sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 3008 DKR MAXI: na celowniku zwycięstwo w Rajdzie Dakar 2018!

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-01-05
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 10 minut
33 0
1
29
UDOSTĘPNIEŃ
95
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Po swoim historycznym, potrójnym triumfie w 2017 r., Team PEUGEOT Total staje na starcie 40. edycji Rajdu Dakar z ambicją odniesienia kolejnego zwycięstwa. Rozgrywany na dystansie 9.000 km terenowy maraton, niezwykle trudny dla ludzi i maszyn, odbędzie się na terytoriach Peru, Boliwii i Argentyny od 6 do 20 stycznia 2018 r.

PEUGEOT 3008DKR W WERSJI MAXI

Na Rajd Dakar 2018 inżynierowie Team PEUGEOT Total opracowali nowy samochód. PEUGEOT 3008DKR w wersji nazwanej „Maxi” zachowuje charakterystyczny dla poprzednika napęd na jedną oś, ale odznacza się wyższymi osiągami, a szerokość powiększona do 2.400 mm zapewnia mu większą stabilność.

DREAM TEAM POWRACA

„Dream Team” czyli gwiazdorski skład zawodników zespołu PEUGEOT Total w edycji 2018 Rajdu Dakar pozostaje bez zmian. Oznacza to, że na trasie znowu zobaczymy cztery załogi, które rok temu wspólnymi siłami wygrały 9 na 10 etapów Rajdu Dakar. Będą to: Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz, Sébastien Loeb/Daniel Elena oraz Cyril Despres/David Castera. Łącznie, czwórka kierowców ma na swoim koncie 19 wygranych edycji Rajdu Dakar (w kategoriach samochodów i motocykli). Z kolei PEUGEOT SPORT może się pochwalić sześcioma triumfami, przy siedmiokrotnym uczestnictwie w tym terenowym klasyku (w latach 1987-1990 oraz 2015-2017).

DLA KAŻDEGO WŁASNY KOLOR!

4 załogi, 4 samochody i 4 kolory! Każdy ze zgłoszonych PEUGEOT 3008DKR Maxi ma indywidualny wygląd – wyróżnia się innym kolorem przodu samochodu i dachu:

  • Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (nr startowy 300): kolor żółty
  • Carlos Sainz/Lucas Cruz (nr startowy 303): kolor niebieski
  • Sébastien Loeb/Daniel Elena (nr startowy 306): kolor biały
  • Cyril Despres/David Castera (nr startowy 308): kolor czerwony
REGULAMIN TECHNICZNY I SPORTOWY CZYLI NOWE WYZWANIA

Regulamin techniczny Rajdu Dakar 2018 narzuca szereg zmian, które są niekorzystne dla samochodów z napędem na jedną oś. Auta konkurencji, napędzane na cztery koła, skorzystają z obniżenia masy minimalnej nawet o 100 kg i z większego o 30 mm dopuszczalnego skoku zawieszenia. Jednocześnie, PEUGEOT 3008DKR Maxi zabiorą na pokład obowiązkowy balast o masie 70 kg. W tej sytuacji inżynierowie PEUGEOT SPORT pracowali bez wytchnienia, by zrekompensować swoimi pomysłami i rozwiązaniami te rzadko spotykane w sporcie obciążenia handicapowe.

Z kolei regulamin sportowy Rajdu Dakar 2018 zmieniony został specjalnie po to, by dodatkowo utrudnić zadania nawigacyjne pilotów. Zakazane będzie posiadanie w samochodach map terenu, a jednocześnie trasy obfitować będą w trudności i pułapki nawigacyjne. Piloci mają przed sobą wyjątkowo trudne wyzwanie, ale przynajmniej pod tym względem nowe przepisy są jednakowe dla wszystkich uczestników.

TRASA – TRUDNOŚCI, PODSTĘPY, PUŁAPKI…

W 40 edycji Rajdu Dakar organizatorzy zapowiadają wyjątkowo trudną i podstępną trasę. W jej pierwszej części zawodników czeka 5 etapów przez piaszczyste tereny Peru; następnie 3 etapy jazdy górskiej na dużych wysokościach w Boliwii (w najwyższym punkcie trasa osiągnie wysokość 4.786 m n.p.m.). W drugiej części zawodów najcięższą próbą będzie najdłuższy etap, liczący prawie 1.000 km i złożony z bardzo trudnych odcinków specjalnych, oraz słynny etap „Super Fiambala” na terytorium Argentyny – prawdziwy postrach nawet dla weteranów Rajdu Dakar. W sumie uczestnicy mają do pokonania 8793 km, w tym 4.329 km odcinków specjalnych, czyli jazdy na czas.

