Na jednej z grup poświęconych samochodom Citroën i Peugeot pojawiła się informacja, że silniki PureTech 1.2 mogą też osiągać bardzo duże przebiegi a na dowód załączono zdjęcie licznika Peugeot 3008 z wynikiem 400052. Post wzbudził zrozumiałe emocje, jednak osoba która zamieściła zdjęcie przekonuje, że przy odpowiedniej eksploatacji takie wyniki są możliwe. W jaki sposób?
Osoba, która zamieściła zdjęcie licznika pisze, że jest to silnik olej wymienia co 10.000 kilometrów, zmienia biegi powyżej 2000 obrotów na minutę i stara się, żeby jednostka pracowała rozgrzana, unikając krótkich dystansów. „To silnik który wymaga większej uwagi, niż inne, ale jeśli będziesz przestrzegał pewnych zaleceń, to nie pojawią się żadne kłopoty!„. O jakich zaleceniach mowa?
Wyzwania z 1.2 PureTech
Wyzwanie z silnikiem 1.2 PureTech polega przede wszystkim na tym, że w przypadku pracy na zimno do oleju przedostają się niewielkie ilości benzyny. To powoduje utratę właściwości smarnych i wpływa na starsze generacje paska rozrządu pracującego w oleju – guma traci swoje właściwości, pęka a drobne cząsteczki zapychają układ olejowy. Można temu zaradzić, przede wszystkim zmieniając pasek na najnowszą generację, znacznie bardziej odporną na takie zjawisko, olej na nową generację Total lub Yacco zalecaną przez producenta, warto też używać paliwa PB98 a także stosować dodatek do benzyny.
Duże przebiegi 1.2 PureTech także w Polsce
I rzeczywiście, wbrew obiegowej opinii są firmy, które intensywnie używają auta z silnikami 1.2 PureTech i osiągają duże przebiegi – np. sieć wypożyczalni Abacus, która posiada sporo samochodów tego typu, eksploatowanych w trudnych warunkach.
Nowa platforma Stellantis dla właścicieli silników PureTech
Dla osób z silnikami 1.2 PureTech i 1.0 PureTech Stellantis uruchomi wkrótce specjalną platformę, na której będzie można zapoznać się z warunkami przedłużonej gwarancji oraz zasadami serwisu tego napędu.
Najnowsze komentarze