georgesa Paulina był przeznaczony wyłącznie dla elit. W latach 1935-1940 wyprodukowano zaledwie 580 egzemplarzy. Koncept 20Coeur miał przenieść ekskluzywne niegdyś wyposażenie do szerszego grona klientów.
Nie było to jednak takie proste. Do realizacji projektu potrzeba było dużej ilości specyficznych elementów i niemal rzemieślniczego montażu. Ograniczenie kosztów okazało się możliwe dzięki pomocy technologii, którą zaproponował producent nadwozi Heuliez. Firma była odpowiedzialna nie tylko za rozwój projektu, ale także za produkcję chowanego dachu oraz pokrywy bagażnika. Rezultat miał być dostarczony bezpośrednio do fabryki w Miluzie wyznaczonej do montażu 206 CC. 20Coeur był wprawdzie prototypem, ale nie różnił się znacząco od modelu seryjnego, z wyjątkiem kilku estetycznych detali.
Peugeot długo nie zdradzał nazwy swojego nowego kabrioletu. Przez pewien czas w świecie motoryzacyjnym krążyły nawet plotki, że Peugeot powróci do nazwy Eclipse. Czasy się jednak zmieniły dlatego wybrano bardziej adekwatne do dwóch twarzy modelu oznaczenie CC, czyli skrót od Coupe Cabriolet.
Peugeot 206 CC trafił na rynek francuski w grudniu 2000 roku a kilka tygodni później do pozostałych części Europy. Model od razu zyskał serca klientów do tego stopnia, że czas oczekiwania na samochód wynosił ok. 6 miesięcy.
206 CC zadebiutował z dwoma silnikami: benzynową jednostką 1.6 16v 110 KM i 2-litrowym silnikiem o mocy 135 KM, który zasilał również 206 GTi. Samochód był oferowany także z dieslem 1.6 HDi o mocy 110 KM z filtrem cząstek stałych FAP. Produkcja 206 CC zakończyła się wiosną 2007 roku.
Źródło: Peugeot
Najnowsze komentarze