OSTATNIE TESTY

Jeden z PEUGEOT 3008DKR Maxi oraz załoga Cyril Despres/David Castera znaleźli się w Ameryce Południowej wcześniej niż cały zespół, bo już w połowie grudnia. Ich zadaniem było przeprowadzenie ostatnich testów nowego samochodu na dużych wysokościach, na terenie Chile. W czwartek 4 stycznia w stolicy Peru, Limie, wszystkie cztery samochody zespołu wezmą udział w ostatnim treningu przed startem – odcinku testowym. W dzień później organizatorzy dokonają badan technicznych aut zgłoszonych na start, a 6 stycznia załogi wyruszą na trasę pierwszego etapu.

 

POWIEDZIELI

Bruno FAMIN (Dyrektor PEUGEOT SPORT)

„Jako zwycięzcy dwóch ostatnich edycji Rajdu Dakar – a w ubiegłym roku było to zwycięstwo potrójne – za nasz główny cel oczywiście uważamy wygranie tego rajdu po raz kolejny. Jednocześnie, w pełni zdajemy sobie sprawę z tego, jak daleko jesteśmy od realizacji tego zadania. Rajd Dakar 2018 zapowiada się jako pasjonująca rywalizacja, ale bardzo długa i pełna skrajnych trudności. Głównie z powodu długich etapów wytyczonych w piaszczystym terenie i to już w pierwszych dniach po starcie. Dlatego już w tej pierwszej części rajdu można spodziewać się dużych różnic czasowych pomiędzy zawodnikami. Bardzo ciężki będzie także etap maratoński – 1000 km do pokonania w ciągu jednego dnia w Argentynie. Jeżeli dodamy do tego obecność naszych konkurentów, którzy też intensywnie pracowali nad swoimi przygotowaniami, oraz zmiany w regulaminie, nie ma żadnych wątpliwości, że stajemy wobec wyjątkowo złożonego zadania. W takiej sytuacji już sama deklaracja zwycięstwa jako celu całej wyprawy, sama w sobie jest śmiałym, ambitnym zamierzeniem. A jednak liczymy na sukces. Liczymy z jednej strony na zalety PEUGEOT 3008DKR Maxi, z drugiej strony również na siłę, doświadczenie i talent naszych czterech załóg. Jesteśmy przekonani, że zawodników Team PEUGEOT Total stać na walkę o zwycięstwo!”

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi, nr startowy 300)

„Myślę, że czeka nas bardzo trudna edycja Rajdu Dakaru. Wytyczając jej trasę, organizatorzy chcieli nawiązać do afrykańskich korzeni tej imprezy – stąd dużo jazdy przez pustynie, po piaszczystych wydmach, a także spodziewane spore różnice czasowe pomiędzy zawodnikami na mecie najdłuższych etapów. Zapowiada się bardzo otwarta rywalizacja, w której trudno typować faworytów. Nie wykluczam nawet, że ostatecznie najwyżej uplasują się wcale nie ci, którzy będą najszybsi na trasie. Na początku naszej obecnej przygody z PEUGEOT uważałem, że moim celem jest przyczynienie się do pomyślnego powrotu tej marki i zespołu na dakarowe trasy. Cel ten osiągnąłem i – mówiąc za siebie – teraz odczuwam na starcie mniejszą presję niż w latach poprzednich. Ale oczywiście nadal bardzo pragnę wygrać, zwyciężyć w moim ostatnim Rajdzie Dakar w barwach PEUGEOT! Nasz samochód jest jeszcze bardziej konkurencyjny niż rok temu. Jest szerszy, łatwiejszy w prowadzeniu na zakrętach i powinien zapewniać nam jeszcze większą skuteczność podczas jazdy po wydmach. Nowe auto przetestowaliśmy łącznie na dystansie ponad 5.000 km, co odpowiada długości odcinków specjalnych Rajdu Dakar 2018. Jesteśmy bardzo zadowoleni z modyfikacji, których w nim dokonaliśmy”.

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi, nr startowy 303)

„Przed startem czuję się dobrze i pewnie. Przygotowywałem się tak samo jak zwykle, ze szczególnym naciskiem na trening fizyczny. To będzie nasz ostatni Rajd Dakar w barwach PEUGEOT, dlatego ogromnie zależy mi na tym, by osiągnąć dobry wynik. Zespół włożył bardzo dużo wysiłku w opracowanie naszego nowego PEUGEOT 3008DKR Maxi, który stanowi wielki krok do przodu. Wydaje mi się, że spośród wszystkich edycji Rajdu Dakar rozegranych w Ameryce Południowej właśnie ta obejmować będzie najdłuższe odcinki jazdy po wydmach. Długie partie tras po bezdrożach sprawią, że wielkim wyzwaniem stanie się nawigacja. Przebieg walki będzie szczególnie ciekawy właśnie z tego powodu, że już na początku czeka nas tyle jazdy po piasku – bardzo szybko mogą zarysować się wyraźne odstępy czasowe pomiędzy zawodnikami. W takich warunkach cechy PEUGEOT 3008DKR Maxi powinny przemawiać na naszą korzyść. Z drugiej strony, zmiany wprowadzone w regulaminie technicznym nie są dla nas korzystne. Z tą przeszkodą musimy się niestety pogodzić”.

Sébastien Loeb (PEUGEOT 3008DKR Maxi, nr startowy 306)

„Jeśli mam wygrać Rajd Dakar, to teraz albo nigdy! To będzie moja ostatnia szansa na zwycięstwo w tym rajdzie. W zeszłym roku przekonaliśmy się, że jest ono w naszym zasięgu. Daniel znakomicie radził sobie z obowiązkami nawigacyjnymi. Było to bardzo motywujące. Wiemy, że sukces leży w granicach naszych możliwości. Dlatego – to oczywiste – stając na starcie, za swój cel będę uznawał zwycięstwo. Jednak w Rajdzie Dakar w grę wchodzi cały szereg parametrów o różnym charakterze. Trasa jest długa, a szans na dobry wynik można się pozbawić w każdej chwili – przez jedną pomyłkę, sekundę dekoncentracji. Szczególnie podczas dynamicznej jazdy po wydmach wystarczy niewielki błąd i może być po wszystkim. Dla spektaklu sportowego jest to korzystne – nie bez powodu Rajd Dakar jest powszechnie kojarzony jako rajd terenowy rozgrywany w krajobrazie pustynnym. Ja jednak nie mam w takim terenie szczególnie dużego doświadczenia, dlatego muszę uznać, że tegoroczna trasa premiuje innych zawodników bardziej niż mnie. Odnośnie samochodu, w nowej wersji jest on bardziej stabilny, przyjemniejszy w prowadzeniu, lepiej amortyzowany. Daje nam on więcej zaufania, dzięki czemu możemy atakować z jeszcze większym przekonaniem”.

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi, nr startowy 308)

„Już teraz koncentruję się na trasach, które nas czekają – na typie terenu i trudności pierwszych odcinków specjalnych. Odcinki w Peru oznaczać będą jazdę po piasku. Mój pilot i ja nie mamy za sobą szczególnie intensywnych treningów na wydmach, ale jestem dobrej myśli, bo nasz nowy samochód skutecznie radzi sobie w takich warunkach i prowadzi się pewnie. W pierwszych etapach będziemy musieli stawić czoła bardzo wysokim temperaturom. Potem trasa bardzo szybko zmieni się na wąskie, górskie drogi na wielkich wysokościach. A później jeszcze te słynne odcinki Rajdu Dakar, jak Belèn i Fiambala, na które najwięksi wyjadacze ruszają z ukłuciem strachu w żołądku. Tam jest wszystko, co tylko może utrudnić walkę: duże wysokości, grząskie piaski, punkty orientacyjne, które trudno znaleźć i przez które nawigacja staje się zawiłą krzyżówką. Ta edycja Rajdu Dakar przyniesie mieszankę wyjątkowych utrudnień”.

PEUGEOT SPORT & TEAM PEUGEOT TOTAL W MEDIACH CYFROWYCH
STRONA OFICJALNA www.peugeot-sport.com INSTAGRAM @Peugeot
FACEBOOK Peugeot Sport YOUTUBE peugeotsportofficial
TWITTER @peugeotsport  

 

 

 

źródło: Peugeot Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 30083008 DKR306308Ameryka ŁacińskaPeugeotrajdRajd DakarSport
Udostepnij12Tweet7Udostepnij2
Poprzedni

Wersja Rip Curl teraz także w gamie C4 Picasso i Grand C4 Picasso

Następny

Dacia Sandero numerem 1 wśród klientów indywidualnych we Francji

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Dacia Sandero numerem 1 wśród klientów indywidualnych we Francji

Zakład PSA w Saragossie zwiększył produkcję o 6%

Peugeot we Francji - najlepszy wynik od 2010 roku

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Johnny - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.